טרי ובריא: איך לאחסן ירקות?

(0)
לדרג

הירקות מרטיבים את הסנדביץ' והפירות הופכים עיסתיים. איך בכל זאת מומלץ לאחסן על הירקות והפירות לאורך זמן מחוץ לבית? אילו פירות כדאי לקחת לטיולים?

מאת: פיני שטרית

מי מאיתנו לא נתקל באכזבה הקשה של הזאטוטים אחרי שגילו שהבננה שחלמו עליה במשך כל המסלול נמחצה לגמרי, או שהתפוח הקשה והעסיסי, שנראה מזמין ומפתה בתחילת היום, נראה עכשיו כמו מחית? או שאולי המלפפון שוב הרטיב את כל הסנדוויץ' ששלחתם לבית הספר?

כדאי לדעת שעם מעט מאמץ אפשר לשמור על פירות וירקות רעננים, והם אלטרנטיבה מצוינת לחטיפים עתירי הקלוריות בעלי הערך התזונתי הנמוך.

חשוב לזכור כי לאופן שבו פירות וירקות ארוזים ומאוחסנים, ישנה השפעה מכרעת על המרקם, הטעם ואף על ערכם התזונתי.

דרכי אחסון מומלצות:

כאשר מדובר בירקות קשים כמו מלפפון או פלפל, כדאי לעטוף אותם בעטיפה חזקה (כמו נייר כסף), ולאחסן אותם באמצע התיק, על מנת למנוע פגיעה בהם עד כמה שאפשר. עגבניות כדאי לאחסן בכלי אחסון הניתן לסגירה.

מומלץ לארוז את הפירות והירקות בקופסאות פלסטיק שנסגרות היטב, שכן אחסון בשקיות פלסטיק לאורך זמן יאיץ את ריקבונם כיוון שהגזים הלכודים בתוך השקיות יהפכו אותם לאסורים לאכילה תוך זמן קצר.

כאשר אורזים בקופסאות כדאי להניח בין הפירות והירקות ומעליהם שקיות ניילון מנופחות קלות שיתפסו את החלל הפנוי. השקיות מיועדות לשמש כריפוד, כדי שהפירות והירקות לא יימחצו או יקבלו מכה. המבחן להצלחה הוא שבעת ניעור הקופסא, כמעט ולא תהיה תזוזה.

כיצד נשמור על הפירות והירקות קרירים?

דרך הפשוטה יותר, היא לעטוף את הפירות והירקות בנייר עיתון מקומט, שכן מדובר בחומר מבודד טוב ולכן שומר על טמפרטורה נמוכה ומונע מהירקות והפירות להתחמם.

דרך אחת לשמור על פירות וירקות היא אידוי נוזלים להורדת הטמפרטורה: אחסון הפרי או הירק (למשל תפוח או תפוז) בתוך בד או אריג גס רטוב, ותלייתם על התיק כך שהרוח תוכל להגיע אליהם ולצנן אותם.

כאשר אורזים תפוחים חשוב שהם יאוחסנו במארז קשיח שגם נושם, ויוצאו מהאריזה בסוף כל יום.

לטיולים יתאימו פירות וירקות שאינם מצריכים קירור כלל: תפוזים, תפוחי עץ, אשכוליות, גזר, פלפלים.

בטיולים הכרוכים במאמץ פיזי, פירות יבשים יכולים לשמש כחטיפי אנרגיה שיעזרו לצלוח מסלולים קשים במיוחד. ריכוז הסוכר הגבוה שבהם מעניק אנרגיה, מינרלים וויטמינים חיוניים שעשויים להיות שימושיים בעת מאמץ גופני.

לטיולים קצרים של כמה שעות עד יום, יתאימו כל סוגי הירקות, בהנחה שיישמרו וייארזו בצורה הנכונה.

פיני שטרית הוא מבעלי רשת "אפונה וגזר" המתמחה בפירות וירקות

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום