הלבנת שיניים: בדרך לחיוך נוצץ

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מדוע החיוך שלנו הוא החלק הכי משמעותי בפנים? כיצד מתמודדים עם שיניים צהובות? ומה חשוב לדעת לפני שמתחילים? המדריך להלבנת שיניים: תקראו - וגם אתם תחייכו

רופא שיניים
077-2307837 (מספר מקשר)

טיפולי הלבנת השיניים בישראל ובעולם, הופכים בשנים האחרונות לטיפולים מבוקשים ושכיחים ביותר. הסיבה לכך נעוצה באויבי צבע השיניים - שכולנו חשופים אליהם: עשן סיגריות, שתיית משקאות כהים (כמו תה ובעיקר קפה), אכילת מזון בצבעים שונים וכן השפעות שונות נוספות (גיל וגנטיקה). במקרים אחרים, תרופות שהאימהות שלנו נטלו בהריון - עלולות להשפיע על מצב השיניים שלנו, כבוגרים.

כיום, חיוך יפה נחשב לעניין משמעותי בחייו של אדם. החיוך - כך על פי החברה המערבית - משפיע באופן מובהק על הרושם הראשוני, שאנו מותירים סביבנו; ובהתאם לכך - על הביטחון העצמי שלנו.
אנשים בעלי שיניים צהובות ובלתי מטופחות, מדווחים על כך שהם מחייכים בפה סגור, מרגישים לא נוח עם מצב הפה שלהם ולעתים אפילו ממעטים לחייך.

רפואת השיניים האסתטית של ימינו, מציעה לאנשים אלה פתרון פשוט וקל לביצוע: הליך של הלבנת שיניים, אצל רופא מוסמך.

חשוב לציין כי גוון השיניים אינו מצביע על פגיעה פיזית של השן - ונחשב למפגע אסתטי בלבד.

בטרם הטיפול, הרופא יבחר עם המטופל את גוון השיניים הרצוי. צילום: שאטרסטוק
בטרם הטיפול, הרופא יבחר עם המטופל את גוון השיניים הרצוי. צילום: שאטרסטוק

למי מתאים הליך הלבנת שיניים?

ההליך מתאים לכל אדם באשר הוא - שלא מרוצה מגוון השיניים שלו, מגיל 14 (הגיל שעד אליו מתחלפות כל השיניים) - ועד לכל גיל. במקרים ספציפיים, של מחלות חניכיים קשות או במצב של הריון, נמליץ לחכות עם ביצוע ההליך.

מה חשוב לדעת, לפני שניגשים להליך הלבנת שיניים?

ראשית, יש לוודא כי מצב השיניים תקין והיגייני. מומלץ אפוא לבקר אצל השיננית, לפני הטיפול. שנית, חובה להיבדק אצל הרופא המטפל - כדי לוודא שאין עששות, או פגעי שיניים אחרים. במצב של ריבוי עששות או דלקות חניכיים, יש לטפל בנושא עד לריפוי מקסימלי - ורק אז לגשת להליך ההלבנה.

כיצד יש להתכונן להליך?

יש לבחור בקפידה את הרופא המטפל ולקבל עליו המלצות ממטופלים מרוצים. מכיוון שהשיניים שלנו והחיוך היפה שצופן לנו העתיד - יקרים לליבנו, מוטב לבצע את הטיפול רק אצל מומחה מומלץ, בעל ניסיון בתחום ההלבנה.

לאחר בחירת הרופא, יש לגשת לבדיקה, לוודא כי מצב השיניים תקין - ולתאם ציפיות. הרופא המטפל יכול לבצע הדגמה של הלבנה עתידית, על חלק מוסתר בשן; וכן לבחור ביחד עם המטופל את הגוון הרצוי. המלצה: לא כדאי לבחור גוון לבן ובוהק מדי, אלא גוון טבעי ונקי, המשדרג את הנראות המקורית של השן - ומחזיר לה את יופיה.

כיצד מתבצע הליך ההלבנה, בפועל?

הליך ההלבנה מבוסס על כך שמפגישים את השן עם חומר פעיל מחמצן, המלבין את הגוון שלה. ניתן להשיג את התוצאה הזו בשתי דרכים.

הדרך הראשונה והמהירה היא טיפול הלבנה בקרן לייזר, המתבצע על פני שעה ועשרים דקות, תחת אלחוש.

הדרך השנייה (והעצמאית יותר) היא לבצע את ההלבנה בבית, משך כמה שעות ביום, באמצעות סד שמותאם מראש ללסת המטופל, בעזרת חומרי הלבנה שניתנים על ידי הרופא.

לרוב, התוצאה של שני סוגי ההלבנות היא אותה תוצאה. ולעתים השיטות אף משלימות אחת את השנייה.

הדרך המהירה להלבנת שיניים היא בטיפול בקרן לייזר. צילום: שאטרסטוק
הדרך המהירה להלבנת שיניים היא בטיפול בקרן לייזר. צילום: שאטרסטוק

האם יש לטיפולים אלה סיכונים או תופעות לוואי?

מכיוון שהחומר החמצני מבוקר ומתאים להלבנת שיניים במדויק, הוא אינו מסוכן בכלל. יחד עם זאת, ימים אחדים אחרי הטיפול עלולות להתעורר תופעות של רגישויות בשיניים, לחום או לקור, או בעת לעיסת מזון קשה. תופעות אלה חולפות לאחר מספר ימים.

האם צריך לחזור על התהליך?

כן, יש לחזור על התהליך. לרוב, צבע השיניים החדש דוהה מעצמו אחרי כשנתיים - ואז יש לחזור על הטיפול שנית. אם לא שומרים על המצב החדש של השיניים - שותים הרבה קפה, מעשנים, אוכלים מאכלים שמשפיעים על צבע השן בצורה לא מבוקרת - הגוון החדש ידהה, אף יותר מהר.

מה יש לעשות, כאשר רוצים להשיג מראה חיוך שלם יותר - ולא להסתפק בהלבנה?

עבור אנשים שלא רק גוון השיניים שלהם מטריד אותם, אלא גם הצורה (שיניים עקומות, שיניים קטנות, בעלות רווחים גדולים, שיניים שבורות ועוד) - אני ממליץ על שיטת למינייטס, המשיגה מראה חדש ויפה, לכלל השיניים בפה.

בשיטה זו, מרכיבים שכבה דקה מאוד של חומר דמוי שן על הצד החיצוני של השיניים, בלי לפגוע ברקמות השן השונות. בהליך זה, מגרדים תחת הרדמה מקומית מילימטרים בודדים מהצד החיצוני של השן - ומדביקים על המקום משטח חדש, בגוון הרצוי, שנראה בדיוק כמו שן.

יתרונו של הליך זה, בניגוד להלבנה, הוא שאין צורך לחזור עליו; והתוצאה נשמרת לכל החיים. הליך זה מתאים לאנשים שעובדים בתחום הבמה או נותנים הרצאות, רגילים לדבר ולחייך באופן שכיח מול קהל - ורוצים להיראות במיטבם.

לסיכום: הליך הלבנת שיניים הוא הליך פשוט ומומלץ, שעיקרו שדרוג המראה האסתטי של החיוך. ניתן לבצע את ההליך אצל כל רופא שיניים מומחה לדבר, אך יש לזכור שרצוי להתחיל את התהליך כאשר מצב השיניים בריא ותקין.

ד"ר אסדי רבאח הינו רופא שיניים, מומחה לשיקום הפה, לכירורגיית פה ולסת ולטיפולי אסתטיקה מתקדמים.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום