לא תמיד נותנים לבחור שתלים

(0)
לדרג

מהו הדבר הכי חשוב לכם בבחירת השתלים? סקר חדש מגלה כי לא תמיד מציעים למטופלים חלופות, בעיקר למבוגרים שבהם. וכמה משמעותית סוגיית המחיר?

מאת: מערכת zap doctors

כשליש מהישראלים שעברו או אמורים לעבור השתלת שיניים השנה, אינם מודעים לקיומם של סוגים שונים של שתלים. בנוסף למרבית המטופלים הציעו רק סוג שתלים אחד. כך עולה מממצאי סקר שערכה חברת זימט ביומט ישראל, העוסקת בייצור, שיווק ופיתוח של שתלים דנטליים.

בסך הכל השתתפו בסקר 302 מרואיינים בני 18 ומעלה, אשר עברו או שצפויים לעבור השתלת שיניים בשנה הקרובה. כ-65% מהנשאלים אמרו כי רופא השיניים הציע להם רק סוג אחד של שתלי שיניים, לעומת 23% שהרופא הציע להם יותר מסוג אחד. כשני שלישים מהמבוגרים, בני 45 ומעלה דיווחו שרופא השיניים הציע להם רק שתל אחד, לעומת 36% מהצעירים יותר.

75% מהאנשים אשר העידו כי הם מודעים לסוגים השונים, נשאלו 'מהו הפרמטר החשוב ביותר בשתל דנטלי בעיניהם?' נמצא כי שרידות לאורך זמן היא הפרמטר החשוב ביותר בשתל (55%) בעיני האנשים, בעיקר בקרב צעירים עד גיל 44 (80%), לעומת מבוגרים יותר (53%). הפרמטר השני בחשיבותו הוא שיעורי ההצלחה של השתל וההוכחות הקליניות שלו (כ-23%). 18% בלבד בחרו בהמלצת הרופא כחשובה ביותר, והפרמטר החשוב שדורג אחרון הוא המחיר עם 4% בלבד.

ד"ר רחל ענר, מומחית לפריודונטיה, מנהלת מרפאת המומחים בכפר-סבא: "מערכות השתלים השונות נבדלות זו מזו במבנה השתל ובטכניקות הכירורגיות הנדרשות בעת ההתקנה. הבחירה בסוג השתל תלויה בתנאים הרפואיים והטיפוליים שמציג המטופל בשילוב עם הידע והניסיון של צוות הרופאים המטפל. מערכת שתלים שמאחוריה מחקר קליני עולמי וניסיון מוכח של הצוות המטפל, בצד שיתוף פעולה בתחזוקת הפה והחניכיים מצד המטופל, הם המפתח לפה בריא ומתפקד היטב שנים רבות. זכותו וחובתו של המטופל להיות שותף פעיל בגיבוש תכנית הטיפול האופטימלית עבורו ולקבל הסבר לגבי בחירת סוג השתלים ואופן התקנתם".

בואו לדבר על זה בפורום השתלות עצם, הרמת סינוס והשתלות שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום