פורום הריון ולידה

הפורום נועד לתת תמיכה לנשים בהריון, מענה מקצועי לכל השאלות בתחום הריון ולידה. ביצוע בדיקות בהריון, מתי להגיע לחדר לידה, ניתוחים קיסרים, הריון בסיכון גבוה ועוד.
36278 הודעות
35276 תשובות מומחה

מנהלי פורום הריון ולידה

07/04/2008 | 14:52 | מאת: שש

ד"ר יפת שלום. עברתי גרידה לפני שבוע בדיוק האם אתהממליץ לנסות להיכנס להריון מיד בתום המחזור הראשון שיופיע או אחד שאחריו?? תודה.

08/04/2008 | 00:06 | מאת: דר' יובל יפת

תלוי ברקע הרפואי המלא, אינני יכול לתת לך תשובה מדוייקת. ככלל אני ממליץ לפחות! לעבור שני ווסתות תקינים, טרם ההריון הבא. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

07/04/2008 | 13:06 | מאת: נגה

שלום, עשיתי בדיקת שתן (שבוע 7) ויצא Enteroc.faecalis 50.000 בתרבית. מה זה אומר? האם חיידק מסוכן? חשוב לציין שאין לי תחושה של דלקת וגם מעולם לא הייתה לי דלקת בדרכי השתן. תודה

08/04/2008 | 00:05 | מאת: דר' יובל יפת

זה לא מסוכן להריון, אך יתכן וצריך לטפל כדי למנוע החמרת הזיהום. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

07/04/2008 | 12:51 | מאת: לאה

שלום, אני בשבוע 30 להריון. ביומיים האחרונים הרגשתי גרד בשוק רגל ימין ולאחר גירוד האזור האדים והיה מעט נפוח וחם, כמו בצקת מרובעת בגודל 10ס"מ. לאחר יום האדמומיות, הגרד והנפיחות השתפרו והחלו לדעוך. האם זו תופעה מוכרת של גרד ואדמומיות ? קראתי בספר הריון ולידה שזה עלול להיות קשור לתפקודי כבד ואני בדיוק צריכה לעשות בדיקה ל-CMV כי הבת הגדולה שלי קיבלה ככל הנראה את המחלה במהלך ההריון שלי. ואמרו לי ש-cmv קשור לתפקודי כבד. בנוסף, לאחרונה גם כואב לי במרכז הבטן העליונה מתחת לחזה. האם גם קשור לכבד ויכול להצביע חלילה על CMV? האם לאור התיאור הנ"ל עלי לבצע בדיקה לתפקודי כבד או להסתפק בשלב הראשון בבדיקה ל-CMV? ואם חלילה, התשובה ל-cmv תהיה חיובית, האם בשלב של הריון כזה מתקדם עושים מי שפיר לבדוק אם העובר נבדק? תודה לאה

08/04/2008 | 00:04 | מאת: דר' יובל יפת

התיאור שלך מתאים ותר לבעיה נקודתית באיזור מסוים של העור, ולא משהו כללי. אינני בטוח שיש קשר לברור הנרחב שאת מציעה. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

אני בת 34, הריון ראשון אחרי IVF.עובר אחד . תוצאת שקיפות עורפית: 1:2537 לפי סקר טרימסטר ראשון: 1:4100 סקירה מוקדמת תקינה לחלוטין. לפי חלבון עוברי: A.F.P. for Pregnancy 2.74 MoM A.F.P. for Pregnancy 97.97 ng/ml HCG (Pregnancy) 3.67 MoM HCG (Pregnancy) 92.22 U/ml Estriol (uE3, pregnancy) 0.58 MoM Estriol (uE3, pregnancy) 0.72 ng/ml סיכון סטטיסטי: 1:65 (סיכון מוגבר לתסמונת דאון/מום פתוח במערכת העצבים) כיצד ייתכן שכל התוצאות טובות מאוד חוץ מהחלבון העוברי? אני כמובן אעשה מי שפיר בעקבות התוצאה-האם יש סיכוי שהעובר תקין למרות תוצאת החלבון העוברי? תודה מראש, ענת

07/04/2008 | 20:26 | מאת: דר' יובל יפת

כל הרעיון של אוסף המדדים, הוא שהם אינם קשורים זה לזה, ובודקים דברים שונים, ומה שקובע בסוף זה השקלול. כך שאין שום דבר לא הגיוני בצרוף הנתונים שרשמת. לשאלתך האחרונה, אני חושב שאם תחשבי רגע בהגיון תביני מיד שהתשובה היא וודאי שיתכן. הרי אם הבדיקה היתה אבחנתית וסופית, לא היה צורך בדיקור. בנוסף, אם יש סכוי, כפי שרשמת אחד ל 65 לדאון, זה אומר משהו כמו 98 אחוז סכוי לעובר בריא. כלומר, בעצם, מירב הסיכויים הם שיש לך ילד בריא לחלוטין. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד בצוע דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב הריון בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43, רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

07/04/2008 | 12:20 | מאת: איילת

היי, אני בשבוע 28 להריוני. נוסעת לסופשבוע בים המלח. רציתי לשאול האם אני יכולה לטבול בבריכה?

07/04/2008 | 20:01 | מאת: דר' יובל יפת

לא ידוע לי על איסור בנושא. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד בצוע דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב הריון בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43, רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

21/07/2009 | 10:44 | מאת: שיר

עד כמה שידוע לי, שחייה הנה פעילות מומלצת בהריון!

07/04/2008 | 10:28 | מאת: מיכל

שלום רב! בעקבות גרד מאד מעיק רופא עור רשם לי פרומתאזין (Promethazine). בדקתי באינטרנט ובאתר של ynet רשום שבמחקרים בחיות מעבדה הופיעה עליה במות עוברים, ושאין מחקר מסודר בנשים בהריון. בשום אתר נוסף לא ראיתי אזהרה אחרת לנשים בהריון, אבל גם לא נאמר מפורשות ששימוש בהריון הוא בטוח. ניסיתי להשתמש בשמן לבנדר, זה עזר למשך כשעתיים אבל אח"כ הגירוד חזר. היות ואני מאד חוששת, אני מאד מעוניינת לקבל את דעתך בנושא - האם השימוש בפרומתאזין בטוח בהריון?

07/04/2008 | 20:01 | מאת: דר' יובל יפת

התרופא נחשבת מותרת ובטוחה לשימוש. פני לחוות דעת גם לפורום תרופות בהריון באתר "שיבא". בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד בצוע דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב הריון בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43, רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

07/04/2008 | 10:09 | מאת: שלי

האם יש בעיה לעשות גונים בהריון אני בשבוע 15

07/04/2008 | 20:00 | מאת: דר' יובל יפת

אינני יכול לדעת, כי אין לי מושג מה החומרים שבגוונים, ומה מידת ספיגתם בעור. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד בצוע דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב הריון בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43, רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

07/04/2008 | 09:45 | מאת: dd

אני בשבוע 32 ולא עשיתי זריקת אנטי די, האם עדיין צריך לעשות הזריקה (עפ"י בדיקת דם, אני צריכה לעשות הזריקה)

07/04/2008 | 19:59 | מאת: דר' יובל יפת

עדיף מאוחר מאשר בכלל לא. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד בצוע דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב הריון בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43, רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

12/06/2008 | 16:42 | מאת: EG

ד"ר יפת שלום רב, מהי החשיבות של מתן זריקת האנטי D דווקא בשבוע 28, מהי ההשלכה של מתן זריקה כזו באיחור ? תודה,

07/04/2008 | 09:15 | מאת: ליאור

שלום תוצאות שקיפות עורפית 1.4 . האם זה תקין? נאמר לי גם שהשיליה שלי היא אחורית ונמוכה? מה זה אומר? האם זה משתנה במהלך ההריון? ואם לא?

07/04/2008 | 19:59 | מאת: דר' יובל יפת

גם מיקום השליה וגם השקיפות הערפית, תקינים. יש כמובן, לוודא זאת גם עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד בצוע דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב הריון בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43, רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

06/04/2008 | 22:56 | מאת: רוני

אני בשבוע ה-11 להריוני. במהלך הבדיקות הראשונות של ההריון, התקבלה תוצאה של בדיקת עגבת: TPHA POSITIVE VDRL NEGATIVE התבקשתי לחזור על הבדיקה והתקבלה תוצאה זהה. רציתי לדעת מה אומרת התוצאה והאם יש איזשהו סיכון לעובר?

07/04/2008 | 00:51 | מאת: דר' יובל יפת

יש לפנות ליועץ למחלות זיהומיות לדיון על הממצאים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

דר' יפת שלום, מצאו לי בסקירה הראשונה מעי אקוגני. נשלחתי לייעוץ גנטי שם הופנתי לבדיקת CF ולבדיקות דם נוספות כדי לראות אם נדבקתי באיזו מחלה. בנוסף נשלחתי לאולטרסאונד בשבוע 19. כל בדיקות הדם יצאו תקינות ובבדיקת האולטרסאונד השניה לא נראה מעי אקוגני אך לפי דברי הרופא לפני תחילת הבדיקה הוא לא מצפה לראות שום דבר. התאריך האחרון שלי היה 17.11.07, ז"א שעכשיו אני בשבוע 20 להריון. האם אני יכולה עוד לעשות בדיקת מי שפיר? אם כן, עד מתי? בכלל אני בהתלבטות מה הסיכון של העובר להיות חולה. כל הבדיקות הנוספות שעשיתי היו תקינות. שקיפות עורפית 0.94 מ"מ, בשקלול עם בדיקת דם 1:4200, חלבון עוברי סיכון ל-1:6502. אני בת 25 וחצי. אודה לך לתשובה מהירה, במיחוד לאור העובדה שאני מפחדת שפיספסתי את הזמן לבדיקת מי שפיר. תודה מראש.

07/04/2008 | 00:50 | מאת: דר' יובל יפת

אם המעי האקוגני נעלם, אזי אינני רואה בעיה. אם יועץ גנטי יקבע שיש צורך, אזי אין בעיה לבצע דיקור בשבוע 20 ומעלה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

06/04/2008 | 19:24 | מאת: שירי

הנני תלמידת מחקר לתואר שני במעבדה שעושה שימוש בחומרים ביולוגים וכימיים. רציתי לדעת היכן ניתן לקבל אינפורמציה יותר ספציפית לגבי סיכונים להריון ואו לעובר מחומרים בהם אני עושה שימוש.

07/04/2008 | 00:48 | מאת: דר' יובל יפת

בפורומים ומומחים לרפואה תעסוקתית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

06/04/2008 | 16:23 | מאת: ענת

אני בשבוע 35 להריוני והעוברית במצג עכוז. זהו הריוני הראשון , עם שיליה קדמית. מה הסיכויים להצלחת היפוך בתנאים אלה ומה הסיכונים של התערבות כזאת?

07/04/2008 | 00:47 | מאת: דר' יובל יפת

איני יכול לדעת בלי בדיקה. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

06/04/2008 | 15:55 | מאת: הילה

שלום רב! בבדיקת US וגינאלי, שבוע שישי, הודגם הד עוברי זעיר, אך טרם הודגם דופק. האם זה תקין? שאלה נוספת- האם תוצאות הבדיקות הנ"ל תקינות? URINE-CULTURE NEG.CULTURE BL.GR.-RH A RH POSITIVE VITAMIN B12 304.00 PG/ML אודה מאוד לתשובתך.

07/04/2008 | 00:47 | מאת: דר' יובל יפת

יתכן שהעובר כה קטן שעדיין אין דופק, וההריון תקין. הבדיקות נראות תקינות נא לוודא זאת עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

06/04/2008 | 14:35 | מאת: אביבית

האם צריך תור לזה או שעושים את הבדיקות במעבדה של קופ"ח?

07/04/2008 | 00:45 | מאת: דר' יובל יפת

לא יודע בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

09/04/2008 | 09:19 | מאת: חגית

מנסיוני צריך הפנייה מרופא נשים לבדיקת החלבון העוברי (בדיקת דם) ולגשת למעבדה של קופת החולים בשעות הפעילות ללא צורך בקביעת תור מראש.

09/04/2008 | 16:40 | מאת: אביבית

06/04/2008 | 12:40 | מאת: ירדנה

יש לי שאלה מותר לבצע טיפולי שינים בהריון כולל צילומים יש לציין שאני כרגע סיימיתי 12 שבועות ואני חיבת לעבור טיפל שורש והרופא שיינים אמר לי שמותר לבצע טיפולי שינים כולל צילום שעל גופי הוא ישים שני סינירי הגנה חשוב לי לדעת אם מותר

07/04/2008 | 00:45 | מאת: דר' יובל יפת

מותר טיפולים דחופים, וגם צילום שן בודדת. יש להגן על הבטן ולעדכן את המטפל על ההריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

06/04/2008 | 11:42 | מאת: מיטל

מהי בדיקת בטא ומה היא אמורה לומר?

07/04/2008 | 00:44 | מאת: דר' יובל יפת

זו בדיקת הריון, ואם היא חיובית אז את בהריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

קיימתי יחסי מין לא מוגנים עם בעלי, לאחר ששתיתי חצי ליטר בירה. רציתי לשאול האם הפריה תחת השפעת אלקוהול (בכמות לא גדולה) עלולה להשפיע על העובר?

לא נראה לי בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

06/04/2008 | 07:21 | מאת: מאיה

שלום, האם מותר ללכת לטיפול אצל שיננית בהיריון (שבוע 7). תודה

07/04/2008 | 00:43 | מאת: דר' יובל יפת

מותר, אך יש לעדכן אותה על ההריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

05/04/2008 | 23:45 | מאת: כרמית

אני ובעלי מנסים להכנס להריון(הריון ראשון) מתי אתה ממליץ לערוך את הבדיקה? ומה עדיף ובטוח יותר בדיקת דם או בדיקת שתן ביתית?

07/04/2008 | 00:42 | מאת: דר' יובל יפת

הזמן לבדיקת הריון הוא לפחות שבועיים אחרי ההפריה. בדיקת דם מדוייקת יותר אך גם כואבת יותר ודמינה פחות. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

05/04/2008 | 23:19 | מאת: שגית

ד"ר שלום רב, ע"פ תשובתך לאחת מהכותבות בפורום, הבנתי כי אתה ממליץ להמתין חודש ללא גלולות ורק אז לנסות להכנס להריון. למה? לא כדאי לחכות יותר? אולי בכלל עדיף לא לחכות? מה ההסבר לכך שצריך לחכות חודש? אשמח לקבל את תשובתך.

05/04/2008 | 23:24 | מאת: דר' יובל יפת

נכון, יש דעות שונות. אני מאמין שהחודש הראשון ללא גלולות, הינו חודש "הסתגלות" לפעילות שהיתה מדוכאת תחת הגלולות.וראיתי הרבה מקרים של הפלות אצל נשים שהרו מיד. הנסיון מראה שאם בחלוף חודש מסיום הגלולות, קבלת ווסת כרגיל, זה סימן שהכל חזר לקדמותו, כך שאין צורך בהמתנה נוספת. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

05/04/2008 | 23:01 | מאת: מיכל

דר' יפת שלום ושבוע טוב! ילדתי לפני חודש לידה רגילה ללא תפרים. רציתי בבקשה לשאול האם אפשר להתחיל לקיים יחסי מין בשלב זה או שצריך לחכות שיעברו 6 שבועות? תודה מראש.

05/04/2008 | 23:21 | מאת: דר' יובל יפת

אני מציע לך לעבור בדיקה גינקולוגית, כמקובל אחרי לידה, ואז לשאול את שאלתך. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

05/04/2008 | 20:40 | מאת: נגה

שלום ד"ר , אני נמצאת בשבוע 7 , כאשר במשך כל שבוע 6 חשתי חולשה נוראית, בחילות עזות כל היום וביליתי את השבוע במנוחה בבית. היום, עם כניסתי לשבוע 7 התסמינים חלפו. כעת אני מודאגת שמא זה אומר שההיריון הפסיק חלילה.האם יש בסיס לדאגותיי?? האם הגיוני שתסמינים כאלו ייעלמו ביום אחד? יש לציין כי כבר ראינו דופק לפני מספר ימים. כמו כן המוגלובין 12 (היה 13.8 לפני ההיריון). בנוסף, מדוע יש רופאים הממליצים של חומצה פולית במינון 5 מ"ג ואילו אחרים על מינון של 400 מק"ג? ההפרש מאוד גדול בכמות. אז מה באמת מומלץ? תודה, נגה

05/04/2008 | 23:20 | מאת: דר' יובל יפת

היעלמות הסימנים, הינה מדד מאד לא אמין למצב ההריון, אבל הדרך היחדיה להפיג את חששותיך, זה לבצע אולטרסאונד. המינון השגרתי הממלץ על ידי משרד הביראות הוא הנמוך יותר. מי שנותן לך המלצה שונה, נימוקיו עימו. שאלי את רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

05/04/2008 | 18:01 | מאת: הילה

שבוע 8 , הריון תאומים, התחילה לי אתמול הפרשה רירית ורודה, אוכל לראות את הרופא שלי רק ביום שני. מאוד חוששת. מה יכולה להיות הסיבה? ( אם יכולה להיות קשורה למתח?) מה כדאי לעשות? המון תודה!

05/04/2008 | 23:17 | מאת: דר' יובל יפת

אינני סבור שזה קשור למתח. לא ניתן לענות לך ללא בדיקה. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

05/04/2008 | 16:16 | מאת: יעל

שלום לך שתי שאלות לי אליך 1. קראתי במדריך להריון ולידה שאסור לבצע שטיפות בנרתיק אבל אם מגרד לי ואני לוקחת קצת חומץ ומים ושוטפת חיצונית בלבד האם זה בסדר??? כך עשיתי השבוע. הייתי בבדיקה וטופלתי לפטריה אך עדיין קצת ולפעמים הרבה מגרד. 2. אני בשבוע 17 והתחלתי להרגיש תנועות (זה הריון שני) מהי התדירות שעלי להרגיש בתנועות?????? האם כל יום פעם 1 ביום יש לציין שאלו תנועות ברורות אבל קלות אודה לך על תשובה במהרה יעל

05/04/2008 | 23:16 | מאת: דר' יובל יפת

1) אין בעיה עם מש שאת עושה. 2) בשבוע 17 עדיין אין מדד נדרש, למעקב תנועות עובר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

05/04/2008 | 12:33 | מאת: ליליאן

תודה על התשובה המהירה. אך האם לאור שבוע ההריון בו אני נמצאת יש צורך לגשת לבית חולים ? האם החריגה מהנורמה דורשת טיפול מיידי ?

05/04/2008 | 20:29 | מאת: דר' יובל יפת

איני יכול דרך האינטרנט, בלי להכירך, להעריך את מידת הדחיפות. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

05/04/2008 | 12:27 | מאת: גל

אני וחבר שלי ניסינו לקיים יחסי מין בלי קונדום הוא הצליח להכניס ממש טיפה ואיך שהוא הרגיש שהוא עומד לגמור הוא יצא... שאני מתכוונת ממש טיפה אני מתכוונת לזה שבקושי הרגשתי אותו (וזו הפעם הראשונה שלי) ורציתי לדעת אם עלי להיות מודאגת בקשר להריון? בתודה מראש

05/04/2008 | 20:27 | מאת: דר' יובל יפת

השאלה שייכת לתחום גינקולוגיה ופריון, לא לפורום הנוכחי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

05/04/2008 | 11:46 | מאת: טובה

שלום רב לפורום ולד"ר יפת, אני בשבוע 37 ולאור אולטראסאונד שיגרתי אצל הרופא המטפל משבוע 36 הופתעתי לגלות שהעובר התהפך חזרה עם הראש כלפי מעלה(זה קרה בין השבוע 34-36 כי עד אז הוא היה עם הראש למטה) . המשמעות של זה היא כמובן הזמנת תור לניתוח קייסרי- מה שמאוד מצער אותי.... האם יש סיכוי שהוא יתהפך בחזרה עם הראש כלפיי מטה? מה הסיכויים? טובה

05/04/2008 | 12:11 | מאת: דר' יובל יפת

איני יכול לדעת בלי בדיקה. שאלי את רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

05/04/2008 | 11:21 | מאת: me

I DID THE BLOOD TEST WHEN I WAS IN THE 16 WEEK THE ONLY RESULT IS: AFP-TUMOR MARK - 21.22 NG/ML is it o.k?

05/04/2008 | 12:10 | מאת: דר' יובל יפת

This is a meaningless number for pregnancy. What matters is the MOM value. consult yout doctor.

04/04/2008 | 22:42 | מאת: ליליאן

שלום. אני בשבוע 38+3. להלן בדיקת שתן, האם יש בעיה בתוצאות ? PROTEINE UR 100.00 MG/DL SEDIMENT RBC 3 HPF DEDIMENT WBC 717 HPF SED.WBC CLUMPS ++ SEDIMENT SQEP +++ SEDIMENT MUCOUS +++ אשח לקבל תשובה מהירה תודה

05/04/2008 | 12:08 | מאת: דר' יובל יפת

יש שם מספר חריגות מהנורמה, אך איני יכול דרך האינטרנט, בלי להכירך, לקבוע אם יש לזה משמעות. התיעצי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

שלום רב, אני בהריון בשבוע 11 , לפני יומיים עבר אבי צנתור כבד שאחריו הזריקו לו TcMAA לשני איזורים שונים במינונים של 0.4 מ"ג ו0.2 מג' , הבנתי שזה חומר רדיואקטיבי. לא הייתי מודעת לכך שהזריקו לו את החומר ולאחר ההזרקה הייתי איתו די הרבה זמן. האם זה מסוכן? האם אני צריכה להיבדק? האם לגשת למיון?

05/04/2008 | 12:07 | מאת: דר' יובל יפת

התיעצי עם המכון שבצע את הבדיקה. לכאורה, אם יש בעיה, אמורה היתה להנתן שם התראה לנשים הרות. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

04/04/2008 | 18:03 | מאת: דפני

האם יש סכנה בקבלת עיסוי בזמן ההריון? (במיוחד בשבועות הראשונים). האם ישנה סכנה כלשהיא בסוגי שמנים?

05/04/2008 | 12:07 | מאת: דר' יובל יפת

אינני מומחה לכל סוגי העיסויים הקימים כמו גם לסוגי השמנים. התיעצי עם המטפל, והפעילי את ההגיון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

05/04/2008 | 18:35 | מאת: ריבי

שלום דפני, הדעות חלוקות בנוגע לעיסויים בשליש הראשון להריון. כתומכת לידה ומטפלת מוסמכת ברפואה משלימה ובעיסויי נשים הרות, אני תמיד ממליצה ללכת על הצד הבטוח ולהתאפק עד שבוע 13-14. אם יש בעיה ספציפית בגינה את מרגישה זקוקה לעיסוי את מוזמנת להתייעץ עימי באופן אישי. ריבי רוזנברג-וקשל 054-3386623 (מטפלת מוסמכת ברפואה משלימה, תומכת לידה ומעסה נשים הרות)

04/04/2008 | 12:04 | מאת: לימורי

ביצעתי סקירה בשבוע 15+1. הרופא מסר שהוא רואה שהעובר ממין זכר. האם זה נכון ב- 100% או יכול להיות שיש טעות בשלב הזה של ההריון? באיזה שבוע ניתן לדעת בבטחה את מין העובר??? מה הסיכוי לטעות, אם יש כזה? תודה רבה.

05/04/2008 | 12:06 | מאת: דר' יובל יפת

בעיקרון, בשבוע 15, ניתן לדעת בוודאות. עדיף שתשאלי את הרופא שבדק אותך, מה מידת הביטחון של קביעתו. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

04/04/2008 | 09:58 | מאת: הריונית מודאגת שמחפשת תשובות

שלום ד"ר יובל! מספר שאלות מאד מטרידות אותי: 1. בניטור סוכרים ביתי בסכרת הריונית האם יש לבדוק סוכר שעה מתחילת הארוחה או מסיומה? 2. תוך כמה זמן לאחר הארוחה הסוכר צריך לשוב לרמות כמו בצום (עד 95)? 3. כיצד אנמיה משפיעה על HBA1C ובדיקת גלוקוז בצום (מעלה באופן מלאכותי את הערכים אן היפך מורידה)? 4. האם הבדיקות בגלוקומטר ביתי נמוכות או גבהות מן בדחקות הסוכר שנלקחות במעבדה מדם ורידי? 5. כמה חריגויות במדידות סוכר מתקבלות? אחת לשבוע? בתודה ענקית מראש!

05/04/2008 | 12:05 | מאת: דר' יובל יפת

1) מסיומה 2) 3-4 שעות, וידוע שזה לעיתים בעייתי. 3) תחום הנורמה לא משוקלל לפי ההמוגלובין. 4) כן 5) לא מבין את השאלה בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

04/04/2008 | 08:25 | מאת: מעייין

האם דלקת גרון מסוכנת בהריון? הרופאה לא לקחה לי משום מה משטח גרון ואיני יודעת אם זה וירוס או חיידק. נתנה לי תרופות טבעיות וסינופד שאני קצת מפחדת לקחת. האם ידוע לכן אם דלקת גרון וירלית או חיידקית מסוכנת בהריון? אני בשבוע כמעט 40. עם כאב גרון נורא חזק ונזלת והרבה ליחה תודה

04/04/2008 | 09:48 | מאת: דר' יובל יפת

אינני רואה סכנה ישירה לעובר מהדלקת. קשה לי, דרך האינטרנט, להביע דיעה על הטיפול שנתן מי שבדק אותך פיזית.

03/04/2008 | 23:12 | מאת: נגה

שלום ד"ר יפת, אני בהיריון ראשון, שבוע 7 עד כה נטלתי מזה כ- 10 חודשים חומצה פולית 5 מ"ג בהמלצת גניקולוג. הגניקולוג הנוכחי שלי (רופא אחר) ממליץ לעבור עכשיו ל 400 מק"ג. האם זה לא יכול ליצור בעיה שמורידים את הכמות היומית תוך כדי ההיריון. בבדיקת דם שערכתי הערך של חומצה פולית היה גדול מ - 54 (כלומר מעל לטווח הנורמה). האם יש סיכון בעודף חומצה פולית? תודה

04/04/2008 | 09:47 | מאת: דר' יובל יפת

איני רואה בעיה עם הורדת המינון, ואם רמת בי 12 שלך תקינה, אזי אינני רואה בעיה עם העודף.

שלום, בחודש ראשון של הריון, ראיתי שהתוצאות האלו מתוך הבדיקות הן לא בטווח. אודה באם תסבירו לי את המשמעות קבלתי תוצאות Leucocytes (U) 25.00 Hemoglobin 11.1 Hematocrit 32.8

03/04/2008 | 23:00 | מאת: דר' יובל יפת

מדובר בחריגה קלה. יש להעריך את המשמעות לאור הרקע הרפואי הכללי. אינני רואה פה משהו מסוכן. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

03/04/2008 | 18:09 | מאת: עינת

שלום אני בשבוע 11 הריון ראשון בת 28 אני סובלת מבחילות עד עכשיו הייתי מקיאה פעם ביום ובשבוע האחרון פסקו ההקאות מה שהכי מפריע לי זה שיש לי חולשה סחרחורות ותמיד עד עכשיו היה לי לחץ דם נמוך היום הייתי אצל רופא המשפחה התלוננתי על דופק מהיר היה לי 120 במנוחה ול"ד 120/95 עשה לי בדיקת שתן ואין לי חלבון בשתן מה לעשות רופאת נשים לא יודעת מה לעשות איתי האם זה נורמלי ? והאם באמת זה אמור לעבור אחרי השליש הראשון אני שותה ואוכלת קצת ואין לי אנמיה ובעיה בבלוטת התריס מה דעתך

03/04/2008 | 22:57 | מאת: דר' יובל יפת

בהנחה שההריון תקין, ובדיקות מעבדה תקינות, כולל תפקודי כבד וכליות, נראה לי שכדאי לך לבצע מדידה ביתית של לחץ דם ודופק מספר פעמים ביום בבית במנוחה. עם הנתונים, יש מקום להתיעץ אולי עם קרדיולוג. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

03/04/2008 | 11:51 | מאת: טלטול

שלום, אני 7 שבועות לאחר לידה וביצעתי בדיקת דם (ביצעתי בדיקה זו כי פעם בשנה אני מבקשת מהרופא בדיקות כלליות ולא בעקבות בעיה נקודתית כך שאין סיבה מיוחדת לביצוע הבדיקה). הכולסטרול הטוב יצא נמוך והטריגליצרידים יצאו גבוהים: HDL 22.69 טריגליצרידים 245.03 האם יתכן כי הערכים אינם תקינים הואיל ואני אחרי הריון? מתי כדאי לחזור על הבדיקות?

03/04/2008 | 13:52 | מאת: דר' יובל יפת

אין קשר להריון. פני לרופא המשפחה.

03/04/2008 | 10:13 | מאת: אורית

שלום אני בת 29 ובהריון מס' 2. בהריון הראשון סבלתי מבעיה בכיליה שהעובר לחץ על הכיליה וכתוצאה מכך נגרמים כאבים חזקים מאוד שאני נאלצת לקחת טישטוש וזריקות נגד כאבים, במהלך ההריון הראשון הייתי שבועיים מאושפזת בגלל הכאבים וילדתי בשבוע 35 לאחר זירוז. האם ניתן לעשות זירוז בחודש שביעי וכך למנוע כאבים ולקיחת זריקות וכדורים במשך שבועיים שהרי גם הם פוגעים בעובר?

03/04/2008 | 13:51 | מאת: דר' יובל יפת

ניתן להפעיל לידה בכל שבוע. יש לשקול את הרווח מול הסיכון בלידה מוקדמת, ולפי זה להחליט. התיעצי עם רופאך.

03/04/2008 | 09:52 | מאת: שרון

שלום, אני בשבוע ה 15 להריוני ויש לי בן בן שנה וארבעה חודשים. הוא שוקל 10.5 קילו האם מותר לי להרים אותו או שלא ממש מומלץ? תודה

03/04/2008 | 13:50 | מאת: דר' יובל יפת

אם ההריון תקין, איני רואה מגבלה מיוחדת.

02/04/2008 | 20:49 | מאת: דליה

אני בשבוע 25 ולפעמים בלילה אני נרדמת על הבטן או מתהפכת מתוך שינה וישנה על הבטן. האם זה עלול להזיק לעוברית שלי? תודה

03/04/2008 | 09:01 | מאת: דר' יובל יפת

לכאורה כן, אבל המציאות מלמדת אותנו שזה לא ממש מהווה בעיה.

02/04/2008 | 20:14 | מאת: עינת

שלום רב, בעקבות ריבוי מקרי החצבת בארץ, קופת החולים בה אני עובדת מחסנת את עובדיה. האם מותר להתחסן כנגד חצבת במהלך ההריון ? תודה מראש,

03/04/2008 | 09:00 | מאת: דר' יובל יפת

לא לוקחים חיסון בהריון, אלא רק אם היתה חשיפה לחולה. ואז יש בדחיפות לקבל חיסון המתאים במיוחד לנשים הרות.

02/04/2008 | 18:05 | מאת: רותם

שלום! מזה כמה חודשים אני מנסה להכנס להריון ולשווא. המחזור שלי אינו סדיר; בין 29-33 יום ולכן מאוד מאוד קשה לי לאתר את יום הביוץ. מה עליי לעשות? האם גניקולוג יכול לעזור ולאתר את יום הביוץ המדיוק? יש לציין כי אני בת 35 ומאוד לחוצה מכול העניין. בתודה מראש! רותם

02/04/2008 | 19:59 | מאת: דר' יובל יפת

שאלתך שייכת לתחום פריון, ולא לפורום הנוכחי. עיצה קטנה: בנושאים רפואיים עדיף לשמור את המילה "דחוף" למצבי חרום רפואיים אמיתיים, הקשורים בסכנה בריאותית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד בצוע דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב הריון בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43, רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

02/04/2008 | 17:39 | מאת: שרית

אני בסוף שבוע 38. בבדיקת שתן מהבוקר התקבל ערך 50 בפרוטאין. האם זה בהכרח מצביע על רעלת הריון, חס ושלום? ואם לא - מה יכולה להיות הסיבה? (ל"ד תקין. אין בצקות ו/או סימנים אחרים לרעלת)

02/04/2008 | 19:57 | מאת: דר' יובל יפת

מותר קצת חלבון בשתן, עדיף שתתיעצי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד בצוע דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב הריון בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43, רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

02/04/2008 | 15:08 | מאת: אביבה

ד"ר שלום, אני בשבוע 30 להריון ו-2 ילדי סיימו בימים אלו את מחלת האבעבועות. לפי זכרונה של אמי חליתי באבעבועות רוח בילדותי, אך היא אינה בטוחה בכך. בבדיקת נוגדנים שלי לנגיף בתחילת ההריון התשובה היתה גבולי. האם לפי הבדיקה אני מחוסנת? ואם לא, האם אבעבועות רוח בשליש השלישי מסוכנת לעובר? היום התחלתי לדאוג כי גירד לי בבטן וראיתי שיצא שם פצעון קטן יחיד שחששתי שאולי הוא אבעבועה. אם לא יצאו עוד פצעים האם צריך לבדוק שוב רמת נוגדנים? תודה אביבה

02/04/2008 | 19:56 | מאת: דר' יובל יפת

אם את מחוסנת, אין בעיה. השילוב של מחלה בילדותך, עם רמת נוכדנים גבולית, הוא תקין. התיעצי גם עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד בצוע דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב הריון בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43, רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

02/04/2008 | 14:45 | מאת: נעמי

לפני מספר ימים גיליתי שאני בהריון, תכף נכנסת לחודש שני. 1. האם שתיית נס מזיקה? 2. התזונה היומית שלי דלה עד מאוד, האם זה מזיק לעובר?

02/04/2008 | 19:55 | מאת: דר' יובל יפת

ממלץ להמעי בשתיית קפה, אך אין איסור מחלט. לגבי התזונה, אינני יודע מה זה "דלה". עדיף שתבצעי יעוץ דיאטטי מסודר, אחרי בדיקה גינקולוגית למצב ההריון, ובדיקות מעבדה בהתאם. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד בצוע דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב הריון בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43, רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

02/04/2008 | 12:44 | מאת: לימור

שלום ד"ר, בסקירה ראשונה הרופא הקדים לי את תאריך הוסת בשבוע משום שגודל העוברית היה גדול בשבוע ימים. יש לציין כי העוברית היתה גדולה יותר בשבוע באופן עקבי גם בבדיקות שגרתיות בus וגם בשקיפות העורפית. בסקירה השניה היום שנערכה אצל אותו רופא נמצא כי גודל העוברית מתאים לתאריך הוסת המקורי, כלומר- חזר להיות בתאריך והגודל המקורי אך קטן בשבוע ממה שהיה צפוי לפי ההערכה הראשונית. יש לציין כי מבנה גופי קטן (1.56, 45 ק"ג משקל התחלתי). האם זה קשור לגודל העובר? ומה המשמעות של היות העוברית קטנה מהמצופה? תודה מראש!

02/04/2008 | 19:54 | מאת: דר' יובל יפת

פערים של עד שבועיים הם בתחום הנורמה ובתחום סטיית המדידה, כך שמלכתחילה לא צריך היה לבצע כל תיקון. התיעצי גם עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד בצוע דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב הריון בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43, רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

02/04/2008 | 11:34 | מאת: טלטול

שלום, אני 7 שבועות לאחר לידה וביצעתי בדיקת דם. הכולסטרול הטוב יצא נמוך והטריגליצרידים יצאו גבוהים: HDL 22.69 טריגליצרידים 245.03 האם יתכן כי הערכים אינם תקינים הואיל ואני אחרי הריון? מתי כדאי לחזור על הבדיקות?

02/04/2008 | 19:53 | מאת: דר' יובל יפת

זו אינה בדיקה שגרתית. מדוע בצעת אותה? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד בצוע דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב הריון בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43, רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

02/04/2008 | 11:24 | מאת: מיטל

שלום, אני בהריון שבוע 11+0 ביצעתי בדיקת לתפקודי בלוטת התריס ויצאו התוצאות: T4 -1.14 טווח - 0.8-1.9 T3-169 טווח 84-172 TSH-1.27 טווח 0.4-4 אני רואה שהT3 קרוב לגבול העליון מה זה אומר? מה עלי לעשות?

02/04/2008 | 19:52 | מאת: דר' יובל יפת

זו אינה בדיקה שגרתית. מדוע בצעת את הבדיקה? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד בצוע דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב הריון בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43, רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר