פורום הריון ולידה
מנהלי פורום הריון ולידה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בוקר טוב אני רוצה להיכנס להריון , בזמן האחרון המחזור בא לי כל חודש בתאריכים שונים ומשונים. ואני כבר לא יודעת איך לחשב את הימים הכי פוריים ואני צריכה את עזרתך מחזור לפני אחרון 2/1/08 מחזור אחרון - 13/2/08 אז מתי החודש הימים הכי פוריים אצלי להיכנס להריון ?? לי
שאלתך שייכת לתחום פריון, לא לפורום הנוכחי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני אשה בת 40 נושאת התקן מירנה כבר 4 שנים עקב איחור במחזור ניבדקתי על ידי רופא ונתגלה שאני בהריון ניסיון להוציא את ההתקן על ידי רופא לא זכה להצלחה אבקש לשאול . 1-האם החומר המופרש שבהתקן מירנה נגד הריון בשם פרוגסטרון וההתקן עצמו מהווה סכנה לשלמות העובר? 2-האם קימת המלצה להוציא את ההתקן בטכניקה אחרת 3- האם ידוע לכם על עוד מקרה דומה?
את לא המקרה הראשון, וידוע שהתקן לא מעניק הגנה של 100 אחוז. יש המלצה חד משמעית להוציא את ההתקן. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, היום גיליתי שאני בהיריון. ביום חמישי הקרוב יש לי אולטרסאונד שד בגלל כאבים בשד ימין (התחיל לפני ההיריון). שאלתי - האם יש בעיה לעשות אולטרסאונד שד בהיריון? אני מניחה שלא, אבל רציתי לוודא. תודה
אין בעיה. מותר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום סליחה על הגרפיות אבל הבוקר היתה לי יציאה ראשונה אחרי שלושה ימים והמון גזים. הכאב מאוד חזק, לא ישנתי כל הלילה בגללו ולכן אני קצת דואגת - האם זה רק מעיים או שהרחם יכול להיות מושפע? הכאב קבוע ולא נקודתי, ולא כמו צירים, אין לי חום או סימני דלקת תודה
הסבירות לבעיה עם ההריון קיימת, גם אם נמוכה. ממלץ להבדק אצל רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בשבוע 38 בס"כ מרגישה טוב אך יש לי ממש בטן "ענקית", זוהי הלידה השלישית שלי ובעבר לא היתה לי בטן כזאת לפי דברי הרופא נשים שלי אין לי ריבוןי מי שפיר ובהערכת משקל שנעשתה בשבוע 32 משקל העובר היה 2.200 ק"ג א. מה יכולה להיות הסיבה? ב.קשור/או לא- בלילה קשה לי מאוד לישון בגלל קושי בנשימה וכאבי אגן (שבתזוזה מצד לצד אני ממש שומעת קנקים מהאגן) יש לך המלצה?
בצעי אולטרסאונד עדכני, ואל תסתמכי על בדיקה לפני יותר מחודש. עם תוצאת הבדיקה פני לרופאך להתרשמות אובייקטיבית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בשבוע 7 להריון ואני מצוננת מאוד כבר שבוע נתנו לי טיפות xilovit האם מותר להשתמש בהם ? תודה
אני מציע לך להשתמש באחד התכשירים על בסיס תרסיס מדוד, במינון של ילדים, ולהשתמש במינימום ההכרחי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בתחילת הריון, ביום שישי אכלתי דגים שאין לי מושג מה מקורם ויכול להיות שהם מהכנרת, לאחר מכן שמעתי שהייתה הרעלה בכנרת. אני מרגישה כרגיל ללא תופעות לוואי אך מפחדת שאולי העובר נפגע האם יש אפשרות כזאת שאכלתי דג מורעל ולא השפיע עלי כלל אך כן פגע בעובר? האם יש דרך לבדוק אם הייתה פגיעה?
אין לי יכולת לענות לך בלי לדעת באיזה חומר רעל מדובר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, שמי זיוית ,אני בשבוע 36 להריוני, בשבוע 34 אושפזתי בחשש לירידת מיים ואז גם גילו אצלי סטרפטוקוקוס בי , הבנתי שעלי לקבל טיפול אנטיביוטי ,דרך הוריד, כחצי שעה לפני הלידה, האם אפשר לטפל בחיידק עוד קודם? מה קורה אם חלילה לא אספיק להגיע בזמן לחדר לידה לפני תחילת הלידה ותתנהל לידה חפוזה ( עבורי זו תהיה לידתי השניה) , האם לא כדי לשקול ניתוח קיסרי המתוכנן מראש ומונע מעבר של הילוד בתעלת הלידה ?
בעיקרון קבלת הטיפול בלידה מונעת את המחלה בילוד. זה לא נחשב סיבה לניתוח קיסרי. טיפול טרם הלידה מעודד עמידות החידק לאנטיביוטיקה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בשבוע ה 34 להריון וגיליתי שיש לי את החיידק המפחיד הזה גם דרך משטח וגינלי הרופא אמר שגם התינוק צריך לקבל את האנטיביוטיקה אחרי הלידה זה הכרחי??מישהו יכול לשפוך אור אני מפוחדת
שלום רב, האם לאישה הרה עם כייל נוגדנים מספיק לוריצלה מותר לשהות במחיצת אדם חולה בזוסטר?
כן, החיסון מספק הגנה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב. שכבתי עם החבר שלי ליפני שבוע וחצי והוא גמר לי בפנים. רציתי לשאול אם אפשר להיכנס להריון שבוע ליפני המחזור??
שאלתך שייכת לתחום גינקולוגיה, לא לפורום הנוכחי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, אני בשבוע ה 21 , וצומחת לי שן בינה. מנסיון העבר שלי ומבנה השיניים אצטרך ניתוח כירוגי. רציתי לדעת מהם הסיכונים לעובר ואיך להקטין אותם בביצוע ניתוח ובפרט : 1. צילום השיניים 2. זריקת ההרדמה 3. האנטיביוטיקה שלאחר מכן תודה
אין בעיה עם ההרדמה המקומית וצילום שן בודדת (עם הגנה על הבטן), ואנטיביוטיקה, בתנאי שהמטפל מודע להריון ומשתמש בתרופות מתאימות. אם יש לך שאלה לגבי תכשיר מסויים, שלחי אלינו. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בשבוע 37+5 ורציתי לשאול האם צירים מוקדמים הם דבר הכרחי לפני הךידה או שיתכן מצב שבו היולדת נכנסת לצירים שמובילים ללידהבנוסף, האם הפרשות מרובות ויציאות יומיות קבועות (לא כמו כרגיל) הם סימן ללידה הקרבה?אודה לתשובה
1) שתי האפשריות יתכנו. 2) לא, זה לא סימן בהכרח ללידה קרבה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, אני בשבוע 17 עם שליית פתח חלקית (לא יודעת אם היא קדמית או אחורית), 2 שאלות לי בבקשה: 1) האם האיסור על קיום יחסי מין תקף רק ליחסי מין מלאים-חדירה- או גם על מין אוראלי ולמעשה הגעה לאורגזמה? מה מסכן את ההריון- החדירה או האורגזמה? 2) בימים האחרונים גיליתי שבשכיבה על הגב אני מרגישה מידי פעם התכווצויות לכיון הבטן התחתונה צד ימין ואז רואה מעין גבעונת קשה בולטת בבטן התחתונה בצד ימין. מרגיש כמו כדור בייסבול קטן, ממש ניתן לראות חוסר איזון בגובה הבטן, האם ייתכן וזה העובר? תודה מראש
1) איני יכול לענותלך ללא ידיעת הממצאים בפרוט. התיעצי עם רופאך. 2) יתכן, לא ניתן לדעת ללא בדיקה. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום ד"ר ! אני בהריון שלישי בשבוע 34, לידה קודמת עברתי בניתוח קיסרי, האם אפשר להסיר שיער בשעווה באזור הניתוח ובמפשעות ? תודה.
ניתן, אבל עדיף לך לדחות עד ממש סמוך לפני הנתוח. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שוב שלום ! התכוונתי שעברתי ניתוח קיסרי בלידה הקודמת ובתקווה שאלד רגיל הפעם ולא בניתוח, אז כוונתך שאחכה עד ממש קרוב למועד הלידה גם אם זו תהיה לידה רגילה ? תודה.
שלום ברצוני לדעת האם הרטבת מוצץ באלכוהול לשם הרגעתו עשויה לפגוע בו? האם שתיית אלכוהול (טעימות) לילדים צעירים עלולה לגרום נזק? תודה לימור
נשמע לי קצת הזוי. בכל מקרה הפורום הנוכחי אינו עוסק בנושא זה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, מדוע שאריות של העובר ברחם עלול לגרום לנזק לרחם? האם כחודשיים וחצי לאחר גרידה ומציאת שאריות יכול לגרום לנזק (האם חודשיים- שלושה עם שאריות ברחם יכול לגרום לנזק? איך בודקים אם נגרם נזק? ובאיזה נזק מדובר? לאחר הגרידה הראשונה הרופא לא עשה לי אולטרסאונד ואני באתי מרצוני לבקש אולטרסאונד ואז כחודשיים לאחר הניתוח הוא עשה לי אולטרסאונד ומצא שאריות, האם זה מחדל, כי בזמן זה יכול להיגרם נזק הרופא ציין כי יתכן והשאריות הם לא מההריון אלה הגוף עצמו ייצר תודה
שארית לא מטופלת יכולה לגרום נזק. הטיפול הוא ניקוי בהיסטרוסקופיה של חלל הרחם, ובמהלך הפעולה ניתן לראות אם נגרם נזק. מדד נוסף למצב החלל, הוא הופעת וסת סדיר בחודשים שאחרי הפעולה. אינני מכיר את המושג שארית שהגוף יצר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אפשר בבקשה לפרט לי איזה בדיקות מקבלים מהרופא לעשות בהריון? תודה
הרשימה ארוכה, ולא ניתן לפרטה כאן. מדוע לא תפני לרופאך ותקבלי ממנו את כל המידע ישירות, ובהתאם למצבך הרפואי המיוחד. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
האם זה שכיח בהריון שהורידים יותר בולטים בגוף, ואצלי במיוחד ביד והיא גם כואבת ותפוסה כבר כחודש?
ביד זה לא שכיח. פני לבדיקת כירורג כלי דם. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני סובלת מבחילות קשות לאורך כל היום ולא הקאתי עדיין כי אני עוצרת את זה. יש גם קצת מוזרות ביציאות.אני סובלת מחולשה כללית ובנוסף כאבים בקיבה וכאבים בתחתית הבטן באזור הרחם. אני לא מתפקדת כבר שבוע. כדורי ג'ינג'ר לא עוזרים. אני ממשיכה לאכול. מה אפשר לעשות אני כבר משתגעת......
פני לבית חולים לקבל טיפול תוך ורידי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני כעת בשבוע 16 בהריוןת רציתי לברר אם יש מניעה לעבור ניתוח ליייזר להסרת משקפיים במהלך הריון. תודה, דפנה
אני מודה שאינני מתמצא בניתוחי לייזר בעיניים. עדיף שתתיעצי עם רופא עיניים מנוסה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, לפני יותר משבועיים קיבלתי וסת ראשונה לאחר לידה. (את הוסת קיבלתי לאחר כמעט חודשיים מהלידה). הוסת נמשכת עד עכשיו ללא כל היחלשות בדימום, להיפך, אפילו בימים האחרונים הדימום גבר. האם זה נורמלי? כמה זמן יכול להימשך מחזור ראשון לאחר לידה ושזה ייחשב תקין? תודה, לירון
נשמע חריג. ממלץ להבדק. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בשבוע 24 עד היום לקחתי פוריק הריון ( 100מ"ג ברזל ו 400 מ"ג חומצה פולית) הרופא ייעץ לי בנוסף לקחת גם אומגה 3 - אלספה (300 מ"ג DHA, ו - 100 מ"ג EPA, ושוב חומצה פולית של 400 מ"ג) האם זה תקין שבסה"כ אקח 800 מ"ג חומצה פולית? על מה לוותר על הברזל או על האומגה 3?
אם את בריאה, ורמת בי12 תקינה, אין בעיה עם החומצה הפולית במינון הזה. אינני יכול להמליץ לך לוותר, על תרופה שרופאך ממליץ. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, עברתי הפלה לפני כחודשיים בניתוח (זאת לאחר שהכדורים להפלה שלקחתי לא עזרו ולא גרמו להפלה) לאחר כשבועיים אחרי הניתוח הגעתי לביקורת והרופא רק בדק אותי ולא עשה לי אולטרסאונד, מאז קיבלתי שני מחזורים שהראשון היה בידיוק חודש אחרי הניתוח. לאחרונה נודע לי שרצוי מאוד לעבור אולטרסאונד כתקופה לאחר הניתוח על מנת לבדוק שהאיזור נקי. חזרתי לרופא ובקשתי בדיקת אולטרסאונד, באולטרסאונד הוא מצא שאריות ואמר לי שאני יחכה עד המחזור הבא לראות אם הכל יצא ואם לא אז הוא יעשה לי עוד ניתוח, ברצוני לדעת האם ישנם מיקרים שבהם הניתוח הראשון לא מספיק בשביל להוציא את הטישיו, האם המיקרה שלי חריג? האם הרופא היה חסר אחריות שלא עשה לי אולטרסאונד אחרי הניתוח, האם יכול להיווצר נזק בלתי הפיך כתוצאה מהשאריות שעדיין בגופי והאם ניתוח שני מהווה סיכון כלשהו והאם היית ממליץ לי על ניתוח שני מהר ככל שאפשר אני רוצה לציין שהרופא ציין כי יתכן שמה שהוא ראה זה לא שאריות(טישיו) מההפלה והסביר לי שיתכן לעיתים שגוף האישה מייצר טישיו ויתכן שהטישיו נוצר מעצמו בלי קשר להריון וגם במיקרה זה צריך לנתח ולהוציא את הטישיו אשמח אם תענה על כל השאלות, אני בחרדה גדולה
שאירת מהגרידה תתכן, וממלץ להוציא אותה, כדי לא לגרום נזק לרחם. מדובר בתופעה לא נדירה. אבחון השארית מוקדם ונקוי הרחם בזמן, מקטין את הסכון לפגיעה ברחם. כל פעולה פולשנית כרוכה בסיכון סויים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני חולה בשפעת עם חום וזה בדיוק הימים של הביוץ . האם אפשר לעשות סקס? האם זה יכול לפגוע בעובר ? חויתי לאחרונה גרידה עקב הריון שלא צלח בשבועות הראשונים ואני מפחדת לקחת סיכון....
אינני רואה בעיה מבחינת העובר להכנס להריון במהלך מחלה חריפה. התיעצי גם עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום ותודה רבה בת 27.5, מנסה להרות, מחזור לא סדיר, נובמבר מחזור אחרון, עד אז לקחתי גלולות 7 שנים ברציפות.לפי הרופאה- שחלות פוליצסטיות. נשלחתי לבדיקות שלהלן, הרופאה הפנתה לבירור אנדוקרינולוגית, שהמליצה כדורים להבאת המחזור. העניין הוא שגם הרופאת נשים וגם האנדו' לא מוסרות מידע והסבר בהיר לגביי, ואני תמיד מוצאת את עצמי אחרי הביקורים שבד"כ לוקחים בדיוק 5 דקו' תוהה מה המיסתורין לכאורה? למה לא מסבירים והכל כל כך קונקרטי, מהיר ולא ברור? פחות מדאיג אותי הצורך בטיפול מאשר אי הבהירות השיטתית הזו (ואני אחת ששואלת...). בכל מקרה היות ויש עוד זמן לתור שלי אצל הרופאה, האם על פניו יש משהו שחוסם מבעדי לעת עתה להיכנס להריון עד שיטופל וואף אחד לא אומר לי? מתחיל להיות לי מתסכל... שוב תודה ערכי נורמה יחידות תוצאה שם בדיקה 2.6- < 0.7 nmol/L 2.6 TESTOSTERONE- TOTAL 85.00- 11.00 nmol/L 95.40 SHBG 6.0- 0.1 2.7 FREE ANDROGEN INDEX - pmol/L 634 ESTRADIOL (E-2) 5.20- 0.60 nmol/L 5.80 17-OH-PROGESTERONE 5.50- 0.35 mIU/L 1.75 TSH - IU/L 15.3 LH - IU/L 1.6 FSH 619.0- 59.0 mIU/L 377.8 PROLACTIN - nmol/L 37.9 PROGESTERONE - IU/L <2 BETA-HCG 11.60- 0.90 µmol/L 5.94 DHEA SULPHATE .
שאלתך שייכת לתחום פריון, לא לפורום הנוכחי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
התחלתי לפני שלושה שבועות טיפול להסרת שיער בלייזר (דרך מרפאת פרופורציה- כך שמדובר במכון עם ניסיון בעבודה שכזו ומכשור מתקדם) ואתמול גיליתי שאני בהריון. שאלתי היא האם אני צריכה להפסיק את הטיפול מיידית? או שאפשר להמשיכו עד לסיומו?
אם כל הטיפול זה קרינת לייזר לעור, אינני רואה בעיה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
האם יש בעיה להשתמש במשחה נגד הרפס בשפתיים בזמן הריון?
איזה משחה? איזה שבוע הריון? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
הייתי אצל שני אורטופדים והם אמרו שזה יעבור לבד ,הפחד שלי הוא שזה משהו רציני שמצריך בדיקה מקיפה כי זה כאב שבחיים לא היה לי ואני סובלת בדרך כלל מכאבי גב.
הפורום מיועד לנשים הרות.
אני בהרין שבוע 13 + לא סתם נכנסתי לאתר הזה
אני עובדת כטכנאית רנטגן והנני בתחילת ההריון - שבוע 6. האם עבודתי בטוחה לי? אין כל סכנה לאשה בהריון לעבוד כטכנאית רנטגן?
עבודה לפי הכללים, אמורה להיות בטוחה. ממלץ להתיעץ עם רופא תעסוקתי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני יודעת שזה סטיסטי אבל מה זה אומר? זה מצריך לעשות עוד בדיקות כגון מי שפיר?
היות שבדיקת מי שפיר כרוכה בסיכון, זה שיקולך אם לבצעה או לא. אין כאן החלטה רפואית. התיעצי עם רופאך.
תוצאת הדם השנייה שלי הייתה חיובית ואני מאוד מתרגשת, התברר לי שתוצאת בדיקת הדם לפני האיחור הייתה לא נכונה ולא סתם היה לי איחור . אני מודה מאוד לכל מי שענה על שאלותי, עזר, תמך, הקשיב ועודד . אני עוד אצתרך אותכם במהלך ההריון המבורך . רק ברצוני לדעת בשלב ראשון מה אסור לי לעשות במהלך ההריון הראשון .
אין איסורים מיוחדים בהריון תקין. התיעצי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום ד"ר יפת, 4 שאלות לי אלייך בבקשה: 1. האם הליכה מרובה ו"הסתובבויות" של שעות, מסוכנות בשבוע 17 במקרה של שליית פתח חלקית? 2. ידוע לי שנשים רזות מרגישות את עוברן מקודם מהרגיל. כאישה "קטנה" (1.56, 47 ק"ג) האם הייתי אמורה כבר להרגיש את העוברית? כאמור, שבוע 17. 3. האם התכווצויות קלות וקצרות (של שניות) אחת לכמה זמן ואף אחת לימים הן בגדר התקין וניתן לייחסן להתרחבות של הרחם? עד מתי התכווצויות אלו נמשכות בד"כ? 4. האם ניתן לקחת תוסף ברזל אחת ליומיים במקום אחת ליום? כלומר, האם האפקטיביות פוחתת או אף מזיקה? זאת בהנחה והתוסף בא כתוספת ולא לאור ברזל נמוך במיוחד. תודה תודה וסליחה על מבול השאלות.... זה במקום לכתוב 4 הודעות שונות.....
1) לא בהכרח. אין חוקים בנושא. 2) איני מכיר את הכלל הזה. 3) כל מקרה לגופו, לא ניתן לענות ללא בדיקה. פני לרופאך. 4) גם כאן, אין חוקים, וכל מקרה לגופו. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום אני חודשיים לאחר הפלה-פיפל בשל הריון שלא התפתח (הריון לאחר איקקלומין), מההתחלה היה חשש שההריון לא תקין בשל כאבי בטן מאד חזקים שהיו לי ממש מתחילת ההריון, בהחלה הבטא עלתה יפה אך הפרוגסטרון ירד קצת ובאיזה שהוא שלב גם הבטא נתקעה ובסוף זה נגמר בהפלה בשבוע שישי. כרגע אני שוב בהריון ( לאחר איקקלומין+ זריקת אוביטרל) בשבוע 5+2 ומאד לחוצה בגלל מה שקרה אז... בדקתי פעמיים בטא שהכפילה את עצמה מ254 ל508 ביומיים (היה לי ביוץ מאוחר) אך הפרוגסטרון ירד מ48 ל40 בערכים של nmol/L כשהטווח הוא: 19-76לנשים ביום ה-21 , מאד נלחצתי ונסעתי לקופ"ח שם אני במעקב, האחות דיברה עם הרופא שאמר שאין משמעות לירידה בפרוגסטרון כי היא מאד קטנה ושגם רמת הפרוגסטרון תקינה ושאני לא צריכה תמיכה כלשהי האמת שלא נרגעתי ואני מאד לחוצה שההריון שוב לא תקין כי גם אז הבטא עלתה והפרוגסטרון ירד...למרות שבהריון הזה אני ממש מרגישה טוב לעומת אז שהרגשתי ממש רע חוץ מכמה תופעות נורמליות של הריון האם ערך הפרוגסטרון שלי תקין? האם הגיוני שפרוגסטרון יירד וההריון יהיה תקין? תודה.
ערך הפרוגסטרון אינו מדד מובהק למצב ההריון. יתכן אבל, שיש מקום לתת לך תוספת פרוגסטרון. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
עשיתי בדיקה דם להיריון והתוצאה הייתה 871 דיברתי עם רופא הנשים שלי וטוען שזה קצת נמוך כי צריך להיות 1,000 ושאני יבוא אליו לבדיקה לראות שזה לא היריון מחוץ לרחם או היריון צעיר ושאני בכל זאת צריכה לחזור על הבדיקה ברצוני לציין שאני סובלת מכאבי ראש חזקים מה זה אומר אני בלחץ נוראי.
מהנתונים שמסרת אינני יכול לענות. אם יש חשד להריון חוץ רחמי, עליך להבדק בדחיפות. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
ברצוני לדעת מהי התופעה של תינוק שרועד לאחר לידתו . התינוק נולד לאחר זירוז במשקל 3.675 .הלידה היתה לידת ואקום . בתום הלידה הוכנס לאינקובטור .התינוק רועד כל הזמן . יש לציין שהאם היתה בסכרת הריון ,נמצאה רמת אינסולין גבוהה לתינוק (לאב סכרת נעורים). מה יכולה להיות התופעה ??? אודה לתשובה
פני לרופא הילודים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בהריון בשביע 6 עשיתי בדיקות דם - התוצאה ALT-GPT -84 זה נראה לי גבוה מאוד ! יש סיבה לדאגה ? אני לוקחת תרופות נגד לחץ CIPRALEX ו ALPRALID ... בתודה מראש
יש לחזור על הבדיקה כולל כל תפקודי הכבד. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום,אני בת 28, הריון ראשון, שבוע 26. הריון תקין. היום בבוקר הגעתי לעבודה ולאחר כמה דקות התחילו לי בהפתעה מוחלטת כאבי מחזור חזקים. הם נשמכו בערך 20 דקות. זו הפעם הראשונה במשך כל ההריון שחוויתי ממש כאבי מחזור. קרה פה ושם שהיו קצת התכווצויות קלות וקצרות של הרחם אבל לא מעבר לזה. עכשיו אני מרגישה חולשה וצורך לישון. הכאבים חלפו (לפני כ - 20-30 דקות), ואני מרגישה תנועות עובר. מה זה יכול להיות? האם יש לגשת למרפאה? ממתינה לתשובה. תודה מראש.
כן, אני סבור שכדאי לך להבדק. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
יש לי מחזור מאוד מסודר, כל 4 שבועות בדיוק ביום ראשון, לפני חודשיים היה לי איחור של שבוע עשיתי בדיקה ביתית להריוןיצא שלילי ובאותו יום התחיל מחזור. חודש שעבר רגיל ועכשיו אני באיחוש של 5 ימים. 1)האם זה נורמאלי סתם איחור כזה של שבוע? 2)מתי לעשות בדיקה?
היום בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום ד"ר יפת, אני בשבוע 39, הריון ראשון. מאתמול הופיעה אצלי הפרשה בצבע חום אדמדם והיא נמשכת גם היום. 1. האם זה הפקק הרירי ויכול להיות שלוקח לו כמה ימים לצאת או שיוצא בבת אחת? 2. האם ניתן להמשיך לבצע עיסוי פרינאום אחרי יציאת הפקק או שיש חשש לזיהומים? 3. האם אפשר לקיים יחסי מין אחרי יציאת הפקק? תודה מראש.
עליך להבדק, ורק אז לשקול איך ממשיכים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
היי היום ביצעתי סקירה שנייה (שבוע 24) הכל היה תקין מאוחר יותר בשעות הלילה התחילו לי כאבים לא חדים בבטן (ממש מזכיר כאבי מחזור) על מה עאבים אלו יכולים להעיד?
איני יודע בלי בדיקה, פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב בת 38 בהריון שבוע 27 להלן תוצאות בדיקת שתן האם יש סיבה לדאגה? העמסת סוכר 50 גר' תוצאה 116 תודה מראש Urine analysis ---------------------- Glucose 30 mg/dL Ketones 10 mg/dL Protein 30 mg/dL Blood NEG mg/dL Leukocytes Negative Leu/uL Nitrite NEG pH 6.0 Urobilinogen Normal mg/dL Bilirubin NEG mg/dL Urine analysis, Culture ---------------------- Urine,Culture negative ----------------------
לא יודע לגבי דאגה, אך ממלץ להתיעץ עם רופאך לגבי החלבון, הסוכר והאצטון שיש בשתן. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
בחודש רביעי להריון אני אמורה ליסוע למסע עם תלמידים באירופה (יום שני עד שישי) שכולל נסיעות ברכבת אוטובוסים וכו' (טיול באתרים יהודיים ולא מסלולי הליכה ואטרקציות למיניהם - אזור מישורי למיטב ידיעתי) ומיד לאחר מכן ביום ראשון טיסה לארץ לשלושה ימים וחזור. (אני גרה בחו"ל) רציתי לשאול אם כדאי לעשות כזה דבר. (זה לא כל כך בבחירתי. נסיעת עבודה וטיסה שחייבת להיות בתאריכים האלו) והאם זה יכול לפגוע ח"ו בעובר. תודה מראש על המענה.
כל מה שתיארת, יכול אמנם להיות קשה לאשה בהריון, אך אין על כך איסור רפואי. התיעצי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, אני נמצאת בשלבים מאוד מוקדמים של ההריון (בערך שבוע 6). צפויה לי טיסה ממקום העבודה לארה"ב בעוד כשבועיים ואני לא יודעת האם זה לא מסוכן. האם מותר לעבור בגלאי מתכות בבדיקות הביטחוניות ? להרים מזוודה כבדה ? ג'אטלג ? תודה רבה מראש mm
אף אחד מהדברים שציינת, לא נחשב אסור בהריון. יש אבל לזכור, שלעיתים הריון כה צעיר, מתקשה להשתרש, בלי שאת מודעת לכך שיש בעיה, והמאמצים שתיארת יכלים להקשות עוד יותר. עם גלאי מתכות בכל מקרה אין בעיה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
מה הסימנים של וירוס CMV? איך יודעים שנדבקים בוירוס הנ'ל? אני בתחילת הריון ויש לי חום 38 וכאבי גרון ושיעול כבד. האם זה יכול להיות הוירוס הזה? תודה, יוליה
ויורס CMV יכול להדביק ללא כל סימן ועד שפעת קלה או אף קשה. התיאור שלך יכול להתאים להרבה דברים, למשל שפעת, למשל CMV. התיעצי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בהריון בחודש שני. רציתי לדעת מה זה CMV? האם נותנים לכל אישה בהריון לעשות את הבדיקה הזאת? מחכה לתשובה יונית
להשכלה כללית: כל הנשים השואלות בפורום, מחכות לתשובה. לא צריך לציין זאת. לגבי ה CMV זהו וירוס שאם נדבקים בו בהריון זה יכול לגרום מומים לעובר. הבדיקה איננה נחשבת בדיקת שגרה מחוייבת. זה לפי שיקול רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, באילו מקרים צריך להימנע מהנקה אם יש לאם CMV פעיל?
יש בהחלט מקום לשקול המנעות מהנקה, אם לאם יש CMV פעיל, כי הוא מופרש בחלב. ממלץ להתייעץ גם עם רופא הילדים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, בת 27. הריון ראשון. שקיפות עורפית תקינה. היום- סקירה מוקדמת- שבוע 15+4 להריון. סקירה תקינה לחלוטין( מין העובר- נקבה..) למעט- הודגמה נקודה אקוגנית קטנה בלב, בצד ימין, סמוך למסתם. הרופא אמר שזה לא ממצא מדאיג ושאין לזה משמעות, כנראה הסתיידות של שריר או משהו כזה. אודה לחוות דעת נוספת והאם צריך לעשות עם זה משהו? כמובן שאעשה חלבון עוברי+ אינהיבין. האם צריך אקו לב עוברי או משהו נוסף? או האם, כפי שהרופא אמר, לא צריך והכל בסדר ואפשר להיות רגועים? אודה להתייחסות ותשובה. תודה רבה רבה!!
מהתיאור שלך אני נוטה להסכים עם ההסבר שקבלת. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני עם כאבי גב כבר שבוע וחצי בצד ימין עליון כאבי תופת כל תנוחה כואבת אם זה בשינה שיעול ישיבה עמידה הליכה נחסוך בפירוט הרעיון הובן ,רציתי לדעת אם יש משחה כלשהי שתוכל להקל עליי ,אני כרגע בשבוע 13, תודה מראש
לא בטוח שאת צריכה משחה. פני לבדיקה רפואית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, בשבוע 14 מרחתי לבעלי שמן שנועד לשחרור שריר תפוס. אין לי את מרכיבי השמן, זה נקנה בתאילנד. זה מריח כמו ה "בן גיי". זה היה חד פעמי, נמשך כשתי דקות, ולמעשה, עיסיתי את החומר לתוך כף ידי.שאלתי: איזה סוג פגיעה יכול להיות בעובר במצב שזה שמן שאסור היה לי לגעת בו? תודה
אני מקווה, שברור לך שבהעדר כל מידע על החומר, אין לי שום יכולת לענות לך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בהריון בחודש שלישי וחולה כבר שבוע וחצי בשפעת עם שיעול כבד, היה לי חום כמה ימים ועכשיו השיעול מאד חזק. האם שפעת עם חום בחודש שלישי יכול להזיק לעובר? תודה רינת
וירוס השפעת לא נחשב כגורם למומים בעובר. אבל ממלץ לא להיות זמן ממושך עם חום מעל 38. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר