הסרת משקפיים בלייזר

(16)
לדרג
תוכן מקודם

האם ניתן לומר כי ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הוכיח את עצמו ברחבי העולם? איך ניתן לדעת איזו מבין השיטות המוצעות מתאימה לעיניים של כל אחד מאתנו?

רופא עיניים
050-2944808

ניתוח להסרת משקפיים בלייזר מתבצע בעולם כבר למעלה מ-30 שנה - וכיום ניתן לומר כי מיליוני ניתוחים עברו בהצלחה וכי הניתוח בהחלט הוכיח את עצמו. ניתוח פשוט זה משפר - לאין שיעור - את איכות החיים של אנשים בכל רחבי העולם.

מדוע אנחנו זקוקים לניתוח הסרת משקפיים בלייזר?

הסרת משקפיים בלייזר נועדה לשפר את איכות החיים; אנשים שבמשך שנים הרכיבו משקפיים או עדשות מגע, יכולים לצאת לדרך חדשה. אותה הדרך, משמעה חיים ללא אדים או טיפות גשם על המשקפיים, ללא הניקיון התדיר של העדשות - וללא המראה הממושקף החיצוני. וכן, איכות הראייה טובה יותר, ממה שניתן להשיג בעזרת עדשות מגע או משקפיים.

כמו כן, אחזקה של משקפיים ושל עדשות מגע, לאורך חיים שלמים, היא נטל כלכלי אשר נעלם לאחר ביצוע הניתוח.

למי מתאים ניתוח הסרת משקפיים בלייזר?

ניתוח זה מתאים לכל מי שחפץ בו - ונמצא בטווח הגילאים 18 עד 65 - והוא בעל עיניים בריאות.

כיצד מתכוננים לניתוח הסרת משקפיים בלייזר?

לפני הניתוח, יש לבצע מספר בדיקות התאמה; מרכיבי עדשות מגע מתבקשים להסירן מספר ימים לפני הניתוח. יש לעבור, לפני הניתוח, בדיקת חדות ראייה וכן בדיקת רפרקציה (ראייה לרחוק ולקרוב), בדיקה באמצעות מכשירים מיוחדים וכן בדיקה אצל רופא עיניים. ביום הניתוח עצמו חוזרים פעם נוספת על המדידות.

כיצד מתבצע הניתוח מבחינה טכנית?

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר מתבצע בהרדמה מקומית - ומתרחש משך שתי דקות טיפול, בכל עין. מכאן עולה כי הלייזר משנה את הקימור של הקרנית, תוך כמה שניות וכן משפר את איכות הראייה.

קיימות שני סוגי שיטות לניתוח. הראשונה היא שיוף (PRK או ASA) - על פני שטח הקרנית; והסוג השני הוא בעומק הקרנית אחרי חיתוך (LASIK).

בשיטת השיוף, מסירים קודם את שכבת האפיתל שזו השכבה החיצונית של הקרנית. זה יכולה להתבצע במספר אופנים שונים ואז הלייזר מבצע מעין פיסול של הקרנית, שמתרפאת כמו פצע בעור, שמתאחה תוך 72 שעות. יתרונה של שיטה זו נעוץ בכך שיציבות הקרנית נשמרת.

בשיטת החיתוך מנתחים בתוך עובי הקרנית, ההתאוששות היא מהירה מאוד, אין פצע, אבל זו שיטה פולשנית יותר.

EBK היא שיטה ישראלית חדשה של שיוף אותה פיתחתי במשך 7 השנים האחרונות. מדובר על תכשיר חד פעמי, אשר מקלף את שכבת האפיתל של הקרנית בצורה מהירה, מדויקת, וקלה ביותר, עם קיצור זמן החלמה.

למי לא מתאים ניתוח הסרת משקפיים בלייזר?

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר איננו מתאים למי שנולד עם קרנית דקה מדי או מעוותת, או שהקימור של הקרנית לא מתאים למספר של המשקפיים, לדוגמה הקרנית שטוחה מידי.

כמו כן, הניתוח לא מתאים למי שמראש אין לו עיניים בריאות, בעקבות מחלות או תופעות שונות. למשל: אנשים מבוגרים עם התחלת קטרקט.

מה כוללת ההחלמה מהניתוח?

כאשר מדובר על שיטת החיתוך, מדובר על ניתוח פולשני יותר, עם החלמה מיידית וקלה (פחות מיממה). בשיטה החיצונית של השיוף, ההחלמה יותר איטית - ומלווה בכאבים - אך שיטה זו נחשבת פשוטה ובטוחה יותר. זמן ההחלמה מניתוח בשיטת השיוף נמשך בין יומיים לשלושה ימים, עם חזרה הדרגתית של הראייה.

איך מחליטים איזו שיטה מתאימה?

בדרך כלל, לאדם צעיר בעל מספר נמוך מומלץ לבצע את הניתוח בשיטת השיוף; ולאדם מבוגר יותר, עם מספר גבוה, מומלץ לבצע את הניתוח בשיטת החיתוך. ההחלטה עצמה נובעת משיקולים רפואיים בלבד - ומתבצעת על ידי הרופא המנתח.

האם נדרש לחזור על הניתוח, או שמדובר בניתוח חד פעמי?

בממוצע, רק אחוז אחד מהמטופלים זקוק לטיפול שני, בעקבות השתנות של מבנה העין, כאשר מדובר בשינוי קל של 1.25 במספר של משקפיים.

באופן עקרוני, כאשר הניתוח עובר בהצלחה, תוצאת הניתוח נשארת יציבה - והמטופל לא נדרש להרכבת משקפיים שוב, למשך כל חייו. כמו כן, הסיכוי לעבור בהצלחה ניתוחי עיניים נוספים - לאחר ניתוח הסרת משקפיים בלייזר - כמו למשל ניתוח קטרקט, איננו נפגם בעקבות ניתוח זה.

יחד עם זאת, אחרי גיל 45, רוב האוכלוסייה נזקקת למשקפי ראייה - לטווח הקרוב. ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, כאשר הוא מבוצע סמוך לגיל זה, מתקן לרוב את הראייה לשני הטווחים, הרחוק והקרוב.

חשוב לדעת כי לאחר ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, יש להיות במעקב אצל הרופא המטפל - מומחה קרנית - למשך השנה הראשונה.

ד"ר טייב מצליח הוא רופא עיניים המומחה לניתוחי עיניים בלייזר, המנתח הראשי של אמריקן לייזר, ושותף לפיתוח שיטה חדשנית להסרת משקפיים בניתוחי לייזר: EBK

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום