ניתוחים לעיצוב הגוף

(0)
לדרג
תוכן מקודם

חזה נפול, זרועות מתדלדלות, ירכיים שמוטות ועודפי עור גדולים שנשארים בעקבות דיאטה גדולה או לאחר הריון ולידה - הם מראה לא אסתטי. הפתרון? סדרת ניתוחים לעיצוב הגוף

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
053-7932273 (מספר מקשר)

ירידה דרסטית במשקל, הריונות, לידות, הנקה, שינויים תכופים במשקל ופגיעה באיכות העור עקב תהליך ההזדקנות - כל אלה פוגמים במראה הגוף. אנשים רבים מוצאים את עצמם עם עודפי עור בחזה, בידיים, בירכיים ובבטן.

המראה שמתקבל מאד לא אסתטי: העור מקומט, מקומטט ומלא סימני מתיחה וקריעה. הכל נפול, מרוקן ו"נוזל"; החזה נפול, צנוח ושמוט; הכל נראה זקן ובלתי מושך. הפתרון היחיד במקרים הללו: סדרת ניתוחים באזורי הגוף השונים, שיתמודדו עם מראה העור. סדרת ניתוחים זו מכונה ניתוחים לעיצוב הגוף מחדש, משום שהם שואפים להשיב לגוף את המראה שהיה לו בטרם עבר את השינויים הדרסטיים, אשר פגמו במראה שלו במהלך השנים.

מיהם המועמדים לניתוחי עיצוב גוף?

קבוצה גדולה של מנותחים כוללת אנשים, שהשלימו תהליך הרזייה רציני. קבוצה זו כוללת גברים ונשים, בקשת נרחבת של גילאים. כאשר אדם משיל קילוגרמים רבים ממשקלו, השומן נעלם - והעור שהיה מתוח בגלל אותו שומן אמור להתכווץ חזרה, על הגוף הרזה יותר. אבל כאשר מדובר בהרבה מאד נפח שאבד, בשל השפעות הגנטיקה וכן נוכח ירידה בחומרים השומרים על גמישות ולכידות העור (קולגן ואלסטין), העור איננו חוזר למצבו הקודם.

העור אמנם מתכווץ, אבל לא באופן מוחלט - ולכן נוצרים עודפי עור. הרבה מטופלים מגיעים למצב זה עקב ניתוחים בריאטריים, אשר ידועים בשם "ניתוחים לקיצור קיבה", אשר הפכו להיות מאד שכיחים בישראל. לאחר תהליך ההרזיה, הגוף נראה בלתי אסתטי - וזה מציק מאד למטופלים שרוצים להשלים את תהליך השיפור של מראה גופם, למענו עמלו וסבלו לא מעט.

השכיחות הגבוהה של הניתוחים הבריאטריים והמודעות לתזונה נכונה, משקל תקין ושאיפה לשמור על מודל יופי מסוים - הגדילו את מספר האנשים שעוברים תהליך ירידה דרסטית במשקל, אם בשל ניתוח - ואם בשל שינוי אורח החיים. עובדה זו גם הגדילה את מספר הפונים לניתוחים לעיצוב הגוף, ששכיחותם עולה מאד בישראל בשנים האחרונות. בהקשר לקבוצת מנותחים זו, ראוי לציין כי במחקרים שונים נמצא שהניתוחים הללו מגדילים את סיכוייהם של האנשים שרזו לשמור על תוצאות ההרזיה לאורך זמן. המחקרים הצביעו באופן חד משמעי על כך שבמקרים בהם לא נעשו ניתוחים לעיצוב מחדש, לאחר ההורדה במשקל, אחוז גבוה של אנשים חזרו להשמין - לעומת אלה שעברו את הניתוחים לעיצוב מחדש (ושמרו על משקלם החדש - יותר בהצלחה).

קבוצה נוספת של מנותחים כוללת נשים לאחר לידות והנקות, שהשלימו את מלאכת הבאת הילדים לעולם וכעת רוצות "להרוויח" את גופן בחזרה. בעקבות דיאטות "יו יו" לאורך השנים, ובעקבות תהליך הזדקנות טבעי, אשר גובה מחיר מהעור; ובעקבות לידות, הריונות והנקות - העור נפגם, נוצרים עודפי עור ומתקבל מראה לא אסתטי. נשים אלה גם כן מגיעות ומבקשות להיעזר בניתוחי עיצוב גוף, אשר יניעו את מחוגי השעון לאחור - ויחזירו להן את מה שאיבדו בדרך.

אז איך מתקנים את המצב?

בעזרת ניתוחים לעיצוב הגוף מחדש, אשר כוללים: ניתוחי חזה - הגדלות, הרמות, הקטנות ושחזורים; ניתוח מתיחת זרועות; ניתוחי מתיחת בטן, הכוללים מיני ניתוח בטן, ניתוח בטן מלא וניתוח מתיחה היקפי. ניתוח לעיצוב עכוזים, לרוב כחלק מניתוח היקפי; ניתוח לעיצוב ירכיים; וניתוח לעיצוב שוקיים.

כל ניתוח מתרכז בעיצוב מחדש של אזור גוף מסוים, בעזרת שאיבת שומן, כריתת עודפי עור - ושימוש בהשתלת סיליקון או שומן עצמוני (שומן הנשאב מגוף המנותח) בהתאם לצרכים. הניתוחים מבוצעים במסגרת סדרה בת מספר ניתוחים, שמהלכם ומועדי ביצועם תלויים באבחנה של הכירורג הפלסטי, אשר מתרשם מצרכים (מה הכי מפריע למטופל), ממצבו הבריאותי הכללי של המטופל, מיכולת ההחלמה שלו ומאפשרויות השילוב הנכונות לו.

יש לזכור כי מדובר בניתוחים ארוכים ויש לכל אחד מהם סיכונים; עלולים להיות סיבוכים נלווים - ולכן יש להשקיע מחשבה בתכנון מהלך טיפולי נכון ומתאים. מחד, ישנה שאיפה להביא לכמה שיותר תוצאות' בכמה שפחות ניתוחים; אבל, מאידך, יש גם רצון לשמור על בריאות המטופל - מבלי שתיגרם לו סכנה. יש להחליט על מספר ניתוחים שישיגו את התוצאות המקוות - ויגשימו את השאיפות במינימום סיכון.

לפיכך, נהוג לשלב בין מספר ניתוחים, כמו - למשל - ניתוח מתיחת בטן, אשר ישולב עם עיצוב העכוז או עם עיצוב הירכיים והשוקיים; או ניתוח חזה, אשר ישולב עם ניתוח לעיצוב הזרועות. במקרים בהם שואפים להגיע לעיצוב של כל האיברים, נחוצים לרוב 2 עד 3 ניתוחים, בהם יש פחות סיבוכים, מאשר בניתוח ממושך אחד.

האם הניתוחים הללו מהווים הדרך היחידה להיפטר מעודפי העור - ולשפר את מראה האיברים הצנוחים?

למרבה הצער - כן. אין שום פתרון יעיל אחר. לא ניתן לעצב מחדש את הגוף ללא ניתוח. אין תכשירים, תרופות או פעילות גופנית, אשר יעשו את העבודה. אמנם פעילות גופנית מחזקת את השרירים, אך אין פטנט לשיפור האלסטיות של העור. רק ניתוחים נותנים את התוצאות המיוחלות. החיסרון הבולט מאד של הניתוחים הללו: ההצטלקות בעקבותיהם.

מהן הצלקות הנגרמות מניתוחי עיצוב הגוף?

בניתוח חזה, הכולל הקטנה או הרמה, יש צלקת סביב העטרה וכן צלקת T, הנמתחת מתחת לקפל השד - ובין הפטמה לבין קפל השד. בניתוח הגדלת חזה, יש צלקת רוחבית בלבד, מתחת לקפל השד. בניתוח מתיחת בטן היקפית, יש צלקת היקפית סביב תחתית הגב והבטן. בניתוח לעיצוב זרועות, יש צלקת מתחת לבית השחי או לכל אורך הזרוע - מבית השחי עד המרפק. ניתוח לעיצוב הירכיים יכול לכלול צלקת במפשעה או צלקת לכל אורך הירך, מהמפשעה ועד לברך.

חשוב מאד לציין כי למרות הצלקות הארוכות, הנגרמות בשל הניתוחים, שביעות הרצון של המנותחים גבוהה ביותר - והם מרוצים מאד. הצלקות הנגרמות בניתוחי מתיחת בטן היקפית ובניתוחי חזה, פחות משמעותיות למטופלים, משום שהן מוסתרות על ידי בגדים - זאת בניגוד לצלקות בזרועות ובירכיים, שהן צלקות ארוכות ולא מוסתרות. אבל, למרות זאת, המטופלים עדיין מרוצים - ומסתדרים בקלות עם ההצטלקות, בגלל שהם "מרוויחים" גוף מעוצב.

לכמה זמן נשמרות התוצאות של הניתוחים?

התוצאות של ניתוחים לעיצוב הגוף נשמרות לאורך זמן, אם משקל הגוף נשאר פחות או יותר קבוע.

ד"ר אבי וינברג הוא מומחה לכירורגיה פלסטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום