המכון לרפואה משפטית: בדק בית

(0)
לדרג

שר הבריאות מינה את מנכ"ל משרדו לעמוד בראש ועדה לבחינת תחום הרפואה המשפטית בישראל. תיבחן את סוגיית עצמאותו של המכון והסמכה של גופים נוספים

מאת: מערכת zap doctors

בדק בית על המכון לרפואה משפטית, בעקבות תחקיר ששודר בתוכנית "עובדה"? משרד הבריאות מפרסם היום (ב') את דבר מינויה הרשמי של ועדה לבחינת תחום הרפואה המשפטית בישראל בשיתוף משרד המשפטים והמשרד לבטחון פנים. בראש הוועדה אותה מינה שר הבריאות, יעקב ליצמן, יעמוד מנכ"ל משרד הבריאות, מר משה סימן טוב.

בהודעה שפרסם המשרד נכתב כי : "הוועדה לבחינת הרפואה המשפטית בישראל תתייחס לנושאים הבאים: בחינת התשתית המשפטית והכפיפות המקצועית לפעילות המכון במטרה להבטיח את אי תלותו; לצד בחינת האפשרות להסמכת גופים נוספים לתת חוות דעת בתחום הרפואה המשפטית".

תהיות קשות אודות התנהלות המכון לרפואה משפטית

כזכור, תחקיר "עובדה" של אילנה דיין על התנהלות המכון לרפואה משפטית עורר תהיות וטענות קשות על אופן התנהלות המכון לרפואה משפטית לרבות קשריו ההדוקים מדי עם המשטרה ופרקליטות המדינה וכן טענות אודות השכלתו וניסיונו המקצועי של ד"ר קונסטנטין זייצב מהמכון לרפואה משפטית.

המכון הלאומי לרפואה משפטית, הוא המוסד היחיד בישראל המספק שירותים רפואיים משפטיים. משטרת ישראל והפרקליטות הם הגורמים המפנים המרכזים והעיקריים של שירותי המכון, ופעילות המכון והמשטרה שזורה זו בזו.

בלעדי ועמוס: רופא אחד לכל 1,000,000 נפש

סך הרופאים המשפטיים הפעילים במדינת ישראל עומד על 10 רופאים - 8 מומחים ו-2 מתמחים. יחס של כ-1:1,000,000 (0.1:100,000). המצב במדינת ישראל ביחס של רופא משפטי לנפש נופל מהמצב הקיים הן במדינות מתפתחות והן ממדינות מפותחות הקטנות בהרבה ממדינת ישראל.

היבט זה והאירועים האחרונים סביב פרשת המינויים במכון, מעלים סוגיות משפטיות מקצועיות וניהוליות גם בנוגע למעמדו העצמאי והבלתי תלוי של המכון אך גם לגבי שאלת מיקומו וכפיפותו של המכון בתוך מערכת השלטון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום