שבוע 24 להריון

(0)
לדרג

את כבר מתחילה להרגיש ולהיות מודעת לתזוזות העובר, ואפילו מסוגלת להבחין בין מעגלי הערות והשינה של העובר. העובר כמעט שלם ומגובש לחלוטין. מומלץ לבצע בדיקת העמסת סוכר לזיהוי סוכרת הריונית

מאת: מערכת zap doctors
האם

חלקו העליון של הרחם מגיע קצת מעל הטבור שלך. את כבר מתחילה להרגיש ולהיות מודעת לתזוזות העובר, ואפילו מסוגלת להבחין בין מעגלי הערות והשינה של העובר. חשוב מאוד לדעת בשלב זה מהם הסימנים של לידה מוקדמת. לידה מוקדמת מופיעה יותר בחודשי הקיץ, מפני שהיא נגרמת לעיתים מהתייבשות, כך שכדאי לוודא שאת שותה הרבה מים. צרי קשר עם הרופא שלך אם את שמה לב לסימנים כלשהם המרמזים לדעתך על לידה מוקדמת.

העובר

העובר כמעט שלם ומגובש לחלוטין, והוא מתחיל לצבור על גופו שכבות שומן חום שמשמרות כאמור את טמפרטורת הגוף. יילודים בדרך כלל לא מורגלים בוויסות חום גופם בהתחלה. לתינוקות אשר נולדים בשלב זה יש סיכויי הישרדות תחת טיפול טוב ומקצועי. הם יטופלו ביחידה לטיפול נמרץ, כנראה לחודשים ארוכים. בעיה עיקרית עם תינוקות שנולדו בלידה מוקדמת היא התפתחות הריאות שלהם. הוא או היא שוקלים כעת כ-600 גרם ואורכם 30 ס"מ.

האב

כבר רואים על האם לעתיד כי היא בהריון. אתה מתחיל להתמלא גאווה כאשר אתה מדבר עליה או על התינוק. מדובר ברגשות נורמליים בהחלט, למרות שחלק מהגברים מרגישים מופתעים על ידי כך.

בדיקות מומלצות

בדיקת לחץ דם ומשקל.
בדיקת העמסת סוכר (בין שבוע 24 -28 להריון) לזיהוי סוכרת הריונית.
מעקב הריוני במקרה של סיבוכי הריון.
בדיקת אולטרה סאונד מכוונת לצוואר הרחם, במקרים של לחצים/צירים מוקדמים.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום