לחץ: זמן להירגע!

(0)
לדרג

הלחץ שמאפיין את החיים המודרניים אינו מיטיב עם איש. לפעמים חופשה מרגיעה עשויה לתרום לבריאות יותר מכל טיפול רפואי

מאת: מערכת zap doctors

כמה פעמים הלכתם לרופא, בטוחים שחיידק טורף או וירוס קטלני השתלט על גופכם, עוד דקה יגיע מותכם בטרם עת, וכל מה שהרופא אמר לכם בארשת אדישה זה, "נוחו קצת וזה יעבור"? אחרי מספר ימים שבהם רבצתם על הספה בסלון, אכלתם מרקים חמים וצפיתם בשידורים החוזרים של ערוץ 23, אתם מגלים שהדוקטור דווקא צדק - כמה ימים של מנוחה עשו אתכם כמו חדשים.

רבות כבר דובר על אורח החיים המודרני, זה שדורש מאיתנו להיות זמינים 24 שעות ביממה - אם לא בסלולארי אז במייל, אם לא במייל, אז בסקייפ ואם גם לא שם, אז איפה אתם בכלל? המכוניות החדשות והמהירות, המחשב והאינטרנט, הטלפונים הניידים והחיים בעיר הביאו לכך שאנחנו מספיקים היום בשעה מה שהיינו מספיקים בשבוע לפני חמישים שנה. הגוף שלנו, מסתבר, לא תמיד עומד בעומס.

נפש בריאה בגוף בריא

גם כשבדיקות הדם והתחושה הכללית מראים על בריאות גופנית תקינה, עלינו לחשוב על הבריאות הנפשית. כיצד אנחנו מתמודדים עם חיינו? האם אנחנו משקיעים מספיק זמן בדברים החשובים לנו? האם אנחנו נחים? האם אנחנו עוצרים לרגע וחושבים על ההתנהלות שלנו? האם אנחנו מרוצים?
הפתרון לשאלות הללו מגיע בדמות בני זוג בשנות ה-60 לחייהם. ממרומי 40 שנות הנישואים של השניים, לאחר שהילדים כבר עזבו את הבית, הם גילו לתדהמתם שהם עדיין סובלים מלחץ נוראי ולכן הבינו שמשהו כנראה לא בסדר. במשך עשרים שנה הם האשימו את עול גידול הילדים בלחץ האדיר ובעובדה שהם לא מספיקים כלום ולא משקיעים בזוגיות שלהם כבעבר. אבל לאחר שהבית התרוקן התירוצים נעלמו, הם, מבלי לשים לב, המשיכו לא להשקיע אחד בשנייה ולעבור ממטלה אחת למשימה אחרת. הם הבינו שהם נותנים לחיים לנתב אותם, ולצערם, הם מובלים לאורח חיים שהם אינם מעריכים, כזה שבו העבודה והצרות נמצאים תמיד במקום הראשון, ואילו הבית, על האנשים האהובים שחיים בו, נמצא במקום האחרון.

עושים מעשה

בני הזוג החליטו לעשות מעשה, ופעם בחודש וחצי לצאת לחופשה. כיוון שמעולם לא היו עשירים במיוחד, הם החליטו לצאת למתחם צימרים צנוע, כל פעם באזור אחר של הארץ - פשוטים, נקיים וזולים, כאלו שיעמדו במסגרת התקציב שלהם ויאפשרו להם לנוח. כך, כבר כמה שנים, הם מתמידים במנהג: יוצאים מהבית ביום שישי בבוקר, קונים את כל עיתוני השבת, מביאים שש-בש ופירות, ונוסעים להירגע בצימר. שם, כל אחד מהם מגלה מחדש את בן הזוג, מדברים ומפטפטים, שרים עם הרדיו בדרך, הולכים למסעדות (גם את זה הם שכחו לעשות בשגרה), עושים תוכניות וחולמים ביחד.

והבריאות? לא נטען שאנשים בני 65 לא חולים מאז שפצחו במנהג הצימר שלהם, והאמת היא שגם אין דרך לברר זאת באמת. אבל הם נראים שמחים ואוהבים, והלוואי שגם אנו נזכה לכך בעוד 30 שנה. זה בטח מתכון טוב למניעת כמה מחלות מוכרות.

בואו לדבר על זה בפורום התנהגות בריאותית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום