מוות בניתוח פלסטי באף: "נדיר"

(0)
לדרג

מומחים לניתוחי אף: "ניתוח פלסטי באף בטוח יותר מחציית כביש"; עדיף לבצעו בהרדמה מקומית, אצל רופא מנוסה בניתוחי אף ובבית חולים מצויד היטב וערוך לניתוחים

מאת: מערכת zap doctors

אשה בת 35 נפטרה שלשום (ג') במהלך ניתוח פלסטי באף, לאחר שלבה כשל במהלך ההרדמה. הניתוח בוצע במרפאה פרטית בבת ים וכשהמטופלת נכנסה למצוקה היא הובהלה בניידת מד"א לבית החולים וולפסון. למרבה הצער הניסיונות להחיותה עלו בתוהו והיא נפטרה.

מדובר במקרה נדיר מאוד. בדקנו עם מומחים לניתוחי אף אילו אמצעי בטיחות יש לנקוט כדי למזער סיכונים בניתוחי אף פלסטיים.

חשיבות הרופא ובית החולים

ד"ר שושנה קרמר, רופאת אף, אוזן וגרון, המתמחה בכירורגיה פלסטית ורפואית של האף אומרת כי ""אם אפשר לבצע כל ניתוח בהרדמה מקומית עדיף לעשות זאת. על אחת כמה וכמה כשמדובר בניתוח בדרכי נשימה העליונים. ניתוח בהרדמה מקומית מונע את החשיפה הכרוכה בניתוחים בהרדמה כללית. שכן בהרדמה כללית יש דברים שעלולים להשתבש ואם אפשר להימנע מכך - אז עדיף".

ד"ר קרמר מדגישה את נדירות המקרה באומרה: "יש לזכור שמתבצעים אלפי ניתוחי אף ביום בעולם וסיומו של ניתוח במקרה מוות או סיבוך קשה הוא מקרה נדיר ביותר. ולראייה לכך, בארץ היה רק מקרה אחד, פרט למקרה זה, של ניתוח פלסטי באף שהסתיים במוות וזה קרה לפני עשרים שנה. וגם הוא בוצע בבית חולים קטן ללא תנאים מתאימים".

בכדי לצמצמם את הסיכונים בניתוח פלסטי באף יש לבחור במנתח מנוסה בניתוחי אף. חשוב לציין כי מנתח פלסטי כללי הוא לאו דווקא מנוסה בניתוחי אף. בנוסף, יש לבצע את כל הבדיקות וההכנות הדרושות לפני הניתוח. וחשוב לבצע את הניתוח בבית חולים מסודר ורציני שערוך לניתוחים מסוג זה. המלצה נוספת היא שכדאי שלמטופל יהיה מספר טלפון נגיש של הרופא המנתח להתייעצות עמו ובכדי למנוע סיבוכים".

ניתוחי אף - עדיף בהרדמה מקומית

ד"ר אברהם קריכלי, רופא אף, אוזן וגרון בכיר, המתמחה בכירורגיה פלסטית ורפואית של האף מדגיש אף הוא כי מדובר במקרה חריג ונדיר מאוד. לדבריו "הרפואה בכלל וכירורגיה בפרט בטוחים מאוד וייתכן שאף מטופל בריא לחלוטין עלול לעבור לא טוב הליך של הרדמה מלאה. כיום, בתי חולים בישראל מתקדמים מאוד ומצויידים הן בציוד מתקדם והן ברופאים בעלי ניסיון. יש לזכור שמנתחים ומרדימים העובדים בקליניקות פרטיות הם מומחים ובעלי ניסיון ומגיעים מבתי חולים גדולים. העולם הולך לקראת קליניקות קטנות כי בתי חולים ציבוריים לא יכולים להכיל ניתוחים פלסטיים. ואכן בארה"ב זו המגמה וכל הניתוחים הפלסטיים מבוצעים בבטחה וברמה גבוהה מאוד בקליניקות פרטיות".

"כאמור, הרפואה במדינת ישראל היא ברמה גבוהה מאוד ומטופלים צריכים לסמוך על רופאיהם. לצערנו מקרה כזה נדיר מאוד ויש לזכור שבסופו של דבר רפואה בטוחה יותר מנהיגה בכביש או חציית כביש".

לעניין ההרדמה הכללית, גם ד"ר קריכלי מדגיש כי ניתן ואף רצוי לבצע את הניתוח בהרדמה מקומית: "בשל נוחות הרופאים והפציינטים מרבית ניתוחי האף הפלסטיים מתבצעים היום בהרדמה מלאה. אולם ניתן לבצעם גם בהרדמה מקומית. במקרה כזה חשוב שהרופא יהיה מיומן מספיק בניתוחים בהרדמה מקומית. הפציינט אינו חש בכאב תחת הרדמה מקומית וההתאוששות לאחר הניתוח קלה יותר".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום