גובה+משקל=סרטן?

(0)
לדרג

האם נשים גבוהות נמצאות בקבוצת סיכון גבוהה? על הקשר הדמיוני כמעט בין גובה והשמנה, לבין סרטן השחלות (שוב) ההורמונים?

מאת: ממחקר חדש עולה כי לנשים גבוהות, או לנשים אשר סבלו מהשמנת יתר בשנות העשרים לחייהן, סיכון גבוה יותר ללקות בסרטן השחלות מאוחר יותר בחייהן. חוקרים מציינים כי הסיכון לפתח סרטן שחלות עשוי להיות קשור לשילוב של מדדי גובה והשמנת יתר בתקופות שונות במהלך החיים.

מהמחקר עולה כי לנשים אשר סבלו מהשמנת יתר בשנות העשרים לחייהן סיכון גבוה יותר ב- 56 אחוז ללקות בסרטן השחלות בגיל מבוגר יותר, ביחס לנשים אשר משקלן בשנות העשרים לחייהן היה ממוצע.

בנוסף, נשים גבוהות עד גיל 60 נמצאות בקבוצת סיכון גבוהה יותר ללקות בסרטן השחלות ביחס לנשים נמוכות יותר.

מחקר זה נמשך 25 שנה ופורסם בירחון המכון הלאומי לסרטן. המחקר בחן 1.1 מיליון נשים מנורווגיה על מנת למצוא קשר בין BMI או גובה בלבד לסיכון ללקות בסרטן השחלות.

סרטן השחלות הוא הסרטן השישי בשכיחותו בקרב נשים. החוקרים טוענים כי ממחקרים אחרונים עולות מסקנות סותרות לגבי BMI בהקשר לסרטן השחלות.

במחקר זה מצאו החוקרים כי הסיכון ללקות בסרטן השחלות אינו קשור ל-BMI בגיל המבוגר כי אם לגילאי העשרים פלוס. מתוצאות המחקר עולה כי:

א. הסיכון ללקות בסרטן השחלות גבוה יותר ב- 45 אחוז בקרב נשים אשר סבלו מהשמנת יתר בגיל זה, ביחס לנשים אשר משקלן היה ממוצע.

ב. נשים מתחת לגיל 60, אשר גובהן מעל 1.75 מ', נמצאות בסיכון גבוה ב-29 אחוז ללקות בסרטן השחלות, ביחס לנשים בגובה ממוצע, 1.62 מ'.


הערות:
BMI- Body Mass Index
אינדקס להשמנה המתאר את היחס בין המשקל לגובה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום