פרסבילאסיק: הסרת משקפי קריאה

(2)
לדרג

פרסבילאסיק היא שיטה חדשנית לניתוח לייזר, המאפשרת לראשונה הסרת משקפי קריאה

מאת: מערכת zap doctors
מהי פרסביופיה?

פרסביופיה (זוקן ראייה) היא שינוי פיזיולוגי המתרחש אצל רבים מבני ה-40 ומעלה וגורם להם קושי בקריאה. על פי מחקרים, 86% מבני ה-40 ומעלה סובלים מהתופעה ונזקקים למשקפי קריאה, ובהם גם אנשים שאינם לוקים בקוצר ראייה.

הירידה בראייה לקרוב הדרגתית, והיא חלה אצל כל אחד בקצב אחר. בדרך כלל הביטוי לכך הוא קושי בקריאת אותיות על מסך המחשב או קושי בקריאת ספר או עיתון, שגורם לנו להרחיק אותם ככל האפשר, עד ש"נגמרות לנו הידיים"...

מהי שיטת פרסבילאסיק?

פרסבילאסיק (Presbilasik) היא שיטה חדשנית לניתוח לייזר, המאפשרת לראשונה הסרת משקפי קריאה. בשיטה זו קרן הלייזר מבצעת עיצוב מולטי-פוקאלי של הקרנית (אותו אפקט שמקנות עדשות מולטי-פוקאליות) בדיוק מרבי. כך מוחזרת לעיניים יכולת הראייה המולטי-פוקאלית לכל המרחקים: לקרוב, לרחוק ולטווחי הביניים.

שיטה זו משמשת מנתחים במרכזים רפואיים באירופה ובארצות הברית זה זמן רב, והיא קיבלה את אישור ה- CE Mark - תו התקן האירופי.

אופן הניתוח

בשלב הראשון של הניתוח הרופא פותח חלון טיפולי בעזרת קרן לייזר בשיטת אינטראלאסיק, בלי מגע יד אדם ובלי שימוש בלהב כירורגי.

השלב השני של הניתוח מבוסס על Iris Recognition -טכנולוגיה ייחודית המאפשרת לזהות את הקשתית האישית שלך בשלושה ממדים באותה רמת דיוק שבה מזהים טביעת אצבע, ולמקם את קרן הלייזר בנקודה מדויקת על פני הקרנית. כרטיס "חכם" מעביר את נתוני הבדיקה למכשיר הלייזר, ועל סמך הנתונים קרן הלייזר מלטשת את פני הקרנית בשיטת ווייבפרונט, המשפרת את תוצאות הניתוח ואת איכות הראייה.

הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית ובלי כאב באמצעות טיפות עיניים, וההחלמה מידית. השיפור בראייה מורגש כבר בתום הניתוח.

בדיקת התאמה

ההחלטה על סוג הניתוח נעשית לאחר בדיקת התאמה קפדנית, הכוללת צילומים וסריקות מקיפות של העין, בדיקת אופטומטריסט ובדיקת רופא מומחה.

למי מתאים הניתוח?

הניתוח מתאים לבני 40 ומעלה הסובלים מרוחק ראייה של 0.75+ עד 4.5+ ומתקשים בראייה לקרוב בלבד, או מתקשים בראייה הן לקרוב והן לרחוק. 30% מהנבדקים אינם מתאימים לניתוח. הסובלים מקוצר ראייה בלבד אינם מתאימים לניתוח זה.

רשת "עיניים" מיישמת את שיטת פרסבילאסיק להסרת משקפי הקריאה.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום