יולדת מתה לאחר לידת תאומים

(0)
לדרג

מצבה של היולדת, שניסתה להרות במשך עשור, הסתבך לאחר שהתגלה גוש בריאותיה. היא מתה לאחר הניתוח הקיסרי. השבוע שוחררו התינוקות מהפגייה ברמב"ם

מאת: מערכת zap doctors

זוג תאומים, בן ובת, השתחררו היום (ג') לביתם, לאחר שהות של חודש וחצי בפגייה של בית חולים רמב"ם. למרבה הצער, אמם, תושבת הצפון, לא זכתה לראות אותם, מכיוון שמתה זמן קצר אחר הלידה.

האשה, שהתחתנה בגיל צעיר והתגוררה ביישוב קטן באזור העמקים, החלה לעבור טיפולי פוריות ואז לשמחתה ולשמחת בעלה ההריון נקלט. אלא שבתחילת החודש השביעי להריון האשה החלה לסבול מקשיי נשימה לא מוסברים והגיעה למיון בבית חולים רמב"ם עם חשש למחלת ריאות. הבירור העלה שהתמונה עוד יותר קשה - צילום רנטגן גילה גוש בריאות. הצעירה נשלחה לבדיקת הדמיה שגילתה שמדובר בגידולים מפושטים בריאות וגרורות בכבד. מכאן הדברים החלו להידרדר במהירות - בשבוע ה-31 להריונה, הוכנסה האשה לניתוח קיסרי דחוף כדי שאפשר יהיה להתחיל בטיפול כימותרפי בנסיון לבלום את המחלה. אלא שהאשה הצעירה לא החזיקה מעמד ומרגע שהורדמה לטובת הניתוח הקיסרי - לא שבה מעולם להכרה.

התאומים שיולדו חודש וחצי מוקדם מהצפוי הועברו לפגייה, והאשה, מורדמת ומחוסרת הכרה הועברה למחלקת טיפול נמרץ נשימתי והחלה לקבל טיפול כימותראפי. האב הטרי רץ בין המחלקות - בין שהייה לצד ילדיו למיטת רעייתו. שלושה ימים אחרי הניתוח הקיסרי, האם הצעירה מתה.

משפחת האב ומשפחת רעייתו המנוחה התגייסה לסייע. מנהל הפגייה ברמב"ם, פרופ' שרגא בלזר, החליט להתיר באופן מיוחד גם לסבים ולסבתות להיכנס לפגייה לסייע בטיפול בפגים: "משיחות עם האב הבנתי שהם יצטרכו ללמוד מחדש לטפל בתינוקות קטנים כי האבא ישוב לעבודה והסבא והסבתות משני הצדדים יצטרכו להיות שם כדי לסייע".

הפגייה ברמב"ם עמוסה מאוד בימים אלה - עם שלישיות ותאומים ולידות "רגילות" רבות שגרמו לעומס של למעלה מ-20% במספר הפגים המטופלים. למרות זאת, אומרות האחיות הוותיקות של הפגייה, את הסיפור של שני הפגים היתומים הן יזכרו עוד שנים ארוכות.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום