חידושים בניתוחים להצערת פנים

(0)
לדרג

תהליך ההזדקנות גורם במוקדם או במאוחר להופעת קמטים וקמטוטים ולצניחת עור הפנים. ניתן להילחם בפגעי הזמן פעם אחת ולתמיד - באמצעות הרמת פנים

מאת: ד"ר טלי פרידמן

ככל שעולה תוחלת החיים, עולה גם הרצון לשמור על מראה צעיר וחיוני במשך שנים רבות. עם הגיל, גופנו עובר שינויים רבים שמתבטאים גם במראה החיצוני שלנו. אחד המקומות בהם מתבטאים סימני הזמן בצורה הבולטת ביותר, הוא אזור הפנים - ולא בכדי, הפך ניתוח מתיחת הפנים לשכיח ופופולרי מאוד.

מהי השפעת הזמן על מראה הפנים?

תהליכי ההזדקנות הטבעיים שמתרחשים לאורך השנים, לא פוסחים גם על איזור הפנים. כמות הקולגן, שאחראי על האלסטיות של העור, פוחתת בהדרגה, כבר מגיל צעיר - וכתוצאה מכך יורדת גם איכותו של העור. הברק הטבעי שלו נעלם, קמטוטים וקמטים מופיעים באזורי הפנים השונים; וכן מופיעים כתמי פיגמנטציה. בנוסף, ישנה צניחה של רקמות העור הרכות הפנימיות, שגורמת לאובדן הנפח בפנים - וכתוצאה מכך לצניחת עור והתארכות השרירים התומכים בזוויות הפה.


מהם הפתרונות הקיימים להצערת מראה הפנים?

פתרון בלתי פולשני - קיימות היום שיטות רבות ומגוונות שאינן ניתוחיות, אשר מנסות להשיב לפנים את הנפח והחיות, שהיו מנת חלקן בגיל הנעורים. שיטות אלה הן שיטות זמניות, שאינן תמיד טבעיות, מוגבלות באפקט שלהן ודורשות השקעה כספית ניכרת.

ניתוח מתיחת פנים - ניתוח אסתטי שמטרתו לרענן ולהצעיר את מראה הפנים, תוך כדי שמירה על הבעות הפנים הטבעיות, כך שלמעשה לא נותר לניתוח חותם והוא איננו משאיר סימנים בולטים. הפופולריות העולה של ניתוח מתיחת פנים היא בזכות בטיחותו הגבוהה ותוצאותיו הטבעיות - שני אלמנטים חשובים, שהינם יסוד כל ניתוח אסתטי מוצלח.

מהי מטרתו של ניתוח מתיחת פנים?

מטרת הניתוח היא להצעיר את מראה הפנים ולרענן את העור, להרים את הרקמות הרכות הפנימיות שצנחו, בצורה הטבעית ביותר, לקצר את השרירים שהתארכו - ולהשיב את הנפח באזורים שבהם אבד. למרות ששמו של הניתוח "מתיחת פנים", מדובר למעשה בניתוח "הרמת פנים" - ולא מתיחה.

האזורים העיקריים, בהם מתמקדים בניתוח זה, הם אזור הצוואר, קו הלסת והקפלים בצידי הפה והאף. הצוואר הוא האזור החשוב והמבוקש ביותר, בפרט בתקופה בה קיימות חלופות די טובות להצערת מרכז הפנים, אך דלות מאוד לגבי הצוואר. האזורים הנוספים הם אזורי הפנים התחתונות והמרכזיות, כגון קו הלסת, המריונטה, הקפלים הנזולביאלים והלחיים.

ניתן ואף מומלץ לתת מענה אסתטי מאוזן גם לאזורים נוספים שהתבגרו - ופעמים רבות מבצעים כחלק מהניתוח גם הרמת גבה ו/או עפעפיים, על מנת להשיג תוצאה מאוזנת וטבעית. במהלך הניתוח או לאחריו, ניתן לשלב טיפול פילינג עורי לרענון של עור הפנים והמרצת הדם בתאים.

מדוע נפלו פנייך? אילוסטרציה: שאטרסטוק
מדוע נפלו פנייך? אילוסטרציה: שאטרסטוק

למי מתאים ניתוח מתיחת פנים?

הניתוח מתאים לכל מי שחש שאיזור הפנים והצוואר שלו צנח - ומעוניין להשיב לעצמו את המראה הצעיר, בהליך חד פעמי, בעל תרומה גדולה מאוד.

כיצד מתבצע הניתוח?

ישנן מספר שיטות לניתוח מתיחת פנים, הנחלקות על פי היקף הפעולה הניתוחית, שמבוססת לרוב על חומרת צניחת הפנים של המטופלת ומידת שאיפתה לשינוי. כיום, מתבצע ניתוח מתיחת הפנים בהתאמה אישית - ודגש רב מושם על שמירת תווי הפנים וההבעות האופייניות לכל אדם וייחודיות לו. הניתוח מתבצע לרוב בהרדמה כללית, אורכו משתנה בהתאם למרכיביו - ונע בין שעתיים לבין שלוש שעות.

הפעולה הכירורגית עצמה מבוצעת בעומק העור, באמצעות תפרים עמוקים המהדקים את שרירי הפנים שהתארכו עם השנים, תוך הקפדה על הימנעות מיצירת מתח מיותר על עור הפנים. התפרים העמוקים הם אלה שמרימים את מרכז הפנים, מדגישים את קו הלסת, מחליקים את הצוואר ומחזירים את הלחיים הצנוחות למקומן הטבעי.

באמצעות התפירה הפנימית, מתבצעת הרמה מותאמת אישית לתווי הפנים וההבעה של המטופלים השונים.

ברוב המקרים, במהלך הניתוח, משלבים הזרקת שומן עצמי, אשר מסייעת גם היא להחזרת נפחים, לרענון ושיפור איכות העור מעל האזור המטופל ולשיפור פרופורציות הפנים (למשל: כטיפול בסנטר אחורי, או כתחליף לעצם שנספגה).

החתכים נעשים סביב האוזניים ולתוך הקרקפת, כך שהצלקות הניתוחיות מוסתרות ככל שניתן. בנוסף, משולבים היום טיפולי לייזר מתקדמים - לטשטוש הצלקות שנותרו.

הרמה מותאמת אישית. אילוסטרציה: שאטרסטוק
הרמה מותאמת אישית. אילוסטרציה: שאטרסטוק

מהם הסיכונים בניתוח מתיחת פנים?

כמו בכל הליך ניתוחי, גם בניתוח מתיחת פנים קיימים סיכונים, אבל אם המנתח הוא בעל ניסיון רב ומיומנות; ואם הניתוח מתבצע באחת מהשיטות המתקדמות והחדשות - סיכונים אלה נדירים ביותר וניתוח מתיחת פנים נחשב כניתוח בעל שכיחות סיבוכים נמוכה במיוחד.

גורם הסיכון העיקרי לסיבוכים קשים הוא עישון - ולכן נדרשות המטופלות להפסיק לעשן כחודש לפני הניתוח. במקרה שהמטופלת סובלת ממחלות כרוניות (כמו יתר לחץ דם או סוכרת), יש לאזן אותן לפני הניתוח, על מנת להימנע מדימום ומסימנים כחולים.

מהו תהליך ההחלמה מהניתוח?

הניתוח אינו כרוך בכאבים והתחושה העיקרית הנלווית לאחר הניתוח היא תחושת אי נוחות. כשבועיים לאחר הניתוח ישנה נפיחות קלה באזור הפנים ומעט סימנים כחולים. לאחר שבועיים, רוב הנפיחות יורדת, הסימנים הכחולים נספגים - וניתן לחזור לפעילות רגילה ובלתי מאומצת.

ד"ר טלי פרידמן היא מנתחת פלסטית בכירה ומומחית לעיצוב הגוף.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors.


בואו לדבר על זה בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום