מסיכות זה לא רק פורים

(0)
לדרג

חג הפורים מתקרב וזה הזמן לדבר על מסיכות, אך מסוג שונה - כאלה המעודדות זרימת הדם לפנים ולצוואר

מאת: מיכל לזרוביץ

מסיכות אינן עניין לפורים בלבד אלא גם לפנים ולצוואר (המהדרין יתעקשו על הגוף כולו...) אחד הפינוקים הגדולים ביותר לעור הפנים הוא שימוש במוצרים טבעיים וטריים כגון פירות וירקות (מומלץ אורגניים כמובן) לצורך הכנת מסכה. מסיכה העשויה מחומרים טבעיים ואורגניים מעולה לשמירה על עור רענן ובריא ומאפשרת למרכיבים התזונתיים להיספג לתוך העור ולהפעיל את השפעתם המחזקת והמבריאה בזמן ההמתנה עם המסכה. על ידי בחירה נכונה של החומרים ניתן להתאים את המסכה לסוג העור.

הפירות המומלצים לשימוש חיצוני על העור מכילים חומצות פירות הנקראות חומצות אלפא ובטא הידרוקסי. חומצות אלפא הידרוקסי מפרקות את הקשר המחזיק את תאי העור המתים ביחד ומגבירים את רמת הלחות בעור. חומצות בטא הידרוקסי ממיסות עור יבש ומשטח קשקשי ומגרות חידוש תאי העור. כל סוגי העור, משומני ועד יבש, יכולים ליהנות מחומצות פירות אלו. הן אפילו לא יקרות. חומצות אלו נמצאות באופן טבעי בפירות שונים. כלומר, בשימוש חיצוני על העור חומצות אלו גורמות להשלה של השכבה החיצונית של תאי העור המתים וחושפות את תאי העור החדשים.

קיימים גם פירות המכילים אנזימים. פרי הפאפיה (המכיל חומצת בטא הידרוקסי) מכיל גם את האנזים פאפאין. הוספת פאפיה למסכה תרכך את העור; זה יעיל במיוחד לעור יבש, קשקשי ומחוספס. דוגמא נוספת היא פרי האננס (המכיל חומצת בטא הידרוקסי). הפרי מכיל גם את האנזים ברומלין; הוספת מיץ אננס למסיכה תמיס תאי עור מתים ויבשים ותגרום לעור להיות חלק יותר.

הפעם בחרתי להביא מספר מסיכות המתאימות לסוגי עור פנים שונים ולבסוף מסכת בננות לאנטי אייג'ינג. לפני שמשתמשים בכל סוג של מסכה, לא לשכוח לאסוף את השיער אחורה. למרוח שכבה חלקה של המסכה על פנים נקיות (להימנע מאזור הפה והעיניים כמובן). להישאר עם המסכה כ-30 דקות. בזמן זה המסכה סופגת את עודף הפסולת והשומן מהפנים ובו בזמן מזינה אותם.

לאחר מכן לשטוף את הפנים עם מים פושרים, לנגב את הפנים בעדינות ולסיים עם מריחת קרם פנים איכותי.

סוגי מסכות

^^מסכה לעור רגיל^^

שילוב של לימון וביצה יוצרים מסכת ניקוי מעולה. הלימון עוזר בחיסול כתמים קלים ומזדמנים, מכווץ ובעל ניחוח.
1 כף וויסקי
1 ביצה אורגנית
25 גרם אבקת חלב יבשה
מיץ מלימון אחד.
אופן הכנה: לערבב את כל החומרים ולאחסן במקרר למשך מספר ימים בלבד. לשים את המסכה בהתאם להוראות למעלה.

^^מסכה לעור יבש^^

השימוש הוא בחלמון ביצה, בשל היותו מזין עור יבש ועשיר בויטמין A.
1 כף וויסקי
1 חלמון ביצה אורגנית
25 גרם אבקת חלב יבשה
מיץ מלימון אחד.
אופן הכנה: לערבב את כל החומרים ולאחסן במקרר למשך מספר ימים בלבד. לשים את המסכה בהתאם להוראות למעלה.

^^מסכה לעור שמן^^
השימוש הוא בחלבון ביצה, העוזר להתמודד עם פצעונים של עור שומני.
1 כף וויסקי
1 חלבון ביצה אורגנית
25 גרם אבקת חלב יבשה
מיץ מלימון אחד.
אופן הכנה: לערבב את כל החומרים ולאחסן במקרר למשך מספר ימים בלבד. לשים את המסכה בהתאם להוראות למעלה.

^^מסכה אננס/פאפיה ליומיום^^

אננס מכיל אנזימים שלא רק עוזרים לעור יבש ולהשלת תאים מתים אלא מכיל גם ברומלין התומך בהחלמת העור. ניתן להשתמש בפלח בשל של פאפיה או אננס. יש לעסות בעדינות את הפרי או מיץ הפרי על הפנים. להמתין כעשר דקות עד שיתייבש. לשטוף עם מים ולייבש.

^^מסכת בננות לאנטי אייג'ינג^^

ולבסוף, אסיים עם מסכת בננות שעושה טוב לאנטי אייג'ינג. הבננות הן מהפירות המזינים ביותר. מכילות כמויות גדולות של מגנזיום, פוטסיום (אשלגן), ברזל, אבץ ואפילו יוד. לא נשכח גם את ויטמיני A, B כולל חומצה פולית, ויטמין E וכמובן וויטמין F (חומצות שומן חיוניות אשר עוזרות בשמירת הלחות, ועל שלמות התאים וחיזוקם).

1 בננה קטנה
2 כפות יוגורט חלק
1 כף דבש אורגני
1 כף קמח שיבולת שועל
1 בקבוק קטן של מים מינרלים (או לפי הצורך).

מהבננה יוצרים מחית ומרסקים אותה, לאחר מכן להוסיף את היוגורט, הדבש וקמח שיבולת השועל. לבחוש היטב יחד עם המים. לקחת בחשבון שכדי לקבל את המרקם הנכון למסכה יהיה צורך בתוספת של יוגורט או קמח. לשים את המסיכה על פנים בהתאם להסבר למעלה. ניתן לשמור את החלק העודף מהמסכה עד שבוע במקרר.

לקבלת אפקט רענון העור מומלץ להשתמש בפירות במצב גולמי (לא מבושלים) ואורגניים על מנת לא להחדיר רעלנים וכימיקלים לעור.

בואו לדבר על זה בפורום של מיכל לזרוביץ, אנטי אייג'ינג ועיכוב תהליכי גיל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום