ביטוח בריאות: יש על מי לסמוך?

(0)
לדרג

תבחן האפשרות להתערבות הכנסת בנושא ביטוחי הבריאות בעקבות ביקורת קשה כלפי הרפורמה בביטוחי הבריאות שנכנסה לתוקף. ח"כ קורן: 200,000 מבוטחים ייפגעו

מאת: מערכת zap doctors

האם הכנסת תשפיע על הרפורמה בביטוחי הבריאות? ועדת משנה לענייני ביטוחי בריאות וסיעוד, בראשות ח"כ איציק שמולי, תבחן את האפשרות להתערבות הכנסת בחקיקה בנושא הטעון. על הקמת הוועדה הכריז אתמול (ב') יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ אלי אלאלוף, לאחר שנאלץ להפסיק דיון סוער שנערך בנושא הרפורמה בביטוחי הבריאות שנכנסה אתמול לתוקף. לטענת ח"כ אלי אלאלוף בשל מורכבות הנושא, קוצר הזמן והרוחות הסוערות, ראוי לייחד דיון מעמיק בנושא הרפורמה במסגרת ועדת המשנה, ואף דרש שהמפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, תהיה נוכחת בדיון שיתקיים, ככל הנראה, בעוד כשלושה חודשים.

להחלטה זו קדם ויכוח ער בין יוזמי הדיון, חברי הכנסת: שמולי, אוסאמה סעדי ונורית קורן יחד עם חברות הכנסת, אורלי לוי-אבקסיס וסופה לנדבר, לבין מנהלת מחלקת ביטוחי בריאות במשרד האוצר, שרונה פלדמן.

זכויותיהם של כ-200,000 איש צפויות להיפגע?

אחת הטענות הקשות שהעלו חברי הכנסת בוועדה כלפי משרד האוצר, הייתה העובדה שלא מנע את ייקור הפרמיות המשולמות לחברות הביטוח. ח"כ לוי-אבקסיס: "אתם מאפשרים העלאת פרמיה עד 20% מבלי להתערב? אז מה תיקנתם כאן? אתם לא נורמלים, רצים בריצת אמוק ויוצרים עיוותים".

ח"כ נורית קורן: "הולכים פה על הראש של אנשים מבוגרים ובעלי מוגבלויות וממשיכים לחייב אותם בחיתום. 200 אלף איש עומדים להיפגע והמפקחת על הביטוח אפילו לא מצאה לנכון לענות לפניותיי. לא ייתכן שרפורמה בסדר גודל כזה עוברת, והממשלה והכנסת לא מודעות למרכיביה. הפכנו להיות שחקן ביציע. זה רק מבהיר כמה עודף כוח יש לרגולטור הספציפי הזה ביד".

ח"כ איציק שמולי הוסיף וטען: "הורדתם את מחירי הביטוח לטווח קצר בלבד ואפשרתם להעלות את המחיר בכל שנתיים; אתם מקדשים את הפגיעה במבוטחים ומפקירים אותם". לדבריו הצטרף ח"כ סעדי: "לא ייתכן שלא התקיים דיון מעמיק בכנסת לפני שהרפורמה נכנסה לתוקף. זאת רפורמה שמשנה סדרי בראשית בתחום ביטוח הבריאות וביום בהיר אחד אנחנו שומעים עליה לפתע".

למעלה מ-90% מפוליסות הביטוח דומות

לטענת משרד האוצר, אחת הבעיות היא שהציבור קונה פוליסות בצורה אמוציונלית ומתפתה לרכוש פוליסות מיותרות שכן רוב רובן מעניקות את אותו הכיסוי אך משווקות בצורה שונה על ידי חברות הביטוח.

מנהלת מחלקת ביטוח בריאות וסיעוד במשרד האוצר, שרונה פלדמן: "פרסמנו את הרפורמה באפריל אשתקד. אנשים לא רוכשים ביטוחי בריאות כתוצאה מהחלטות רציונליות; כשמדובר בבריאות קרובינו, אנחנו ממהרים לחתום בלי לדעת אם יהיה לכך כיסוי. מי שרוצה לבזבז את כספו רשאי לעשות את זה, אבל יידע הציבור שכשהוא קונה ביטוח יש מי שיגן עליו, ואין צורך לקנות עוד ועוד ביטוחים שנותנים בדיוק אותו דבר. למעלה מ-90% מהפוליסות דומות, והמבוטח לא יודע, כי נותנים שמות אחרים לאותם דברים. משווקים היום חבילות שאינן תואמות את הצרכים הייחודיים של כל מבוטח, ואנחנו מחייבים אותן לפרק את הפוליסה. אנחנו נקבע מה יהי הכיסוי הניתוחי והוא יהיה אחיד, ללא החרגות של ספורט אתגרי או מחלות. הוספנו כיסוי לניתוחי מניעה. אני מדגישה שכמו היום, כל ייקור בפרמיה, גם אם הוא בשיעור אחוז אחד, מחייב את הסכמת המפקח על הביטוח במשרד האוצר".

ח"כ שמולי בתגובה: "תני לי דוגמה אחת לבקשה לייקור פרמיה שלא אישרתם".

פלדמן: "אינני סבורה שתפקיד המפקח על הביטוח הוא למסור לאיזו חברה נמסרו אישורים".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום