יותר מידי עסוקות

(0)
לדרג

האם חוסר מוטיבציה הוא הגורם המשמעותי ביותר לעובדה שנשים אינן עושות די פעילות גופנית? לבריאות?

מאת: רק כרבע מהנשים בבריטניה עוסקות בפעילות גופנית מספקת על מנת להינות מהיתרונות הבריאותיים של התנועה. הנתון המדאיג מאוד, עלה מסקר לאומי שנערך על ידי קרן המחקר לסרטן בבריטניה, שהראה שלנשים אין זמן ואין מוטיבציה כדי להגיע למטרות המוגדרות של פעילות גופנית כפי שנקבעו על ידי הממשלה.

מומלץ לנשים לדאוג לפעילות גופנית נמרצת במשך 30 דקות לפחות חמש פעמים בשבוע, על מנת להפחית את הסכנה למחלות לב, שבץ, סוכרת וסרטן. עם הטיפול בילדים ודרישות ממקום העבודה, נשים רבות לא מוצאות את הזמן או הכוח לפעילות כזו, נאמר בתוצאות הסקר.
הקרן ממליצה על אורח חיים פעיל, שמשמעו הכללת פעילות גופנית בפעילות היומיומית, למשל רכיבה על אופניים במקום תחבורה ציבורית, לעלות במדרגות במקום במעלית, ולרדת מהאוטובוס תחנה אחת קודם על מנת ללכת ברגל את שארית המרחק.
קרן המחקר אומרת שהפעילות הגופנית מצמצמת את תופעות הלוואי השליליות של הטיפולים נגד סרטן, הכוללים עייפות, בחילות, כאבים וחסינות מופחתת של הגוף. האמצעי העיקרי להגברת הפעילות הוא למצוא פעילות מהנה. "אם את שונאת לרוץ, אל תעשי את זה. תלכי במהירות מוגברת, תעלי במדרגות, רכבי על אופניים, תרקדי או תתחילי לשחות" אומרת ד"ר לזלי ווקר, ראש מחלקת הסטטיסטיקה בקרן המחקר.
פרסום תוצאות הסקר עולה בקנה אחד עם ההצהרות על פרטי "המירוץ לחיים" מהשנה האחרונה, פעילות צדקה ממשלתית לגיוס תרומות למען חקר סרטן אצל נשים. בריצת חמישה קילומטר, שנערכה לראשונה לפני 10 שנים, בהשתתפות 680 נשים, הביאה השנה למעורבות של 30000 משתתפות, ותרומות בסך 35 מליון לירות שטרלינג (56 מליון דולר אמריקאי) מאז 1994.
האצנית האולימפית סלי גאנל, שגרירת המירוץ לחיים לשנה זו, אומרת שהיא מבינה את התובענות שיש על אם עובדת. היא ממליצה לדאוג לפעילות הגופנית הנדרשת תוך כדי לקיחת הילדים לפארק ומשחק יחד איתם בכדור, או רכיבה משפחתית על האופניים.
הסקר מצא ש 80% מהנשים בבריטניה עוסקות בפעילות גופנית פחות משלוש פעמים בשבוע למשך 30 דקות או יותר, ויותר מ 25% לא מתאמנות כלל.
קרוב ל 40% מהנשים הודו שחוסר הזמן מונע מהן לעסוק יותר בפעילות גופנית. כחמישית אמרו שהן לא מתאמנות כמו שהן חושבות שהן צריכות בגלל חוסר במוטיבציה.
הסקר כלל 1100 נשים בגילאי 15 ומעלה בכל בריטניה, בפברואר 2003.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום