אפידורל לא גורם לחום בלידה

(0)
לדרג

מה משפיע על עליית חום הגוף של האם בזמן הלידה? מחקר חדש שבדק שאלה זו מגלה כי לשיכוך הכאבים אין השפעה משמעותית על חום גופה של האשה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אפידורל לא מעלה את חום הגוף של היולדת, כך לפי מחקר חדש שנערך בעקבות דיווחים שונים על חום בלידות שכללו מתן אפידורל.

בשנים האחרונות חשדו החוקרים כי לעליית חום במהלך הלידה יכולים להיות גורמים שונים, הכוללים זיהום, מתן אפידורל, התכווצויות רחם ושהות בחדרי לידה מחוממים יתר על המידה. עם זאת, במחקר החדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Anesthesiology, לא נמצא כי למתן אפידורל השפעה משמעותית על חום הגוף.

במחקר השתתפו כ-80 נשים, כאשר משך הלידה הממוצע שלהן ארך כ-11 שעות. כל הנשים פרט לשלוש קיבלו שיכוך כאבים באמצעות אפידורל. החוקרים מצאו עלייה בחום הגוף עם עלייה במשך הלידה, כאשר מהחישובים עולה כי חלה עלייה של 0.017 מעלות צלזיוס לכל שעה, במהלך עשר שעות לידה.

החוקרים קובעים כי אין קשר בין חום בנשים יולדות לשיכוך כאבים באמצעות אפידורל. עם זאת, הם מציינים את היעדר הירידה בטמפרטורה במשך ארבע השעות הראשונות לאחר התחלת שיכוך כאבים אפידורלי. בנוסף, זוהה קשר מובהק בין הזמן מפקיעת הקרומים עד ללידה למדד מסת הגוף (BMI).

בעקבות ממצאי המחקר, ממליצים החוקרים לערוך מחקרים נוספים להבנת הגורמים הספציפיים האחראיים לחום אצל האם בזמן לידה, במטרה לסייע בזיהוי וטיפול בנשים בסיכון מוגבר לחום בלידה.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום