כיצד לבחור מנתח פלסטי?

(0)
לדרג

רגע לפני שחותכים, עצות וטיפים לקראת ניתוח פלסטי. כדי לפגוש את ה"אחרי" במצב לא פחות טוב מה"לפני".

מאת: החלטת על ניתוח פלסטי, נשמת עמוק ויצאת לדרך, איך מוצאים רופא? על מה צריך לחשוב? איך לתאם ציפיות וכיצד להתאים את הפנטזיה למציאות.

עוד בנושא: ניתוחים פלסטיים, כירורגיה פלסטית

בחירת מנתח פלסטי שיבצע את הניתוח שאת מבקשת לעשות היא הגורם החשוב ביותר בביצוע הניתוח. חשוב לזכור כי השוק מלא במנתחים פלסטיים שכולם מצהירים על מומחיות וניסיון. תעודות הסמכה מקצועיות ממוסדות מוכרים הן כמובן הכרחיות, אבל ממוסדות יוקרתיים יוצאים גם מנתחים פחות טובים ומנתחים מוכשרים עשויים לקבל את הכשרתם במוסד פחות מפורסם, כולם מבצעים ניתוחים פלסטיים בעלויות שונות.

להלן מספר המלצות שיסייעו לך לבחון את הנושא בטרם קבלת החלטה באדיבות ד"ר מיכאל שפלן מהמרכז הרפואי "עתידים".

1) אספי מידע ולמדי היטב על סוג הניתוח שאת מעונינת לעבור. יש שפע של מידע באינטרנט וגם עלוני מידע של מרפאות. קראי מידע לגבי שיטות שונות המשמשות להשגת אותה מטרה.למרפאות נבחרות גם יש אתרי אינטרנט איכותיים. אתר אינטרנט יכול לענות על הרבה שאלות בטרם החלטת לאן לפנות.

2) שוחחי עם מטופלים אחרים שעברו ניתוח כזה. קראי את השאלות והתשובות המופיעות בפורומים באינטרנט. אל תהססי לשאול ולהתעניין במקומות כמו חדר הכושר או המספרה, בהם את עשויה לקבל מידע שזורם מאנשים אחרים שערו את התהליך.

3) דוני בכוונותיך עם בן זוגך או עם אדם אחר שאת בוטחת בו. יתכן שהם יעלו היבט שאת שכחת.

4) בחני תמונות של "לפני" ואחרי" הזמינות במרפאות ניתוחים פלסטיים אך זכרי שתמונות מוצגות הן התוצאות הטובות ביותר. את הפחות מוצלחות לא מציגים .

5) הכיני רשימה של התרופות שאת לוקחת כיום כדי ליידע את הרופא משום שאחרי הניתוח ייתכן שתצטרכי להימנע מתרופות מסוימות.

6) אם את מתכוונת לעבור ניתוח להגדלת חזה, קני חזיה במידה הרצויה לך לאחר הניתוח, ומדדי כדי לקבל "תחושה" של הממדים החדשים. אצל רופאים נבחרים אפשר לבדוק שתלים מיוחדים לחזיות ולקבל תחושה אמיתית כיצד תראי בגדלים שונים.

7) מדדי בגדים עם חזיה זו כדי לראות מה יתאים ומה לא יתאים מעכשיו. אל תשכחי למדוד חולצת T פשוטה , שתמחיש לך את הגודל והנוכחות החדשה.

8) הביאי בחשבון את תחביביך. אם את רקדנית בלט או מתעמלת, חזיה במידה מאוד גדולה העלולה לא להתאים לסגנון חייך.

9) היזהרי מרופאים שאינם מתריעים בפניך על סיכונים וסיבוכים. זכרי המדובר בשינוי גופך שלך , מומלץ לברוח מרופא שמדווח על אפס סיבוכים , או אינו מסביר את הסיכונים והסיבוכים מיוזמתו מבלי שתשאלי.

10) המלצות, נסי לקבל המלצות על רופא , מרופאים , אחיות, מטופלים.

11)סמכי על האינסטינקטים שלך. לפעמים, יש סיבה טובה לתחושה רעה ביחס למישהו או משהו.

12) לא כל הרופאים גובים תשלום עבור התייעצות ומחיר ההתייעצות אינו מעיד על כישורי המנתח. בררי את העלות מראש כדי להימנע מהפתעות לא נעימות.

13) התייעצות צריכה להימשך בין 10 דקות לחצי שעה והרופא צריך לענות על כל שאלותיך. אל תתפתי לבחור ברופא רק משום שמחיר ההתייעצות מנוכה ממחיר הניתוח.
אצל רופאים נבחרים ניתן לקבוע ביקור מקדים במרפאה אצל אחות המרפאה, אחות מתאמת ומזכירה - ללא תשלום על מנת לקבל פרטים רבים אודות הניתוח על כל היבטיו.

14) בואי להתייעצות מצויידת ברשימת שאלות כתובה, רשימת התרופות שאת לוקחת, תמונות של מה שאינך רוצה שתהיה תוצאת הניתוח, ואם מדובר בניתוח להגדלת חזה, את החזייה שמדדת קודם. אמצעים אלה נועדו להמחיש לרופא בבירור מה בדיוק את רוצה להשיג.

15) שימי לב לכך שהרופא משיב לך בפתיחות ובאמינות על שאלותיך ומתאר בפניך את הטיפול המוצע באופן שלם ויסודי , כולל את תהליכי ההחלמה והסיבוכים העלולים להתרחש. שיחה כזו תבטיח את התאמת הציפיות של המטופל ליכולתו של הרופא ותקטין את מידת אי שביעות הרצון ומההפתעות , בסופו של התהליך.

16) ודאי שהמרכז הרפואי שבו יתבצע הניתוח שלך הנו מרכז מאושר ובעל מוניטין. ההסמכה חשובה כדי להבטיח שמקום מצויד ומאויש בקידמת הטכנולוגיה ונוהג על פי כללי הבטיחות הדרושים.

עצות וטיפים לכל טיפול רפואי.

העצות הבאות טוען ד"ר מיכאל שפלן מהמרכז הרפואי "עתידים" אינן נוגעות לניתוח פלסטי בלבד אלא לכל טיפול רפואי.

א.המטופל זכאי לטיפול מתחשב , לכבוד ולפרטיות.

ב.המטופל זכאי לקבל מידע רלוונטי, מלא , עדכני וברור לגבי כל מה שקשור בטיפול/ניתוח וכל זאת בגובה העיניים.

ג.למטופל זכות לדעת את זהות הרופאים, האחיות ואחרים המטפלים בו לרבות סטודנטים ומתמחים.

ד. המטופל זכאי לפרטיות בין אם בשיחותיו עם הרופא, בבדיקה או באשפוז ולשמירת החסיון של תקשורת זו. הרופא וצוותו מחוייבים לסודיות רפואית.

ה. המטופל זכאי לעבור על הרשומות הרפואיות המתייחסות אליו ולקבל הסבר למה שאינו מובן , לקבל עותקים של תיקו הרפואי כל אימת שיבקש תמורת חתימה על ויתור סודיות.

ו.המטופל זכאי לדעת על קשרים עסקיים הקיימים בין בתי חולים, אוניברסיטאות או ספקי בריאות אחרים העשויים להשפיע על הטיפול בו.

ז.אצל רופאים מנוסים תוכלי גם לקבל חומר כתוב ,מידע בע"פ , ולצפות בתמונות ומצגות ממוחשבות על הניתוח ותוצאותיו.

ח. נכון שהרופא היקר ביותר אינו בהכרח גם הטוב ביותר , אבל ההיפך בטוח שאינו נכון.

ט. רופא זול יותר הוא פחות מנוסה , פחות מבוקש ויכול לדרוש שכר טרחה נמוך יותר כמו בכל מקצוע.

י. חומרים משובחים (שתלים , תפרים , תרופות , חבישה) רופאים משובחים (מנתח , מרדים) אחיות משובחות , וציוד משובח עולים יותר כסף וטבעי שניתוח במרכזים מן השורה הראשונה יעלה מעט יותר אך תקבלי הרבה יותר.

בתמונה : ד"ר מיכאל שפלן מהמרכז הרפואי "עתידים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום