תרופת דמה - מעלה חשק מיני

(0)
לדרג

מסתבר שלא צריך הרבה בכדי לטפל בנשים עם הפרעה בעוררות המינית. מחקר חדש מצא כי בשליש מהנשים שטופלו בפלאסבו תועד שיפור משמעותי בחשק המיני

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בחלק גדול מהנשים עם הפרעה בעוררות המינית חל שינוי ניכר בתסמינים בעקבות מתן פלסבו, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם ב-Journal of Sexual Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במחקרים קליניים להערכת טיפולים תרופתיים בנשים עם הפרעות בתפקוד המיני, התגובה לטיפול דמה הייתה לעיתים קרובות משמעותית. עם זאת, לא ידוע רבות אודות המשמעות הקלינית, הגורמים המנבאים והמנגנונים האחראיים לתגובה לפלסבו.

השפעה פסיכולוגית

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את המאפיינים והמנבאים של תוצאות התפקוד המיני ב-50 נשים עם FSAD, שחולקו באקראי לקבוצת פלסבו במחקר רב מרכזי ומבוקר בן 12 שבועות. החוקרים בחנו את התוצאות בתחילת המחקר, לאחר 4, 8 ו-12 שבועות (לאחר סיום המחקר). הנשים התבקשו לנטר את הפעילות המינית ותחושותיהן במהלך 12 שבועות.

בשליש מהנשים שטופלו בפלסבו תועד שינוי קליני מובהק לאחר תום המחקר, עם גודל השפעה דומה במספר מרכיבים של התפקוד המיני. למרות קשר הדוק בין שיפור בתסמינים ובין תדירות מגע מיני משביע רצון במהלך הטיפול, תועדה שונות רבה בין המשתתפות בקשר בין תדירות המגעים המיניים והתוצאות.

מהתוצאות עולה כי אף התערבות מוגבלת עשויה להשפיע לטובה על נשים רבות עם הפרעה בתפקוד המיני. לא מדובר בממצאים מפתיעים, אך עולה צורך בהערכת גורמים התנהגותיים במחקרים קליניים.

הידיעה בשיתוף doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה ומיניות של האישה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום