מחסומים בדרך להריון

(0)
לדרג

צנתור חצוצרות חדיש ופתיחת חסימות מכניות מאפשרת הריון טבעי ב- 90% מהמקרים - פותחים נתיב

מאת: שיטה שנכנסה לשימוש בבית החולים אסותא מאפשרת לנשים הסובלות מחסימה מכנית של החצוצרות להרות באופן טבעי וללא התערבות חיצונית. צנתור שאורך כ- 30 דקות פותר את הבעיה בכ- 90 אחוז מן המקרים.
בעיות פוריות

כשזוג רוצה להרות, ייתכן שתוך תשעה עשרה חודשים יחבוק תינוק בזרועותיו וייתכן כי גם כעבור שנים לא יזכה לכך.
כשמתחילים בבירור הארוך והכואב של בעיות פוריות מתגלים כל מגוון התרחישים האפשריים, כל אחד נשמע רע מרעהו - כאשר אתה בתוך הקלחת.

בעיות אצל האשה, בעיות אצל הגבר, בעיה מכנית או בעיה הורמונלית? האם זה ייפתר בקלות או שמא ידרשו טיפולים מכאיבים ומכאובי נפש וגוף?
אחת הבעיות בפוריות הנשית היא חסימה מכנית (מולדת או כתוצאה מזיהום, הריון חוץ רחמי או הצטלקות בעקבות גרידה או ניתוח) בחצוצרות, אותן זוג איברים עדינים ודקיקים שבהן אמורה להתרחש ההפרייה, ובהם אמור לעבור העובר המופרה את דרכו אל הרחם.

עד היום, הפתרון הכמעט יחיד לבעייה זו היתה הפרייה חוץ גופית, שלמעשה עוקפת את החצוצרות (העוברים מוחזרים ישירות לרחם) ולכן החסימה בעצם נותרת בעינה, אבל הטיפול עוקף את הבעיה.
בשנים האחרונות מתפתחת יותר הרפואה הזעירה, כל התחום המאפשר ניתוחי מיקרו באיברים זעירים - אחת הדומאות המוצלחות הוא ניתוח צנתור החצוצרות.

על השיטה

שיטה שנכנסה לשימוש בבית החולים אסותא מאפשרת לנשים הסובלות מחסימה מכנית של החצוצרות להרות באופן טבעי וללא התערבות חיצונית. צנתור שאורך כ- 30 דקות פותר את הבעיה בכ- 90 אחוז מן המקרים.

חסימה מכנית בחצוצרות היא הגורם לכ- 40 אחוזים ממקרי העקרות אצל נשים. הסיבות הנפוצות לסוג זה של עקרות נובעות מדלקת בחצוצרות בעברה של האישה, הידבקויות לאחר ניתוח של האגן ובמקרים מסוימים אף מפגם גנטי. חסימה מכנית מונעת מן הביצית להגיע אל הרחם וכתוצאה מכך אין האישה יכולה להרות.

פותחים את הסתימה

שיטה שהוכנסה לאחרונה לשימוש בבית החולים אסותא בתל אביב מאפשרת לנשים שסובלות מסוג זה של עקרות, לפתוח את החסימה באמצעות צינתור. תחת שיקוף רנטגן, מוחדר חוט מתכת דק ביותר שבראשו צנתר דרך צוואר הרחם. החוט פותח את החסימה בחצוצרה ודרכו מוזרק חומר ניגוד המאשר את שחרור החסימה. פעולת הצינתור נמשכת כחצי שעה ונעשית בהרדמה מקומית ואף בלעדיה. לאחר פתיחת החצוצרה יכול הזרע לפגוש את הביצית בחצוצרה וליצור הריון באופן טבעי ללא התערבות נוספות.

פתיחת החסימה בחצוצרה באמצעות צינתור יעילה בכ- 90 אחוזים מן המקרים. אחוז לא מבוטל העומד על 52 אחוזים מכלל הנשים שסבלו מחסימה מכנית של החצוצרות ואשר עברו צינתור להסרת חסימה זו, יכולות להרות באופן טבעי כחצי שנה לאחר הטיפול. ובתנאי שהן במצב בריאותי תקין. מעקב אחרי הנשים אשר עברו צנתור, הצביע על אחוז הריונות גבוה ללא התערבות נוספת. חלקן אף נמצאות בהריון שני הודות לצנתור.

פרופ' דני איילון, גינקולוג המבצע את ההליך:

"הצנתור חוסך מן המטופלות סבל רב בכך שהוא מונע מהן את המפגש הטראומטי עם טיפולי הפריה חוץ גופית. הפעולה הפשוטה באמצעות הצנתר מאפשרת להעניק לנשים הזדמנות להיות אמהות באופן טבעי וללא סבל מיותר".

בואו לדבר על כך בפורום פיריון האישה והפרייה חוץ גופית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום