הטיפ השבועי: ילדים פעילים

(0)
לדרג

פעילות גופנית חשובה בכל גיל וניתן להפוך אותה לחוויה משפחתית. באמצעות משחקים שונים אפשר לשפר את הכושר ולשרוף קלוריות

מאת: יאיר קרני

הורה המקפיד על פעילות גופנית קבועה לעצמו משדר לילדיו כי פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא. להורים הפעילים מומלץ לצרף את ילדיהם ומשפחותיהם לחלק מהפעילויות ולהפכן לחוויה משפחתית.

להלן המלצות לפעילות ספורטיבית לכל המשפחה:

1. משחק עם ילדים מוציא הרבה אנרגיה. למשל: הרימו את הילד מספר רב של פעמים. פעולה זו מפעילה גם את ההורה וגם את הילד. ההורה מפתח את שריריו, כאילו הרים משקולת ולילד, גורמת פעולה זו להשתמש בשרירים העדינים בשמירה על היציבה.

2. הסיעו את ילדכם הקטנים בעגלת ספורט (עגלה עם גלגלים גדולים שפותחה במיוחד לפעילות הגופנית של ההורה). הילדים בני 5-8 יכולים ללוות את ההורה הצועד או הרץ ברכיבה על אופניים.

3. משחקי תופסת עם הילדים - יש לאפשר לילדים להיות תמיד מספר צעדים לפני ההורה הרודף ולהקפיד לא לברוח יותר מדי רחוק כדי לאפשר לילד לתפוס אתכם. משחק כזה גורם להוצאה קלורית של עד 150 קלוריות להורה כל 10 דקות, לילד הקטן 20-30 קלוריות ולילד היתר גדול 40-60 קלוריות.

4. הביאו לפארק גומיות ארוכות, ריתמו את הילד ותנו לו להוביל אתכם. לסירוגין, הובילו אתם את הילד. מדי פעם, תנו לילד לרוץ עם הגומייה למותניו ותנו לו להתרחק עד שכוח הגומייה יתגבר על ריצתו ויגרום לו לחזור אליכם. בצעו זאת מספר פעמים, והשתדלו שהילד יגיע בכל פעם מעט רחוק יותר.

5. הביאו "צלחת מעופפת" ולמדו את הילד להעיף את הצלחת. מומלץ לשחק עם הילד כ-10 דקות, כשהמשחק משתלב בסך כל הפעילות באותו היום.

6. ילדים מחקים את מעשי הוריהם. בתום הפעילות בצעו מתיחות ולמדו את הילדים כיצד לבצע אותן. יש להקפיד על ביצוע המתיחות בסיום כל פעילות. אם הילד טיפס, נתלה והתקדם על ידיו וזחל הרבה במתקני הפארק, חשוב להוסיף מתיחות לידיים ולפלג הגוף העליון בנוסף למתיחות הרגילות לפלג הגוף התחתון.

7. אל תאכלו ארוחה מלאה שעתיים לפני היציאה לפעילות. יש לשתות כמה לגימות מים אחרי כל תרגיל או משחק. יש להקפיד שהשתייה תהיה מים ולא מיצים מתוקים.

8. קיימים מגרשי משחקים אתגרים ובהם מסלולים מאתגרים כמו מתקני טיפוס, זחילה בגובה, ותלייה על הידיים. מומלץ לעודד את הילדים לעבור את המסלולים הללו כשגרה. מסלולים אלה מפתחים בילדים מיומנויות רבות בנוסף לפיתוח השרירים בפלג הגוף העליון. מומלץ לשלב בכל יציאה לפעילות בפארק, גם כעשר דקות פעילות במתקנים הללו.

יאיר קרני הוא מנחה תוכנית מסלול בריאות במתחם הספורט ספיבק ברמת-גן.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום