חדש: בית חולים לילדים רפופורט

(0)
לדרג

בשורה לילדי הצפון: במרכז רמב"ם נפתח בית החולים חדש לילדים, שיציע מיגון, שירותים חדשים ואטרקציות, כדי להנעים את זמנם של המטופלים הצעירים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בקמפוס רמב"ם בחיפה נחנך השבוע בית החולים רות רפפורט לילדים, שמעבר להיותו ממוגן, מציע שלל שירותים חדשים לטובת המטופל הצעיר ומשפחתו.

כך למשל תוכלו למצוא כאן אולם קולנוע, שלוחה של מוזיאון מדעטק עבור הילדים, כיתות לימוד מרווחות, ומחלקות אשפוז מודרניות וגדולות. שלוש הקומות הראשונות, המיועדות לחולים הדחופים והטיפולים הנמרצים בילד וביילוד, ממוגנות מפני התקפות טילים.

המחלקה הראשונה שעברה למשכנה החדש בתחילת השבוע הייתה מחלקת רפואה דחופה (מיון), שהחליפה יחידת מיון קטנה וצפופה בבית החולים הישן. בנוסף, במחלקה החדשה ניתן לבצע בדיקות מתקדמות שבעבר חייבו את העברת הילדים לבית החולים הכללי שנמצא בסמוך.

מבנה בית החולים החדש, בית החולים רות רפפורט לילדים, ישתרע על פני שטח של 18,000 מטר רבוע, כמעט פי שלושה משטחו של בית החולים לילדים ע"ש מאייר, שפועל עשרות שנים ברמב"ם. גם מלר"ד הילדים החדש שהינו הגדול בצפון, התרחב וכעת הוא מתפרש על פני 600 מ"ר, פי שלושה מגודלו של מלר"ד הילדים אשר פעל עד היום בבית חולים הישן. עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכ-182 מיליון שקלים, חלקם תרומה של בני הזוג ברוך ורות (ז"ל) רפופורט.

בבית החולים יודעים עוד לספר כי כל קומה תעוצב באופן שונה, כאשר מטרת המבנה היא להעמיד את הילד והטיפול בו, במרכז. עיצוב קומת המלר"ד הוא בהשראת הים, ושואב אלמנטים הקשורים בו. כמו כן בבית חולים יוקם אודיטוריום המיועד להכיל 100 ילדים ומלווים, ובו יתקיימו הקרנות סרטים, הצגות, הפעלות וכדומה. המשכה של הקומה הוא חלל גבוה ורחב (אטריום) שכשליש ממנו מיועד למשחקים אינטראקטיביים לילדים, פרויקט שלו יהיה שותף המדעטק, חיפה.

לדבריו של פרופ' עמוס עציוני, מנהל בית החולים לילדים ברמב"ם, מדובר בבשורה עבור ילדי הצפון: "זהו מבנה אשר נבנה על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר, תוך חשיבה מרבית על טובת הילד. המלר"ד הממוגן יאפשר טיפול בילדים, גם בזמן מלחמה, ללא הצורך להעבירם ממקום למקום. התכנון החדש יכול לתת תשובה הולמת לכל הבעיות שמתעוררות באזור חיפה והצפון כולו. מלר"ד רמב"ם מטפל כיום ב-25 אלף פניות מדי שנה, ואין ספק שהמלר"ד החדש יפעל לטובת כולם".

פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, אמר אתמול (ד') בטקס החניכה בנוכחות שרת הבריאות, יעל גרמן: "זהו בית החולים היפה ביותר באזורינו, למען ילדינו, שמכיל בתוכו את כל התכנים לטובת עתיד טוב יותר: רפואה מודרנית ואנושית, מחקר מתקדם, חינוך, ביטחון, דו-קיום ותקווה לשלום".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום