מכוניות, זיהום אוויר ופוריות הגבר

(0)
לדרג

איך משפיע זיהום האוויר בקרבת כבישים ראשיים על פוריות הגבר? ולמה לא כדאי לעבוד בכביש

מאת: זיהום תנועה פוגע באיכות הזרע של גברים צעירים וגברים בגיל העמידה, לפי מחקר שנעשה לגבי גברים העובדים בקרבת כבישים ראשיים, עבודה מסוכנת

מחקר שנעשה על ידי חוקרים מאיטליה מראה שזיהום תנועה פוגע באיכות הזרע של גברים צעירים וגברים בגיל העמידה.
צוות המחקר מאוניברסיטת נפולי אומר שהמחקר צריך לעודד מחקרים אחרים לגבי עובדים אחרים שנחשפים לרמות דומות של זיהומים, ולהתריע בפני רשויות הבריאות לגבי השפעות הבריאות הקשות שיש לזיהומים אלה.

ד"ר מיקלה דה רוזה ועמיתיו בחנו את איכות הזרע של 85 גברים העובדים כשכירים בכבישי האגרה, ו- 85 גברים מקבילים ששימשו כקבוצת הביקורת והגרים באותו איזור.
למרות שמצאו שספירת הזרע ורמות ההורמונים FSH ו LH, והטסטוסטרון נמצאו בטווח הנורמלי בשתי הקבוצות, כל הפרמטרים האחרים של הזרע הראו נחיתות אצל עובדי כבישי האגרה, ועמדו מתחת לרמות המוגדרות על ידי ארגון הבריאות העולמי. אצל עובדי הכבישים נמצאה מדידת תנועתיות הזרע נמוכה בהרבה, כולל תנועה קדימה, ורמות נמוכות משמעותית בבדיקות אחרות של תנועת הזרע והתיפקוד שלו.

ד"ר דה רוזה אומר: "רמות סביבתיות של מזהמים סביבתיים, במיוחד פחמן דו חמצני, בתאי האגרה עלה בהרבה מעל לרמות החוקיות, והעובדים נחשפו לרמות גבוהות בהרבה של חנקן חמצני, גופרית, פחמן חד חמצני, עופרת וגורמים נוספים."

מספר ניתוחים על ידי צוות המחקר זיהה חנקן חמצני ועופרת כגורמים העיקריים שפוגעים בזרע. נמצאה התאמה הפוכה בין ספירת הזרע ורמות העופרת בדם, ופרמטרים אחרים של הזרע היו מתאימים הפוך עם רמות החנקן החמצני Mhb מטהמוגלובין.

"המחקר נערך בקבוצה הומוגנית של עובדים צעירים עד גיל העמידה שנחשפו בצורה דומה ושווה לגז הפליטה של מכוניות במשך שש שעות ביום" אומר ד"ר דה רוזה.

"ספירת הזרע לא היתה שונה משמעותית בין קבוצת המחקר לקבוצת הביקורת, אבל ככלל, הזרע בקבוצת המחקר הרבה יותר חלש ופחות פעיל, ולכן יש לו פחות פוטנציאל הפרייה."
המחקר מראה שבעוד רמות העופרת בזרם הדם לא היו גבוהות אצל עובדי הכביש כפי שהיו אצל עובדים במפעלי התכה, החשיפה הקבועה והמתמשכת לעופרת, ברמה בינונית, אצל עובדי האגרה בכבישים פוגעת בזרע, הפגיעות בתיפקוד תאי הזרע מתאימות לרמות המטהמוגלובין ומצביעות גם הן על כך שהחנקן החמצני גורם לנזק.

"המחקר שלנו מדגים שחשיפה מתמשכת למזהמי תעבורה פוגמת באיכות הזרע אצל גברים צעירים ובגיל העמידה. ניתוח פוטנציאל ההפרייה של העובדים הללו לאחר שעזבו את הדוכן בכביש יוסיף מידע חשוב" אומר ד"ר דה רוזה.

הוא מסכם: "למרות שיש צורך במחקר נוסף על מנת לזהות את השינויים הספציפיים שנגרמים על ידי כל מזהם, אנחנו מקווים שהתוצאות יעודדו מחקרים קליניים ואפידמולוגיים של פוריות הגבר במקומות עבודה נוספים בהם נחשפים העובדים לזיהום סביבתי. בינתיים, בהתחשב בממצאים שלנו, רשויות הבריאות צריכות להיות מודעות להשפעות על הבריאות שיש לזיהום הסביבה."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום