השעון של אפל משתדרג

(0)
לדרג

אפל הציגה מספר אפליקציות חדשות בתחום הבריאות העובדות בשיתוף פעולה עם השעון החכם; בין היתר יתאפשר מעקב אחר משטר מים, וחום הגוף בהקשר של פוריות

מאת: מערכת zap doctors

אפל הציגה לאחרונה את החידושים האחרונים בתחום הבריאות ב-WWDC 2015, ועידת המפתחים השנתית של אפל; בין השאר הוצגו פיתוחי בריאות חדשים, דוגמת Healthkit, הפלטפורמה של אפל המאגדת אפליקציות בריאות, העובדות בסנכרון עם השעון החכם של אפל.

השעון של אפל מתמקד רבות בנושאי בריאות ופעילות גופנית, ונותן לעונד אותו דיוחים שוטפים על הפעילות הימיומית, דבר המעודד לזוז יותר ולעשות פעילות גופנית. השעון יכול לתת נתונים בזמן אמת למגוון רחב של פעילויות ספורטיביות. במשך הזמן השעון לומד את התנהגות ורמת הכושר הגופני של הלובש. השעון משתמש במידע כדי לשפר את יכולות המדידה והמידע שהוא נותן, ומציע פעולות ומטרות מותאמות אישית. ליכולות המובנות של השעון מצטרפות אפליקציות צד שלישי, לבחירת הלובש, המותאמות לשעון ונותנות מידע נוסף.

כעת תוסיף אפל תחומים חדשים בהם תוכל לדווח למשתמש על בריאותו; משטר מים, חשיפה לקרינה אולטרא סגולה, מספר השעות שאנו מבלים בישיבה ונושא פוריות.

התייבשות ושתייה מרובה הינם תחומים חשובים ביותר למשתמשי השעון של אפל, מאחר שהשעון משמש אנשים רבים אשר עושים פעילות גופנית באופן קבוע, תחום שבו שמירה על שתיית מים מרובה חשובה במיוחד.

פוריות היא נושא שאפל כמעט ולא התייחסה אליו עד כה, ואף קיבלה על כך ביקורת. בעוד שחלק מהאפליקציות המקושרות ל Healthkit עוסקות בטמפרטורת גוף, ולכן מתייחסות חלקית גם לפוריות, עוד אין אפליקציה המתייחסת ישירות לכך.

אפל משלבת בשעון החכם שלה את סירי, תוכנת העוזרת האישית של החברה, כך שאנשים פשוט יכולים להגיד לסירי איזו פעילות גופנית הם מתחילים לעשות וסירי תפעיל באופן אוטומטי את האפליקציה הרלוונטית. אם בעבר השעון היווה רק חיישן מדידה, עם השדרוג של השעון, יוכלו משתמשי השעון לראות את המידע הישר מהשעון ללא צורך להיכס לאפליקציה בסמארטפון.

מעניין כי יותר ויותר אפליקציות מתאימות עצמן לשעון של אפל ול-Healthkit ובכך מאפשרות למשתמשיהן להשתמש במידע שלהן בדרך הנוחה למשתמש. עם זאת, כמה מהמבילות בתחום כגון fitbit ו-RunKeeper לא מאפשרות למשתמשים למשוך את המידע ולהשתמש בשתי הפלטפורמות יחד.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.





רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום