הקטנת שדיים בחתכים מינימאליים

(0)
לדרג

כאבי גב, בעיות בעור, הליכה כפופה ודימוי עצמי נמוך: כל אלה עלולים להיגרם לאישה בעלת שדיים גדולים במיוחד. ניתוח חדשני מאפשר הקטנת שדיים בחתכים מינימאליים

מאת: מערכת zap doctors

נשים רבות סובלות משדיים גדולים מהממוצע, הגורמים להן לחוסר נוחות, הליכה כפופה, בעיות עור, כאבי גב, ובעיקר - לדימוי עצמי נמוך ולתחושת תסכול מהמצב. מי עשויה להיות מועמדת לניתוח הקטנת חזה? כיצד הוא מתבצע?

ד"ר יואב גרונוביץ', מומחה לכירורגיה פלסטית מהמרכז לניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים, 'הרמוניה' שבשערי צדק, משיב לכל השאלות בנושא המעסיק נשים רבות.

מי עשויה להיות מועמדת לניתוח הקטנת חזה?

"המועמדת הפוטנציאלית לניתוח להקטנת שדיים היא כל אישה הסובלת מגודל השדיים שלה. הסבל הסובייקטיבי מלווה לעתים קרובות בתסמינים בלתי נעימים, כגון: תסמינים עוריים באזור הקפל התת-שדי, כמו פטרת או פריחה, כאבי גב או צוואר, ועוד".

למי לא היית ממליץ לגשת לניתוח הקטנת שדיים?

"ראשית, כמו בכל ניתוח פלסטי, לא הייתי ממליץ על הניתוח למי שאין לה שדיים גדולים, ומעוניינת בהקטנה רק כדי להידמות למישהי אחרת. צריך לזכור שבהקטנה אנחנו לא משנים את בסיס השד, אלא מקטינים את נפחו. בנוסף, ישנן מחלות רקע שעלולות להפריע בריפוי כגון סוכרת, או מחלות שבעטין נוטלים סטרואידים במינון גבוה, ועוד. במקרים כאלה, יש לשקול בזהירות אם כדאי לבצע את הניתוח".

כיצד, מבחינה טכנית, מבצעים ניתוח הקטנת שדיים באמצעות חתכים מינימאליים?

"ניתוח הקטנת שדיים הקלאסי, שהוא גם עדיין הנפוץ ביותר בעולם, יוצר צלקות סביב העטרה, לאורך השד וברוחב הקפל התת שדי. יש גישה חדשה יותר, שעדיין נפוצה הרבה פחות - בעיקר בשל הצורך בתכנון דקדקני ובסימונים מדויקים לפני הניתוח.

לגישה זו יתרונות רבים, ואחד מהם הוא העובדה שנחסך הצורך בצלקת הרוחבית התחתונה. חשוב לציין כי לניתוח הקטנת שדיים בחתכים מינימאלים אין צורך להתכונן מראש".

מה חדשני בשיטת הניתוח האמורה, לעומת השיטה הקלאסית?

"השיטה החדשה שפותחה על ידי מנתחת קנדית מאפשרת יצירה של שד קטן יותר, במראה ובצורה טבעית יותר לאורך זמן, לעומת הגישה הקלאסית. זאת בנוסף, כאמור, לצלקות קטנות יותר. כך שלעומת הגישה הוותיקה יותר של ניתוחי הקטנת שדיים, כפי שהכרנו אותם בעבר, בשיטה החדשה אנחנו מרוויחים מראה טבעי ומינימום צלקות, בזכות התכנון המקדים והביצוע המדויק - שגם משמר את התוצאה שלו לאורך שנים ארוכות".

האם אחרי ניתוח זה נשארות צלקות בגוף? כיצד ניתן לטשטש אותן?

"הצלקות שנשארות לאחר הניתוח הן סביב העטרה וממנה, בקו אורכי עד תחתית השד. הצלקות ניתנות לטשטוש על ידי מגוון אפשרויות, בכללן שימוש במכשיר לייזר בעל אורך גל מתאים להתוויה זו. יש לנו ניסיון רב עם מכשיר NON ABLATIVE באורך גל 1,540 ננומטר לטיפול בצלקות, ואנחנו מתחילים לטפל באמצעותו כבר כשבועיים לאחר הניתוח".

מה משך ההחלמה מהניתוח? מה כולל השיקום ממנו?

"ההחלמה מהניתוח אורכת מספר ימים עד כשבוע. המנותחת נדרשת לטפל בקו התפרים על ידי משחה וללבוש חזיה. מעבר לכך, עליה להימנע בשבועות הראשונים מפעילות גופנית מאומצת".

האם מדובר על ניתוח שנדרש לחזור עליו, או שהוא חד פעמי?

"השאלה אם נדרש לחזור על הניתוח בעתיד, או לא, תלויה במספר גורמים: גיל המטופלת, שינויים במשקל, שינויים הורמונליים ועוד. בהחלט ייתכנו מצבים שיהיה צורך לחזור על הניתוח, בהתאם לגורמים שתוארו".

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחים פלסטיים ואסתטיקה בשילוב לייזר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום