עוברים דירה עם חיית מחמד

(0)
לדרג

עוברים דירה? רגע לפני הארגזים: האם עצרתם לרגע לחשוב על הכלב או החתול שעוברים אתכם? מספר טיפים כיצד להקל את המעבר על חיית המחמד

מאת: מאת ד"ר דני פרוידנטל

הארגזים מוכנים, המובילים התחילו להעמיס והמשאית יוצאת לדרך. רגע לפני שזה קורה, ואתם עוברים דירה, מומלץ לעצור ולתת את הדעת על חיית המחמד שלכם, שעבורה המעבר הזה עשוי להיות לא פשוט. הרבה יותר משהמעבר לא פשוט עבורכם.

מעבר דירה עם חיית מחמד (אילוסטרציה)
מעבר דירה עם חיית מחמד (אילוסטרציה)

איך עוברים דירה עם החתול?

מעבר דירה הוא מבצע לא קל לרוב החתולים, ויש להתכונן אליו בהתאם. חתולים הם חיות טריטוריאליות מטבען והם זקוקים לבטחון במקום מגוריהם ובני הבית מהווים חלק בלתי נפרד מחייהם.

יש לדאוג שהחתול יזכה לבית שיאפשר לו יציאה קבועה ובטוחה לחצר.

דאגו להעביר לדירה החדשה את האביזרים ואת הרהיטים שמוכרים לחתולכם, כמו שמיכות וכורסה שאהובים עליו במיוחד, את הארגז והחול הקבועים שלו, כלי האוכל והמים, ארגז נשיאה, המזון הקבוע, ודאגו לבדוק היכן יש וטרינר סמוך לאזור מגוריכם החדש.

חשבו על חדר אחד בדירה החדשה, שהחתול ישכון בו בתקופת ההתאקלמות. בתקופה זו, חשוב שהחתול יקבל את כל צרכיו בחדר זה בלבד, ועדיף שהחדר יהיה חדר השינה שלכם או חדר העבודה, כדי שהוא יהיה איתכם זמן רב ככל שניתן.

דאגו לסגור את הדלת היטב ולנעול את החלונות בחדר בו מיקמתם את החתול. זכרו שלא מדובר בעונש, אלא בדרך שתקל עליו להתרגל לדירה החדשה בהדרגה ולעכל את השינויים.

אם ניתן, העבירו את החתול לחדר שבחרתם עוד לפני שהעברתם את הארגזים. הקפידו לשהות איתו ככל שתוכלו, ואם הדבר אינו אפשרי, העבירו אותו בבוקר המעבר.

חשוב שהחתול לא יחווה את הבלאגן של האריזות ויקבל מקום מסודר ובטוח מפני בריחה, בשל הלחץ בדירה החדשה. תנודות חדות מהעולם שמוכר לו עלולות להלחיץ אותו מאוד.

עוברים עם הכלב

מכיוון שבעת מעבר דירה, נקטע לפתע חוג החברים של הכלב, מומלץ להפגיש את הכלב עם כלבי השכנים החדשים. ככל שתרבו במפגשים אלה, כך תגדל חביבותו של הכלב כלפי הסביבה החדשה.

חשוב להקפיד בחודשים הראשונים על שגרה טיפולית, כלומר שהצעידה מדלת הבית לשער החצר תיעשה בתוואי שגרתי, על מנת להחדיר במוחו של הכלב מסלול קבוע.

יש להקצות מקום רביצה חדש וקבוע, בו הכלב יוכל לנוח ולשחק בשעות שאתם לא בבית. אני ממליץ על מכלאה קטנה וסגורה, שעדיפה על קשירה לשרשרת.

כלב שחי בקיבוץ או במושב לא מודע לסכנות שיש בעיר, כמו מכוניות ואוטובוסים. לכן, חובה עליכם להציג לכלב את הסכנות סביבו. אם אתם עוברים מעיר למושב, יש לוודא כיצד מגיב הכלב לבעלי החיים השונים ולהסיק מסקנות.

רצוי לברר מיהו הוטרינר הידוע באיזור אליו עברתם ולקבוע תור להיכרות. כדאי שהווטרינר יכיר את הכלב במצב בריאותי תקין, מה שיבטיח ידידות כלפי הווטרינר מצד הכלב, והבחנה וטרינרית טובה יותר במצב חולי.

אם אתם בשלב בנייה, מומלץ לקחת את הכלב לביקור בבית העתידי. הכלב יסתובב במקום, יטיל שתן, ובכך תימנע בעיה טריטוריאלית בעתיד. חשוב לקשור את הכלב למספר דקות במהלך כל ביקור, פעולה שתבטיח שייכות למקום.

אם אתם עוברים למקום עם הבדלי מזג אוויר, מומלץ בימים הראשונים להימנע מפעילות ספורטיבית קשה. אם הכלב מתלווה אליכם לריצה היומית, תנו לו כמה ימים להתרגל למזג האוויר ורק כעבור שבוע צרפו אותו לפעילות.

בעל החיים שגדל בבית, נחשב אצל רוב המשפחות כבן משפחה. זכרו זאת גם כאשר אתם עוברים דירה . כך תקלו על עצמכם וגם על חיית המחמד שלכם.

הכותב הוא וטרינר ראשי ב-"Animal Care"

בואו לדבר על זה בפורום וטרינריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום