בילינסון: פחות כאב אחרי קיסרי

(0)
לדרג

נשים שילדו לאחרונה בניתוח קיסרי בביה"ח מקבלות הרדמה משולבת, המונעת כאבים במשך 24 שעות אחרי הניתוח, בין היתר באמצעות מורפיום

מאת: מערכת zap doctors

שעות בודדות לאחר הניתוח ניתן לרדת מהמיטה, להתקלח ולבצע פעולות באופן עצמאי - ללא כאבים קשים וללא תוספת של תרופות נוגדות כאב בכמויות גדולות. כך מבטיחים בבית חולים לנשים בבילינסון, שם מבצעים לאחרונה ניתוחים קיסריים תוך שימוש בשיטת הרדמה, שמטרתה למנוע את הכאבים העזים מהן סובלות נשים לאחר הניתוח.

בנוסף להרדמה הספינאלית הרגילה, מקבלת האשה במסגרת תהליך ההרדמה גם משכך כאבים מסוג מורפיום בהזרקה לתוך החלל הספינאלי. התוצאה: שיכוך כאבים למשך 24 שעות לאחר הניתוח.

היממה שלאחר ניתוח קיסרי היא קריטית מבחינת טיפול בכאב, שכן היולדת סובלת מכאבים עזים המקשים על תפקודה עד כדי חוסר יכולת לנשום עמוק, לנוע במיטה,
כל שכן לקום ממיטתה. הוספת משככי כאבים במהלך ההרדמה מאפשרת ליולדת לקום ממיטתה מספר שעות בלבד לאחר הניתוח ולבצע פעולות באופן עצמאי, למשל להתקלח, להתהלך במחלקה ולהתחיל את תהליך ההחלמה מהניתוח. כל זאת, ללא כאבים קשים וללא תוספת של תרופות נוגדות כאב בכמויות גדולות. השימוש במורפיום מתאים לכל היולדות בניתוח קיסרי מלבד אלה שסובלות מהשמנת יתר קיצונית או מדום נשימה בשינה.

ד"ר שרון אורבך-זינגר, מרדימה בכירה בבית החולים לנשים בבילינסון מסבירה: "בסקר שביצענו בקרב יולדות לפני מספר שנים, בו ביקשנו מהן לדרג בסולם שבין 1-10 את רמת הכאב שהן חשות יממה לאחר ניתוח, הממוצע היה 8 (כאבים עזים). כיום ביצענו את הסקר פעם נוספת, וכעת התוצאה השכיחה היא שלמעשה אין כאבים (דירוג כאב 2). אני שמחה שאנו יכולים לסייע ליולדות, להקל על הכאב ולאפשר להן להתמקד בחוויית האמהות באופן נינוח יותר".

בואו לדבר על זה בפורום הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום