פורום הריון ולידה

הפורום נועד לתת תמיכה לנשים בהריון, מענה מקצועי לכל השאלות בתחום הריון ולידה. ביצוע בדיקות בהריון, מתי להגיע לחדר לידה, ניתוחים קיסרים, הריון בסיכון גבוה ועוד.
36278 הודעות
35276 תשובות מומחה

מנהלי פורום הריון ולידה

14/07/2008 | 16:08 | מאת: הדס

בבדיקת Leucocytes (U) התקבל הערך * 500 ...הבנתי שזה כדוריות הדם הלבנות...אבל מה זה אומר ????

14/07/2008 | 18:41 | מאת: דר' יובל יפת

הפורום מיועד לנשים הרות. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

14/07/2008 | 19:00 | מאת: הדס

אני בהריון ...שבוע 27 וזו התוצאה שהתקבלה בבדיקת שתן

14/07/2008 | 15:52 | מאת: טובה

דר יובל שלום. אני בשבוע ה17 להריוני.בתחילת ההריון היתה המטומה ברחם שנספגה בינתיים (לקחתי גם פרוגסטרון והיא לא נראתה כבר בשבוע 12).הרופא של התייחס לזה כאל דימום תחום ברחםאבל אני מציינת שבבקורת אחת שהיתה לי אצל רופא אחר הוא חשב שאולי זה היה שק נוסף שנספג. אני יודעת בבירור שאני עושה בדיקת מי שפיר (אני בת 36.5),ואני די חוששת לעשות גם חלבון עוברי כי קראתי שדימומים בתחילת הריון (או לחילופין שק נוסף שנספג) משבשים פעמים רבות את התוצאה האם זה נכון? (אני מאוד לא רוצה לקבל תוצאה לא טובה שתכניס אותי ללחץ שעשוי להיות מיותר במשך מספר שבועות מאחר ואני בכל מקרה עושה דיקור מי שפיר). האם המטומה בתחילת הריון באמת עלולה לשבש תוצאה של חלבון עוברי?

14/07/2008 | 16:02 | מאת: טוהנ

לא יודעת אם זה רלוונטי אבל עשיתי עד כה שקיפות עורפית וסקירה מוקדמת שהיו תקינות.

14/07/2008 | 18:41 | מאת: דר' יובל יפת

קשה לי להעריך בלי לראות את הממצאים. נראה לי שלא צריכה להיות בעיה, וזו לא סיבה להמנע מדיקור. כל בדיקה שתעשי בהריון, יכולה לתת תוצאה מלחיצה. זה גם לא שיקול להמנע מבדיקות. התיעצי גם עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

14/07/2008 | 15:44 | מאת: דקלה

שלום רב, חליתי באבעבועות רוח וכחודשיים לאחר מכן נכנסתי להריון- האם זהו פרק זמן בטוח להריון תקין או שזה סמוך מדיי למחלה? תודה

14/07/2008 | 18:39 | מאת: דר' יובל יפת

אין על זה מידע מוסכם. נראה לי נכון להמתין 3 חדשים. ממלץ לבצע בדיקת נוגדנים בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

14/07/2008 | 15:17 | מאת: ל

שלום רב אני בשבוע 19, לפי בדיקת ביוץ שנעשתה ב17.3.08 היה ביוץ. בתאריך 15.3.08 עשיתי צילום רנטגן בחזה. הרופאה אמרה לי שמיכיוון שזה נעשה יומיים לפני הביוץ אין דאגה.כל הבדיקות שעשיתי כולל חלבון עוברי יצאו תקינות, שקיפות עורפית+סקר ביוכימי שליש ראשון 1:9999. וחלבון עוברי 1:4600. האם רצוי לעשות מי שפיר בעקבות צילום החזה שנעשה לפני ההפריה ולתוצאות הבדיקות. תודה מראש.

14/07/2008 | 18:28 | מאת: דר' יובל יפת

לא, הצילום איננו סיבה לדיקור מי שפיר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

14/07/2008 | 14:00 | מאת: נננגג

מה זה הריון כימי? ואם אחרי הריון כזה אפשר להקלט מיד להריון?

14/07/2008 | 18:27 | מאת: דר' יובל יפת

הכוונה להריון שנפל מאד מוקדם, וזוהה רק בבדיקות המעבדה ולא באולטרסאונד. לשאלתך השניה, פני לרופאך, להערכת התמונה הכוללת. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

14/07/2008 | 13:51 | מאת: ליטל

שלום רב, אני בת 30. המחזור שלי סדיר, לאחרונה קיימנו יחסי מין בדיוק לילה לפני היום שבו אני אמורה לקבל מחזור. כעת אני באיחור של יומיים. הייתכן ביוץ יום לפני המחזור? בברכה, ליטל

14/07/2008 | 18:26 | מאת: דר' יובל יפת

השאלה שייכת לתחום גינקולוגיה, לא לפורום הנוכחי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

14/07/2008 | 13:49 | מאת: תוליייייייייייי

שלום רב, אודה לתשובתכם כמה זמן לאחר הפסקת אנדומיטרין בדיקת הדם תהיה מהימנה ולא תהווה תוצאה של נטילת הטבליות. הרופא שוקל להפסיק, והייתי שמחה לדעת אם הפסקתי במוצאי שבת וביום שלישי אעשה בדיקת דם, האם הבדיקה תהיה מושפעת עדיין מהטבליות או תראה את המצב האמיתי של הפרוגסטרון. רב תודות

14/07/2008 | 18:25 | מאת: דר' יובל יפת

על איזה בדיקת דם מדובר? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

שלום, אני שוקלת לעבור מקופ"ח מכבי לכללית כי נדמה שיתרונותיה של כללית בהוצאות הריון טובות מיתרונותיה של מכבי אבל רציתי לדעת האם יש יתרונות אחרים למכבי על פני כללית?

14/07/2008 | 18:21 | מאת: דר' יובל יפת

הפורום לא עוסק בנושאים אלה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

15/07/2008 | 09:27 | מאת: פ

כל הבדיקות יותר יקרות ומעקב היריון לא רופא מטפל עוקב אלה טיפת חלב או מרכז בריאות אישה 5 ביקורים למשך כל ההיריון לא כדי לך

14/07/2008 | 09:14 | מאת: עדנה

שלום אני בהריון בשבוע 17 (בת 42) הומלץ לי ע"י הרופא לבצע בדיקת מי שפיר, אני חוששת מכיוון שהבדיקה פולשנית ועלולה לגרום להפלת העובר, האם יש בדיקה חלופית למי השפיר שאינה פולשנית והיכן ניתן לבצע אותה? תודה

14/07/2008 | 18:16 | מאת: דר' יובל יפת

לא ידוע לי על בדיקה לא פולשנית, המחליפה באופן מלא את הבדיקה הפולשנית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

14/07/2008 | 08:56 | מאת: מירי

שלום, עברו חודשיים וחצי מאז שעברתי גרידה והמחזור עדיין לא חזר, הרופא נתנה לי תרופה ל- 5 ימים ואמרה שתוך שבועיים צריך לחזור המחזור, עברו 6 ימים ועדיין אין שום דבר. מה יכול לגרום לזה? והאם יש דברים נוספים שניתן לעשות על מנת לברר מה הבעיה?

14/07/2008 | 18:15 | מאת: דר' יובל יפת

השאלה שייכת לתחום גינקולוגיה, לא לפורום הנוכחי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

14/07/2008 | 08:19 | מאת: אביבה

אחיינית שלי אחרי הפלה יזומה כיוון שהעובר היפסיק להתפתח.נאמר לה שיש לה רחם כפולה.מה זה?למי פונים?תודה רבה.

14/07/2008 | 18:13 | מאת: דר' יובל יפת

הכוונה רחם מפוצל לשני רחמים קטנים. עליה לפנות לרופא המטפל. תיקון קל לשאלתך: הפלה יזומה זה כשההריון מתפתח יפה אך רוצים להפסיקו. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

13/07/2008 | 22:30 | מאת: ג

שלום, אני מנסה להיכנס להריון, השבוע נקבע לי טיפול שיניים שנעשה בהרדמה (מקומית) בדיוק ביום בו אני אמורה לבייץ, האם יש מניעה לנסות להיכנס להריון באותו יום (שאריות חומר ההרדמה בגוף)? מכיוון שאני יודעת שאסור לבצע טיפולי שיניים במהלך הריון תודה

14/07/2008 | 18:04 | מאת: דר' יובל יפת

לא נראה לי שיש בעיה. ממלץ לעדכן את הרופא המטפל. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

13/07/2008 | 18:09 | מאת: שירה

שלום רציתי לדעת אם אפשר במקום לבלוע את הכדור של החומצה הפולית (למי שמתקשה לבלוע כדורים) אפשר למצוץ אומ ללעוס את הכדור? האם ההשפעה דומה? תודה

14/07/2008 | 18:03 | מאת: דר' יובל יפת

צריך לבדוק מול היצרן או הרוקח. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

13/07/2008 | 16:54 | מאת: DiDi

שלום רב עשיתי בדיקת הריון ויצא לי תוצאה: 2> (פחות מ 2??) מה זה אומר? זה כן או לא? לא כתוב לצד זה שלילי או חיובי (אני נוטלת גלולות, ושכחתי גלולה אחת, ויש לי דימומים, לכן בצעתי את הבדיקה) על תשובתך אודה!

14/07/2008 | 17:59 | מאת: דר' יובל יפת

זו תשובה שלילית. נא לוודא גם עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

13/07/2008 | 15:55 | מאת: מישמיש

שלום ד"ר, עברתי הפלה בשל ת. דאון בשבוע 23 אני בת 30. רציתי לדעת: 1. האם אסור לי לקיים יחסי מין וללכת לים/בריכה - 6 שבועות? 2. אמרו לי שיהיו לי דימומים שבועיים והיום ואתמול (שבוע אחרי) לא היו לי דימומים האם בסדר

14/07/2008 | 17:58 | מאת: דר' יובל יפת

זה בסדר שאין דימומים. עם בריכה כדאי לחכות עד לבדיקה השגרתית הממלצת מספר שבועות אחרי ההפלה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

13/07/2008 | 15:21 | מאת: יעל

שלום רב, האם ניתן לצפות בבדיקת אולטרא סאונד האם חבל הטבור כרוך סביב צוואר העובר? אם חבל הטבור אכן כרוך סביב צוואר העובר - האם זה מונע ממנו להתהפך? האם יש סיכון בהמתנה ללידה ספונטנית ולא יזומה ע"י ניתוח קיסרי? תודה.

13/07/2008 | 15:36 | מאת: דר' יובל יפת

1) לעיתים כן 2) כנ"ל 3) לא יכול לענות דרך האינטרנט. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

13/07/2008 | 12:48 | מאת: נורה

אני ילדתי לפני 6 חודשים בניתוח קיסרי אני רוצה להיכנס להריון כמה זמן צריך לחכות בין לידה בקיסרי לבין הריון הבא? האם יש סיכונים בהריון אחרי קיסרי? אם כן, מה הם? אנא פרט לי ככל שאפשר או הפנה אותי למקום שאוכל לקרוא על כך בפורטרות. תודה

13/07/2008 | 15:34 | מאת: דר' יובל יפת

ממלץ להמתין שנה. לא ניתן בפורום לפרט על כך. בקצרה מדובר בסיכון לקרע של הרחם, ושליה נעוצה. שוחחי על כך עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

13/07/2008 | 12:41 | מאת: מירי

בהריון הקודם לא הובחנתי כסוכרתית, אך היה חשד בדיעבד כי אולי כן הייתה סוכרת בגלל עובר גדול מאד, ריבוי מי שפיר וכו'. בהריון הנוכחי (אני בשבוע 25 +) עשיתי בדיקת סוכר של 100 גרם והתוצאות היו מעט משונות. בצום - 73 אחרי שעה - 96, אחרי שעתיים - 131, אחרי 3 שעות - 101. אחרי אכילת סוכר (עוגה או שוקולד) אני מרגישה עייפה ונפוחה. בבדיקה עצמה, לאחר כחצי שעה, כמעט התעלפתי ונזקקתי להשגחה רפואית. מה דעתך? האם יש בסיס לחשד לסוכרת?

13/07/2008 | 15:33 | מאת: דר' יובל יפת

הבדיקה תקינה. זה למעשה שולל סוכרת הריונית. אבל תמיד טוב לאור עברך, לשקול אולי להתיעץ עם דיאטנית ולוודא שאת אוכלת הכי נכון שאפשר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

13/07/2008 | 11:32 | מאת: לימור

שלום רב, אני בשבוע 19 של ההריון וחולה כבר שבוע. רופא משפחה אמר שזה ויראלי בלבד אבל אני מקוררת ביותר עם שיעול חזק שרק מחריף, נזלת, וכאב גרון נוראי. האם זה משפיע על העובר? אני לא לוקחת תרופות בינתיים.. מה לעשות? תודה מראש לימור

13/07/2008 | 15:30 | מאת: דר' יובל יפת

בהחלט יתכן שרופאך צודק, אבל נראה לי נכון לתת לגינקולוג שלך לוודא שזו מחלה באמת חסרת משמעות מבחינת ההריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

13/07/2008 | 09:04 | מאת: ענת

שלום, האם זה משנה איזה סוג של חומצה פולית נוטלים? (יש כל מיני קופסות וחברות..) עד מתי צריך לקחת חומצה פולית? מה צריך לקחת אחרי שמסיימים עם החומצה הפולית, אם בכלל ? תודה

13/07/2008 | 09:58 | מאת: דר' יובל יפת

אינני יודע על הבדלים. ההמלצה השגרתית זה 400 מיקרוגרם עד לסוף השליש הראשון של ההריון. מעבר לכך, כל מקרה לגופו, לפי שיקול רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

13/07/2008 | 08:46 | מאת: יעל

מזה כשנה אני סובלת מדלקת פרקים, שהתפרצה כחצי שנה לאחר לידת ביתי. בעלי ואני מאוד רוצים להכנס שוב להריון, אך מאוד חוששים. למרות הטיפול התרופתי, עדיין אני סובלת מכאבים בברכיים ובכפות הרגליים. 1. האם יש סכנה בהריון בזמן דלקת פרקים? 2. האם הריון עשוי להחמיר את הסימפטומים? (אני דווקא קראתי על מצבים בהם הדלקת נעחמת עד לאחר ההריון, האם אכן זה כך?) 3. האם ניתן להמשיך בטיפול בסלאזופירין? תודה ושבוע טוב.

13/07/2008 | 09:57 | מאת: דר' יובל יפת

שאלה 1, 2) יש הרבה סוגים.פני עם שאלתך לרופא המטפל. ךגבי טיפול בהריון, אפשר להמשיך. פני לפורום תרופות בהריון, באתר "שיבא" בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

13/07/2008 | 08:44 | מאת: שיר

שלום רב אני כ-3.5 חודשים לאחר לידה מהלידה ועד היום התקשנו לקיים יחסי מין מאחר ולא ניתן לבצע חדירה. בביקור אצל הרופא, הוא טען שישנה צלקת בנרתיק הגורמת להיצרותו ולדעתו זנ מקור הבעיה והכאבים בזמן קיום יחסי מין. הוא הציע לנסות להתגבר על הכאבים ולנסות להגמיש את הרקמה ביחסי מין - זה לא עובד ואם זה לא ילך למרוח משחה הורמונלית פעמיים בשבוע.. האם ישנם פתרונות נוספים? האם אתה ממליץ על המשחה? האם יתכן צורך בטיפול כירוגי? מה ההשלכות של זה לעתיד וללידות הבאות? תודה

13/07/2008 | 09:39 | מאת: דר' יובל יפת

לעיתים זה מסתדר על ידי קיום נכון!! של יחסי מין, וצריך לוודא שאת עושה זאת נכון, פני לרופאך. אם אחרי חצי שנה זה לא מסתדר יש מקום לשקול טיפול ניתוחי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

13/07/2008 | 00:06 | מאת: רווית אפרת

שלום ד"ר יפת אני בשבוע 31 להריון עם לץ דם כרוני (התגלה בשבוע 9 130\90) במהלך החודש האחרון היתאשפזתי פעמיים בהפרש של שבועיים בגלל מדדים 170\103 ו 165\98 אני כרגע ללא טיפול (לאישפוז האחרון הגעתי לב"הח בגלל השפעה לא רצויה של הכדור הראשון של אדולמין שגרם לי ללחץ דם גובה ודופק מהיר שאלותיי הן : * האם אני יהיה מסוגלת לעבור לידה טבעית (הכונה אם יש סיכון יתר לכך בגלל החלץ דם ) ? * באישפוז האחרון דיברו איתי לגבי זריקת הבשלת ריאות וקיסרי חרום (העובר היה בתנוחת מאונח+ כאב ראש וטישטוש ברייאה המדדים 170\103 ) מהם הסיכויים ללידת חרום כמו שדיברו איתי בפעם שעברה ? חשוב לי לציין כי אין בעיה עם שני האפשרוית לידה טבעית או קייסרית , אני פשוט מנסה לא להגיע לקיסרי חרום !!(למה לחכות לחרום אם אפשר לעשות זאת מתוכנן ועם מוכנות נפשית ) תודה מראש על כל תגובה רווית אפרת

13/07/2008 | 09:37 | מאת: דר' יובל יפת

בעיקרון מחלת לחץ דם איננה סיבה לקיסרי, אלא אם יוחלט שמצבך או מצב העובר, כה חמור, שאין זמן ללידה רגילה. אינני יכול להעריך את הסיכויים דרך האינטרנט. פני לרופא המטפל בך עם השאלות הללו. את צודקת שחרום פחות טוב, אבל לא תמיד ניתן לבחור להמנע ממנו. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

12/07/2008 | 18:26 | מאת: אמא מהמרכז

אני 10 ימים אחרי לידה (רגילה בלי בעיות מיוחדות) מניקה הנקה מלאה , אחרי 3 ימים מהלידה התנפחו לי בחזה למעלה בדיוק באותו המקום בלוטות. מה זה? בהנקה עם הבכור שלי לא זכורה לי תופעה כזו!! זה לא כואב לי אבל ... האם זה נורמלי?! כמו כן משבוע 32 ועד סוף ההריון(38.3) היו לי בצקות בכפות הידיים - תחושת נימול וכאילו האצבעות קפואות מלווה בכאב בפרקי האצבעות במיוחד בבוקר, ועדיין יש לי את אותה התחושה מתיי זה אמור לחלוף?אמרו לי שזה יילך ויפחת ואני לא מרגישה שינוי!

13/07/2008 | 09:37 | מאת: דר' יובל יפת

לא הבנתי מה זה "למעלה בדיוק באותו המקום". בכל אופן זו כנראה תופעה שכיחה, יש להבדק אצל כירוג כדי לוודא שהכל תקין. לגבי האצבעות, ממלץ להבדק אצל אורתופד. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

12/07/2008 | 12:45 | מאת: לי

אני בשבוע ה24 להריוני, לפני 3 שבועות החלו כפות רגליי להתנפח והרגשה שאני הולכת על בלונים (למרות שכלפי חוץ זה לא נראה מאוד נפוח) וכמו כן כפות ידיי, מלווים בכאבים במפרקי האצבעות ומפרק כף היד. בשנת הלילה הן נרדמות בקלות ויש לי תחושות של נימול באצבעות. יש לציין כי אני עומדת דיי הרבה במשך היום (5 שעות כשרובן בעמידה רציפה, עם מעט תזוזה) האם נשמע נורמאלי או יוצא דופן??? האם הליכה יכולה לעזור? אם כן במשך כמה זמן? אשמח לעצות לטיפול. תודה מראש, לי

13/07/2008 | 09:35 | מאת: דר' יובל יפת

פני לרופאך כדי ללודא שהכל תקין. הליכה לא תעזור לך אלא אולי חבישה אלסטית לרגלים ותנוחה של תמיכה בידים בעת ישיבה ושכיבה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

12/07/2008 | 10:11 | מאת: ק

שלום, אני בת 29 בהריון שבוע 20+ ורציתי לדעת אם כבר בשלב הזה, טבעי שיופיעו בצקות בקרסוליים. כפי שזה נראה,זהו מצב עדין יחסית,לא משו כואב או מטריד,אבל בכל זאת,אמרו לי שזה שלב מוקדם מדי. תודה!

13/07/2008 | 09:32 | מאת: דר' יובל יפת

בדרך כלל זה מופיע מאוחר יותר, אבל זה יכול להופיע כבר כעת, ללא משמעות. פני לרופאך לבדיקה כדי לוודא זאת. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

11/07/2008 | 23:33 | מאת: מיטל

שלום אני בשבוע 6 לפני ההריון התגלו אצלי 2 ציסטות בשחלה שמאלית בגודל של כ3 ס"מ בבדיקת דם שעשיתי c125 התוצאה הייתה 55 מה זה אומר לגבי הציסטות? והאם יש סכנה להריון במקרה של ציסטות?

12/07/2008 | 08:59 | מאת: דר' יובל יפת

אינני חושב שהריון בסכנה. אבל ממלץ שתתיעצי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

11/07/2008 | 23:27 | מאת: עדי

אני בשבוע 7 וכבר 3 שבועות שיש לי הרבה יציאות ביום האם זה נורמלי בתחילת הריון?

12/07/2008 | 08:58 | מאת: דר' יובל יפת

לא, זה לא חלק מתהליכי ההריון הרגיל. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

11/07/2008 | 22:53 | מאת: מירב

שלום, אינ בשבוע 23. עד כה כל הבדיקות תקינות כולל מי שפיר. אני שותה מידי יום כפחית דיאט קולה. רציתי לשאול לדעתך האם זה מוגזם? תודה

12/07/2008 | 08:58 | מאת: דר' יובל יפת

לא ידוע לי על בעיה מיוחדת להריון בעניין זה. בהנחה שאת בריאה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

11/07/2008 | 22:01 | מאת: מיכל

שלום, אני בשבוע 23, ביצעתי שקיפות+2 סקירות ודיקור מי שפיר. עד כה כל התוצאות תקינות. רציתי לשאול לדעתך בענין סקירה שלישית ומה בודקים בה. תודה, מיכל

12/07/2008 | 08:57 | מאת: דר' יובל יפת

זה לא דבר נהוג או מקובל, ואין כללים מוסכמים למה בודקים ומתי. בעיקרון זה דומה לסקירה השניה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

11/07/2008 | 18:12 | מאת: ד

שלום, אני בת 29, הריון ראשון. בשבוע 12 +3 ימים ביצעתי שקיפות עורפית נמדד 0.9 מ"מ ונצפה עצם אף. בשבוע 16+ 3 ימים ביצעתי סקירה מוקדמת- הסקירה כולה הייתה תקינה כולל מערכת עצבית מרכזית, פנים וצוואר ומערכת לב ולכי דם, מערכת עיכול ודרכי שתן תקינים. בדיקות החלבון העוברי שלי מראים על סיכון של 1:252. אשמח לקבל את חוות דעתך לגבי בדיקת מי שפיר או לחילופין עצה אחרת? תודה

12/07/2008 | 08:56 | מאת: דר' יובל יפת

אני מבין שלא בצעת את התבחין של השליש הראשון, יחד עם השקיפות הערפית, וחבל. פני ליועץ גנטי, לא ניתן לערוך דיון בנושא זה, דרך האינטרנט. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

11/07/2008 | 12:32 | מאת: שני

מי יודע מתי חשים תחושות עובר???????

12/07/2008 | 08:54 | מאת: דר' יובל יפת

סביב שבוע 22. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

11/07/2008 | 11:32 | מאת: עדי

שלום, בשבוע 30 בבדיקת us גילו לי ריבוי מי שפיר ( 28) בבדיקה חוזרת בשבוע 33 עדיין היה ריבוי מי שפיר - שלא גדל אבל זה עדיין נחשב ריבוי (27) הרופא שלי טוען שהתינוק קצת גדול לגיל ההריון ומכאן נובע ריבוי מי השפיר - תינוק גדול עושה יותר פיפי ולכן יש יותר מי שפיר הוא שלח אותי להעמסת סוכר 100 שיצאה תקינה הוא אמר שהוא נגד שליחה לבדיקות נוספות של בדיקת מערכת העיכול והבליעה (שהבנתי שאלו בדיקות שעושים במצב של ריבוי מי שפיר ) כי לדבריו אין בכך צורך ועלי לההמשיך את החיים כרגיל בלי להתעסק בזה... רציתי לשאול מה דעתך כאשר מגלים ריבוי מי שפיר? האם זה דורש ממני משהו מיוחד שמתחילים הצירים? האם אני צריכה לשים לב למשהו מיוחד? והאם באמת אני צריכה לא לדאוג לפי דברי הרופא או להתעקש על מתן בדיקות נוספות? תודה רבה עדי

12/07/2008 | 08:53 | מאת: דר' יובל יפת

קשה לי להעריך דרך האינטרנט, אבל יש מקום לשקול ברור כמו שציינת וזה שיקול של רופאך. אם את מטילה ספק בשיקולו, פני לחוות דעת נוספת אצל רופא מומחה אחר. כמו כן, לעיתים זה גורם לצירים מוקדמים ולירידת מים מוקדמת, ודורש מעקב הדוק כדי לזהות את ההתקדמות למצב זה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

11/07/2008 | 09:33 | מאת: ליטל

שלם, ילדתי לפני שבוע וחצי בערך, ורציתי לשאול 1. נאמר לי שהתפרים צריכים להעלם לבד. תוך כמה זמן הם אמורים לרדת? 2. מה אפשר לעשות במידה והחוטים ארוכים ודוקרים? 3. הבנתי מכמה בנות שהתפרים לא נמסו להן באופן עצמאי ורופא הנשים שלהם הוריד להן אותם. האם הדבר נכון? ואם כן מתי אפשר לעשות זאת? אודה על התייחסותך ליטל

12/07/2008 | 08:55 | מאת: t

התפרים נספגים בתוך שבועות ספורים. אם הם מציקים והרופא מתרשם שהם מיותרים כבר, הוא יוציא אותם. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

10/07/2008 | 23:04 | מאת: ענת

העובר שלי עדיין במצג עכוז. אני רוצה להגיע לבי"ח לאחר שארגיש צירים ואז אבצע את הניתוח הקיסרי . אינני רוצה לקבוע מועד מראש שכן אולי העובר יתהפך. הרופא שלי טוען כי אין סיכוי בשלב זה שהעובר יתהפך. אם לא קרה עד כה, אז לא יקרה בכלל. לדעתו, מיותר להמתין עד שבוע 40 ויותר (2 לידות קודמות היו וגינליות בשבוע 41). טוען כי אם אגיע לבי"ח עם ירידת מים , חבל הטבור יהיה הראשון שיצא החוצה ואז יהווה סכנה. ממליץ לי ללכת מיידית לקבוע תור לניתוח. אבקש חוות דעתך. תודה, ענת.

11/07/2008 | 00:21 | מאת: דר' יובל יפת

קשה י להתחייב בלי בדיקה, אך שניכם צודקים. יש סיכון וגם סכוי בהמתנה. עליך להחליט. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

10/07/2008 | 22:47 | מאת: טל

שלום, מה הפרש רצוי בין ניתוח קיסרי להריון הבא? אם ההפרש הוא חודש וחצי מה עושים?

11/07/2008 | 00:19 | מאת: דר' יובל יפת

ממלץ להמתין שנה. את שאלתך השניה אינני מבין. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

אני בת 26 וזהו הריוני הראשון. בהתאם לתאריך הווסת האחרון ב 25/1/08 משך ההריון 23 שבועות ו 6 ימים. לפי תאריך הביוץ משך ההריון 22 שבועות ויומיים. חשוב לציין שאת תאריך הביוץ אני יודעת דיי במדויק משום שהשתמשתי בקביעות בערכת ביוצית. תוצאות השקיפות העורפית שבוצעה ב 1/5/08:nuchal translucency1.21mm crl 66.40 mm = 12W6D.והוסבר לי כי הערכים תקינים בהתאם לתאריך הביוץ. במועד השקיפות משך ההריון לפי ווסת אחרון היה 13W6D ולפי הביוץ 12W2D. בסקירה מאוחרת התוצאות היו כולם תקינות כאשר נקבע גיל ממוצע של 23W5D קרי התאים לתאריך הווסת האחרונה ולא לפי תאריך.הביוץ. דאלתי את הרופא איך יכול להיות שחלק מהתוצאות תקינות בהתאם לווסת וחלק בהתאם לביוץ (שבוע וארבעה ימים הפרש) והוא פטר אותי ב "אין לך מה לדאוג". אודה לך אם תוכל להסביר לי כיצד זה יכול להיות. הרבה תודות ליאורה

זה יתכן משום שבדיקת האולטרסאונד איננה מדוייקת ויש בה טעות מדידה של 1-2 שבועות. הפער בין הווסת לביוץ נופל בתחום הזה. כך שכל פעם שתבדקי צפוי שגיל ההריון יתאים בערך לתחום שבין התאריכים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

10/07/2008 | 21:38 | מאת: אוסנת

אני בשבוע 11 , לאחר אולטרסאונד שהכל נמצא תקין. בשבועיים האחרונים היו לי 4-5 מקרים של התכווצות בבטן התחתונה בצד שמאל, כאילו "נתפס השריר" לכמה שניות וזה עבר. למעט זה אין לי סימנים אחרים מרתיעים. האם זה נורמלי??? האם יש בנות שחוו זאת גם? אשמח לשמוע אני מודאגת קצת. תודה

11/07/2008 | 00:19 | מאת: דר' יובל יפת

זה יכול בהחלט להיות חלק מהריון תקין, אך ממלץ להבדק כדי לוודא זאת. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

10/07/2008 | 21:18 | מאת: יונתן

לכבודו השלום והברכה אשתי בת 40 ,ובשבוע ה -20 בסקירת מערכות מוקדמת גילה הרופא צ'ייסטה באזור הצוואר ולכן נשלחנו לעשות בדיקת מי-שפיר בשבוע שעבר ( התוצאות יגיעו בתוך השבועיים הבאים ). היום התחילו לה התכווציות באזור הבטן התחתונה משני הצדדים, מידי 10 דקות למשך פרק זמן של 3 שעות . שאלותיי : מה זה ? ואיך להתייחס לכך ? האם זה מסוכן (בהתאם למצבנו) ומה לעשות בהמשך תודה מראש יונתן

11/07/2008 | 00:18 | מאת: דר' יובל יפת

התלונות מצדיקות בדיקה אצל רופא נשים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

בבדיקת PROTEIN-URINE 24 H שעשיתי היום (שבוע 33+4) התוצאות לכמות 3500 מ"ל הן: 336MG/24H כמו כן אני נמצאת במעקב מדידת לחץ דם כי הערכים גבוהים ונעים סביב - 80-87 (הערך הנמוך), 130-137 (הערך הגבוה) בבדיקת דם שעשיתי השבוע הקריאטנין וה UREA היו נמוכים מהנורמה urea - 8 mg/dl creatinine 0.44 mg/ dl מה עלי לעשות? האם מדובר ברעלת הריון? תודה

11/07/2008 | 00:18 | מאת: דר' יובל יפת

הלחץ דם והחלבון הם גבוליים, ערכי האוראה והקראטינין תקינים. לא ניתן לקבוע אבחנה לפי הנתונים האלה. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

10/07/2008 | 19:54 | מאת: חנה

האם זה נכון כי לא ניתן להזריק אפידורל בלידה על קעקוע בגב התחתון?

11/07/2008 | 00:16 | מאת: דר' יובל יפת

לא מכיר איסור גורף כזה, אבל ממלץ להתיעץ עם צוות חדר לידה בו את מתכננת ללדת. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

10/07/2008 | 19:46 | מאת: דנה_ל

האם נ יתן לדעת לפי בדיקת ביתא באיזה גיל ההריון?? קיבלתי תוצאה של 59,000 תודה

11/07/2008 | 00:16 | מאת: דר' יובל יפת

לא ניתן לפי זה לדעת את גיל ההריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

10/07/2008 | 15:35 | מאת: ללי

אני אמורה לבצע בדיקת הריון בעוד כמספר ימים אך אנני מרגישה שום סימפטומים שאני בהריון. האם יתכן הריון למרות שאני שום שינוי בתחושה הכללית של הגוף?

10/07/2008 | 19:01 | מאת: דר' יובל יפת

כן, יתכן בהחלט. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

10/07/2008 | 12:48 | מאת: יוליה

שלום רב, את ההריון הראשון - סיימתי בזירוז.. והרגשתי שלבד בהריון הזה אני בטוח לא אלד.. בכל אופן הייתי מעוניינת לדעת האים אני יכולה לבקש זירוז- ושיילדו אותי? ודבר שני האים אני חייבת ללכת לבית החולים שהכי קרוב לבית שלי? יש לי "סיוטים" משם מהלידה הראשונה- איך שמשתיקים שם את כל היולדות עם אפידורל- אף אחד לא רק שלא מנסה אפילו להמיע משהוא אחר , הם פשוט דוחפים את האפידורל בכוח כדי שכל היולדות יהיו בשקט! הייתי רוצה ללדת בצורה אחרת הפעם.. תודה מראש על התשובה..

10/07/2008 | 19:00 | מאת: דר' יובל יפת

מותר לך לבקש זרוז ומותר לך ללכת בארץ לאיזה בית חולים שאת רוצה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

10/07/2008 | 11:41 | מאת: יוליה

אני בשבוע 30. אתמול בלילה הבן שלי נתן לי מכה חזקה בבטן. לא כאב כ"כ אך המכה הייתה חזקה. אני מרגישה תנועות, אין דימום והכל נראה בסדר. האם יכולות להיות לכך השלכות? האם כדאי לבצע אולטרסאונד?

10/07/2008 | 18:59 | מאת: דר' יובל יפת

קרוב לוודאי שהכל בסדר, אך ממלץ להבדק. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

שלום רב אני בשבוע 6 להיריון. באופן רגיל אני אדם חרדתי וכבר עברתי תקופות של חרדות ודיכאון שמתבטא אצלי מייד בחוסר תיאבון, ירידה מהירה במשקל, דפיקות לב והקאות. תמיד התגברתי באמצעות כדורים-סרוקסט או ציפרלקס. החרדות והדיכאון באות לידי ביטוי בכל מצב של שינוי בחיים (גם אם הוא לטובה) בהיריון הקודם שלי, בעת שנכנסתי להיריון לקחתי כרבע כדור. מייד כשנודע לי על ההיריון הפסקתי את הכדור. היו לי כמה ימים קשים של חוסר תיאבון, חרדות (קושי לקבל את השינוי....כך זה אצלי....)' אבל התאוששתי מאד מהר ובמהלך ההיריון הרגשתי מצויין- כאילו אני "על כדור". פשוט ההורמונים עשו את העבודה של הכדור.... כעת, נכנסתי להיריון כאשר אני כבר כ-10 חודשים בלי כדורים. מיד כשגיליתי את ההיריון הגוף הגיב בהתאם....חרדות, חוסר שינה, אי שקט וביעקר חוסר תיאבון. כאילו נסגר "הברז". לא מסוגלת לאכול הרבה. אוכלת קצת וממש בכוח . זה כך כבר מעל 10 ימים ואני חרדה עוד יותר כי אני לא רואה שזה משתפר ואני חוששת שאני כבר הזקתי לעובר בשל התזונה הלקויה שלי. כבר הספקתי לרדת במשקל לדעתי ....(ביומיים האחרונים אני גם קצת מקיאה אבל לדעתי זה לא מההיריון כי אם ממצבי הנפשי ) מה לעשות ? האם באמת ייתכן שכבר נגרם נזק לעובר ? האם יש משהו שאני יכולה לקחת כדי להירגע ולהחזיר לעצמי את התיאבון דחןף???.(אני לא מעוניינת לחזור לכדורים ובעלי מתנגד לכך בכל תוקף). אנא עצתך הדחופה לפני שייגרם נזק בלתי הפיך. מה עושים ? חבל לי על כל יום שעובר. הבנתי שהימים והחודשים הראשונים הם הכי קריטיים לעובר ולכן אני כ"כ בלחץ שהתיאבון לא יחזור... תודה מראש

10/07/2008 | 18:58 | מאת: דר' יובל יפת

אינני רואה מדוע לא תחדשי את הטיפול שלקחת בעבר. התיעצי עם פורום תרופות בהריון באתר שיבא. ממלץ להתיעץ עם רופאך כדי לוודא את מקור ההקאות ולקבל את הטיפול המתאים ביותר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

05/08/2008 | 17:13 | מאת: לי

היי, אני סובלת מחרדות כ5 שנים שבמהלכן ילדתי, לקחתי ציפרמיל במהלך כל ההריון באישור של המכון הטריטולוגי, לא נגרם שום נזק לא לי ולא לילדה(היום בת 3).לדעתי אין שום סיבה שתסבלי, הריון זו תקופה יפה....

10/07/2008 | 10:24 | מאת: מירי

ד"ר שלום אני מקבלת מחזור כל 25 יום בדיוק. קיבלתי מחזור אחרון ב-1.6.08 וב-26.6.08 הופיעו לי הפרשות ודימום קל כמו בתחילת מחזור. הייתי בטוחה שקיבלתי מחזור וחיכיתי שהמחזור יתקדם אבל כך זה נמשך כ-3 ימים- מעין מחזור קל...מעין סוף מחזור.... עשיתי בדיקת היריון ויצא קו אחד בהיר וקו אחד כהה. ע"פ ההוראות עשיתי בדיקה נוספת לאחר 3 ימים ושני הקווים יצאו כהים, משמע-היריון. וידאתי את ההיריון גם על-סמך בדיקת דם. שאלתי : האם ייתכן שהשתרשות ההיריון מתבטאת ב-3 ימים של דימומים קלים ? או שאולי זה אומר שזה היריון אבל היריון לא תקין...? שאלה נוספת-הביוץ שלי היה ב-12-14/6/08. קיימנו יחסים פעם אחת בלבד בימים אלו של הביוץ (ב-13 לחודש בלבד). מצד שני לאחר כשבוע (ב-20 לחודש) קיימנו שוב יחסים. האם יש סיכוי שנכנסתי להיריון ב-20 לחודש (כשבוע לאחר הביוץ וכ-5,6 ימים לפני המחזור ? ) או שהאופציה היחידה היא כניסה להיריון בעת הביוץ ? (חשוב לי לדעת, יש לי סיבה מאד מסויימת...). ואם נכנסתי להיריון ביום הביוץ (13.6) כיצד ייתכן שהשתרשות ההיריון נעשתה אחרי יותר מ-10 ימים ? כמעט שבועיים ? להבנתי, לוקח עד 10 ימים כדי שההיריון ישתרש..... אנא ממך, האם ניתן לדעת מתי נכנסתי להיריון ? תודה וסליחה על האורך....

10/07/2008 | 18:55 | מאת: דר' יובל יפת

מתי בצעת בדיוק את בדיקת הדם, ומה התוצאה? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

11/07/2008 | 00:34 | מאת: דר' יובל יפת

בעיקרון אי אפשר להרות שבוע אחרי הביוץ. הבדיקות שעשית לא מאפשרות לקבוע את גיל ההריון בין שתי החלופות. אם הרית ב 20 לחודש, אזי בדיקה ב 1 ביולי, אם שלילית היתה עוזרת.בדיקה ב 8 יולי, כ 3 שבועות אחרי ה 20 שיצאה 17000 תומכת יותר הפריה המוקדמת יותר. אך כאמור, לפסוק בוודאות לפי הבדיקות לא ניתן. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

10/07/2008 | 09:50 | מאת: מירב

שלום ד"ר יפת, אני מתחילה מחר שבוע 23. בשבוע הבא אני טסה לשבוע לאיטליה. רציתי לשאול: 1. האם עליי ליידע את הרופא שלי שנאי טסה? זה מצריך איזה אישור מטעמו בהנחה שיש לי אישור ביטוח לחו"ל? 2. לפעמים אני סובלת בטיולים מבחילות בנסיעות. רציתי לדעת אם יש תרופה של בחילות שניתן לקחת בהריון ללא מרשם / עם מרשם. תודה יום טוב,

10/07/2008 | 18:51 | מאת: דר' יובל יפת

1) אין לי תשובה. לשיקולך. האם את בטוחה במאה אחוז שאין כל בעיה רפואית שישי לתת עליה את הדעת טרם היסה? 2) מותר לקחת טראומין חצי כדור באופן חד פעמי. לגבי מרשם שאלי את הרוקח. את מוזמנת להתיעץ גם עם פורום תרופוץ בהריון באתר שיבא. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

10/07/2008 | 09:44 | מאת: עינב

אני בשבוע 15 האים אני יכולה ליטול לקסעדין יש לי בעיה כרונית של יציאות ?

10/07/2008 | 18:47 | מאת: דר' יובל יפת

מותר אבל עדיף לפתור את הבעיה בצורה דיאטטית ולא תרופתית. פני גם לפורום תרופץ בהריון באתר שיבא. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר

10/07/2008 | 08:14 | מאת: גילה

שלום לכם יש לי שאלה חשובה שמתרידה אותי מאוד,אני עברתי 3 הפלות-הפסקת דופק אצל האובר כולם היו עד 9 שבועות,עברתי כל הבדיקות של קרישיות-והכל היה בסדר,ליתר ביטחון נתנו לי קלאקסאן בזריקות במינון קטן וכל הריון שלי עבר בשלום יש לי ילדה מקסימה,אני רוצה עוד פעם להכנס להריון ואיזה רופה אמרה לי שיפשר לקחת בימקום קלאקסן אספרין רציתי להתייץ התכם מה אתם חושבים על זה? תודה לכם ולהתראות גילה

10/07/2008 | 18:46 | מאת: דר' יובל יפת

זו לא בדיוק אותה תרופה, למרות שיש דמיון מסוים בפעילות. אין תשובה חד משמעית לשאלתך. לא ניתן לאמר בוודאות שההריון הקודם הצליח בזכות הקלקסאן. כך שלא ניתן לאמר בוודאות שההחלפה מותרת. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר