מתיחת בטן היקפית וישבן ברזילאי

(0)
לדרג

מתיחת בטן היקפית כוללת את כל פלג הגוף התחתון. כיצד המתיחה מתבצעת? במה היא שונה ממתיחת בטן רגילה? ואיך הישבן הברזילאי קשור לכך?

מאת: ד"ר טלי פרידמן

ניתוח סטנדרטי של מתיחת בטן מתמקד בעיצוב דופן הבטן בלבד, ללא התייחסות להיבטים אסתטיים נוספים של הישבנים, או צדי האגן והירכיים. בעשור האחרון, לאור ההתפתחות בתחום הכירורגיה הפלסטית והשאיפה לתת מענה מאוזן והרמוני של כל הגוף, התפתח ניתוח מתיחת בטן היקפית.

במה שונה מתיחת בטן היקפית ממתיחת בטן רגילה?

ניתוח מתיחת בטן הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר. עם זאת, הניתוח עבר שינויים רבים - לאורך השנים ובמיוחד בשנים האחרונות, במקביל לעליה בדרישה לניתוח זה. שאיבת שומן הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהניתוח; ובמקביל שאיפתנו הינה להשיג תוצאה מאוזנת והרמונית, של כל היקף הגוף.

כיום, אחת הצורות השכיחות של ניתוח מתיחת בטן היא ניתוח מתיחת בטן היקפית, אשר מהווה גירסה משודרגת של מתיחת הבטן. בקרב מטופלים לאחר ירידה במשקל, מדובר בניתוח לעיצוב הגוף השכיח ביותר.

במתיחת בטן היקפית, או בשמה הנרדף בודי ליפט (הרמת פלג גוף תחתון), משפרים את כל מרכז הגוף - ומשיגים שינוי דרמטי מאוד: בבטן, צידי האגן, ירכיים צידיות, המותן והישבן. השיפור הוא של 360 מעלות, מה שמאפשר להשיג מתיחה הרמונית וטיפול אסתטי מאוזן בצלוליט בכל היקף הגוף. לעיתים, ניתן לרדת בניתוח זה מספר מידות במכנסיים ולשנות את הפרופורציות בגוף באופן מהותי.

מתיחת בטן היקפית (אילוסטרציה צילום shutterstock)
מתיחת בטן היקפית (אילוסטרציה צילום shutterstock)

האם יש הבדל מבחינת הניתוח עצמו?

תהליך הניתוח עצמו דומה מאוד לניתוח מתיחת בטן קלאסי, רק קצת מורכב יותר מבחינת המנתח, שכן יש צורך במיומנות ניתוחית גדולה יותר ובצוות תומך במהלך הניתוח. אין ספק שהתוצאות, בהשוואה לניתוח מתיחת בטן רגילה, הן טובות יותר והרמוניות יותר. העודפים בירך הצידית, בצידי האגן, בישבן ובבטן, מטופלים בו זמנית. "מבט העל" של המנתח הוא על כל פלג הגוף התחתון.

למי מיועד הניתוח?

הניתוח מתאים לכל אדם שסובל מעודפי עור או בליטות באזור הבטן, הירכיים והישבן. הניתוח מתאים לאוכלוסייה רחבה, הנחלקת לשתי קבוצות עיקריות. הקבוצה הראשונה: נשים לאחר הריונות, שבזמן ההריונות סבלו מהשמנה הורמונלית, בדרך כלל במרכז הגוף, כולל הישבן והירכיים. הקבוצה השנייה: גברים ונשים אשר ירדו במשקלם קילוגרמים רבים ונותרו עם עודפי עור רבים בכל גופם. חשוב לדעת שהניתוח הספציפי מאוד פופולרי, זמין ואפקטיבי. אצל רבים, ביצוע הניתוח סוגר את מעגל ההשמנה, לאחר שירדו משמעותית במשקלם -ונותרו עם עודפי עור רבים מאוד.

מהם שלבי הניתוח?

ראשית, מבצעים את הסימונים לפני הניתוח. סימון החתך הניתוחי מותאם לסגנון לבוש מועדף, כמו למשל תחתונים שאוהבים ללבוש, בגד ים וכדומה, מתוך מטרה למקם את החתך באזור מוסתר על ידי ההלבשה התחתונה. הניתוח נעשה בהרדמה מלאה, בחדר ניתוח, ואורכו 3-4 שעות, תלוי במורכבותו, בממדי המטופל ובכמות עודפי העור. במהלך הניתוח מסירים עודפי עור בצידי האגן, מרימים את הישבן ולאחר סגירת החתך האחורי בצורה אסתטית, צוות חדר הניתוח הופך את המטופל על גבו ואז מתבצעת מתיחת הבטן. הניתוח מצריך אשפוז של לילה אחד. במשך החודש כולו צריך ללבוש חגורת בטן או מחוך.

ומה באשר להתאוששות וחזרה לשגרה?

ההחלמה מאוד דומה לניתוח מתיחת בטן רגילה. בשבוע הראשון, יש צורך במנוחה יחסית בבית. למרות שהמטופלים ניידים כבר יום לאחר הניתוח, בשבוע הראשון מתבקשים לנוח ולבצע פעילות ביתית בסיסית בלבד. לאחר כעשרה ימים עד שבועיים ניתן לחזור לנהיגה ולפעילות משרדית, במשך כחצי יום. ראוי לציין כי תהליך ההחלמה מאוד אישי ותלוי באישיות ובמוטיבציה לחזור ולתפקד.

האם לאחר הניתוח נדרשת תזונה ספציפית?

בשבועות הראשונים חשוב לשתות הרבה ולאכול ארוחות קטנות ומזינות. כמו כן, יש להימנע מכלכלה שגורמת גזים ועצירות ולהתרכז במזון בריא ועשיר בחלבונים, הבונה שרירים ומרפא חתכים ניתוחיים.

האם התוצאות נשמרות לאורך זמן?

ברמה העקרונית - כן. זהו ניתוח שמבצעים, לרוב, פעם אחת בחיים. השיפור האסתטי דרמטי, כל עוד המטופל שומר על משקל יציב - ומבצע פעילות גופנית מתונה.

ישבן ברזילאי (אילוסטרציה צילום shutterstock)
ישבן ברזילאי (אילוסטרציה צילום shutterstock)

מה באשר ל"ישבן הברזילאי" המובטח?

אזור הישבן הוא חלק בלתי נפרד מהניתוח, והוא מעוצב במגוון שיטות. השיטה הבסיסית המבוצעת בכל ניתוח בודי ליפט היא הרמת הישבן.

עם זאת, בנוסף, ניתן להגדיל את הישבן או לחטבו, באמצעות הזרקה של שומן עצמי, לאחר הרמתו - שיטה הקרויה עיצוב "ישבן ברזילאי". אצל אלה שיש להם ישבן רפוי ושטוח במיוחד, ניתן לבצע שיטה ייחודית, בה מועברת רקמה - עם אספקת הדם שלה - מחלקו העליון של הישבן, למרכזו, לצורך עיצוב ובניית ישבן מלא, אטרקטיבי ונשי.

ומהם החידושים המאפשרים לניתוח זה להיות כה נפוץ כיום?

בזכות הנסיון הגדול הקיים היום, שיטות ניתוחיות מגוונות, חומרי תפירה מתקדמים, חומרי הרדמה בטוחים וצוות תומך מקצועי ומנוסה, ניתן לבצע ניתוחים גדולים יחסית בזמן קצר יותר מבעבר, עם מינימום תופעות לואי וסבוכים.

הבטיחות סביב ניתוח זה וניתוחים נוספים לעיצוב הגוף המבוצעים לעיתים עימו הנה גדולה, ההתאוששות מהירה ומידת הכאבים נמוכה.

שיטות מתקדמות למניעת כאב מאפשרות לבצע ניתוח זה ללא הפרעה למשל ליכולת הניידות יום לאחר ניתוח.

לסיכום, מדובר בניתוח המבטיח ביותר והפופלארי ביותר לגברים ולנשים המעוניינים לחטב את גופם לאחר ירידה במשקל ולידות.

ד"ר טלי פרידמן היא מומחית בכירורגיה פלסטית, בעלת תת מומחיות ייחודית בניתוחים לעיצוב הגוף.

סייעה בהכנת הכתבה: רון שגב פינקלמן, כתבת zap doctors.

בואו לדבר על זה בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום