מכשיר MRI ראשון בפוריה

(0)
לדרג

מחזקים את הבריאות בפריפריה: מכשיר MRI ראשון נחנך בפוריה ויביא לקיצור תורים ולחיסכון בנסיעות למרכזים רפואיים רחוקים לביצוע הבדיקה

מאת: מערכת zap doctors

סוף סוף מכשיר MRI בטבריה. היום (ד') נחנך מכשיר ה-MRI הראשון בבית החולים פוריה, על ידי שרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן (יש עתיד). המכשיר, שעלותו נאמדת בתשעה מיליון שקלים, משמש לסריקת איברים פנימיים בגוף ללא חשיפה לקרינה מייננת. המהלך יביא לקיצור תורים ויאפשר לתושבי הצפון לבצע את הבדיקה בקרבת ביתם מבלי שיצטרכו לבזבז שעות בנסיעה ארוכה למרכז רפואיים מרוחקים.

מדובר בסורק MRI אחד מתוך חמישה, שאושרו ותוקצבו בשנה החולפת על ידי משרדי הבריאות והאוצר, במטרה לצמצם את הפערים בין הטיפול הרפואי שמקבלים תושבי הפריפריה, לזה של תושבי המרכז.

שרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן: "חתמתי על התקנה להוספת מכשירי MRI בפריפריה, בשעות האחרונות בתפקידי כשרת הבריאות. זאת מתוך מחשבה כי על המדינה להמשיך ולהשקיע בפריפריה בכלל, ובפרט בתחום הבריאות. לכל תושבי ישראל מגיע טיפול רפואי ברמה הגבוהה ביותר ולאחר הבחירות נמשיך לפעול על מנת להבטיח את זה".

במסגרת חנוכת ה-MRI בבית החולים פוריה בטבריה, ממלא מקום שר הבריאות, סגן השר צחי הנגבי, התרשם מאוד בעת ביקורו בבית החולים מהצוות הרפואי ויכולותיו להתמודד עם תרחישים שונים, בדומה לזה ששורר היום בגבול הצפון.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' ארנון אפק קיים סיור בבתי החולים בצפון במטרה לבחון את היערכותם לאור המצב המתוח. וביקר במרכז הרפואי זיו בצפת יחד עם מנהל בית החולים ד"ר סלמאן זרקא את הפצועים בתקרית בגבול הצפון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום