תרומת הביצית השנייה בישראל

(0)
לדרג

בסוף השבוע בוצעה בבי"ח "הלל יפה" תרומת ביצית נוספת, לפי החוק שנכנס לתוקפו. מומחה: "מקווה שבעקבות התרומה יגיעו נשים נוספות. מספר התרומות עדיין נמוך מהצורך"

מאת: מערכת zap doctors

תרומת הביצית השנייה בישראל הושלמה בסוף השבוע בהצלחה ביחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי הלל יפה. התרומה, שצריכה להיות לפי החוק אנונימית, ניתנה על ידי אשה בשנות ה-30 לחייה, שעמדה בכל הקריטריונים הנדרשים.

בחודש יוני השנה בוצעה ביחידה להפריה התרומה הראשונה, שסללה את הדרך ליישום חוק תרומת הביציות בישראל. פרופ' משנה אדריאן אלנבוגן, מנהל היחידה להפריה חוץ גופית, שקידם את החוק בישראל, מציין כי המרפאה מטפלת במספר נשים שפנו לקבלת התרומה והן נמצאות בשלבים שונים של התהליך.

מדובר בתהליך מורכב ביותר הדורש מחויבות גבוהה של התורמת. בדומה לתורמת הראשונה, גם התורמת הנוכחית ראתה חשיבות רבה בסיוע לנשים הרוצות להביא ילדים לעולם, וזו הייתה מבחינתה הסיבה העיקרית למתן התרומה. על פי החוק, התהליך מחייב אנונימיות גמורה, וכל קשר בין התורמת לנתרמות לא אפשרי, גם אם ירצו בכך.

ביחידה להפריה חוץ גופית שמחו על התרומה ומקווים שרבות אחרות יבואו בעקבותיה. "לא כל הנשים שפנו לביצוע התרומה מתאימות לצערנו", מסביר פרופ' משנה אלנבוגן, "אך עדיין יחסית למספר הנתרמות הפוטנציאליות, מספר התורמות הוא עדיין קטן משמעותית. כולי תקווה שמדובר ב'חבלי לידה' ראשונים וכי בעקבות שתי התרומות האלו יגיעו תורמות נוספות".

בואו לדבר על זה בפורום תרומת ביציות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום