בקרוב: פיקוח על מזון לבע"ח

(0)
לדרג

הצעת חוק להסדרת ייצור ושיווק מזון לבעלי חיים תבטיח פיקוח החל משלב ייצור המזון ועד להזנת בע"ח, על מנת לדאוג לבריאותם ולבריאות הציבור

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (ד') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית, לפיה יעודכן ויוסדר במסגרת חוק הפיקוח על הייצור והשיווק של מזון לבעלי חיים (עד כה פעלו הרשויות לפי צו שניתן בשנת 1971, שלא הטיל אחריות במקרים של מזון מזוהם הניתן לבעלי חיים ובהשפעתם על בריאות הציבור). הצעת החוק מבקשת להבטיח שהמזון המוגש לבעלי חיים יהיה יאוחסן בתנאים נאותים, על מנת להבטיח את בריאותם של בעלי חיים בכלל ובעלי חיים המשמשים לייצור מזון בפרט, ואת בריאות הציבור הניזון מהם. על פי ההצעה, יתקיים מעקב אחר המזון משלב ייצורו ועד לשלב הזנת בעלי החיים והאחריות לבטיחות המוצר תוטל על היצרן והוא יחויב בשקיפות מלאה ודיווח מלא על תקלות. המדינה תפקח על מנגנוני הייצור, הייבוא והשיווק. גם מזון לבעלי חיים שמיוצר במשק חקלאי ולא מיועד לשיווק (כמו קש וחציר) יהיה נתון לפיקוח. על פי הצעת החוק שאושרה, יוטלו קנסות בסך של מקסימום 75 אלף שקלים עד 226 אלף שקלים (תלוי בסעיף) על מי שייצר או ישווק מזון לבעלי חיים המכיל חומר מזיק, אסור או מזוהם, וכן למי שייצר או ישווק ללא אישור או בניגוד לתנאים. קנסות יוטלו גם על מי שיאחסן או יוביל מזון לבעלי חיים שלא על פי ההוראות, לא יסמן את המזון בסימון ראוי, או לא ישמיד מזון שאינו ראוי. מנהל או אחראי בתאגיד בו בוצעו העבירות יישא אף הוא באחריות עליהן ואף הוא צפוי לקנסות.

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו): "סוף סוף הוסדר התחום ונקבע פיקוח משמעותי בתחום המזון לבעלי החיים. ההסדרה המבורכת עתידה למנוע זיהום מזון ושימוש בחומרים המזיקים לציבור, הניזון מבעלי החיים, בשרם ותוצרתם".

בואו לדבר על זה בפורום וטרינריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום