הרמת חזה או הגדלת חזה?

(0)
לדרג

האתגר בניתוחי הרמת חזה הוא שמירה על תוצאות לאורך זמן במינימום צלקות. ד"ר יורם וולף מסביר כיצד מעצבים את השד ומגדילים אותו באמצעות משתל עצמי

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא : הגדלת חזה, ניתוח הקטנת חזה

השדיים הנשיים נוטים לצנוח עם הזמן, הן בשל התרופפות העור והן בשל הריונות והנקה. יש מצבים שבהם השדיים צונחים ואיתם גם הפטמות, ויש מצבים שבהם רק השד מתרוקן וצונח והפטמה נשארת גבוהה יחסית מצב זה שכיח בעיקר לאחר הריונות והנקות.

הגדלת או הרמת חזה (אילוסטרציה)
הגדלת או הרמת חזה (אילוסטרציה)

הניתוח הפלסטי להרמת חזה עבר שינויים גדולים בעשור האחרון. בעבר נהגו לבצע חתך "T הפוך" מה שהוביל להיווצרות של צלקות בולטות על השד. במרוצת השנים השתנתה הטכניקה הניתוחית, תוך ניסיון לצמצם את הצלקות וגם להוביל לתוצאה שתישאר יציבה במשך שנים רבות. ביקשנו מד"ר יורם וולף, מומחה לכירורגיה פלסטית ומנהל שתי מרפאות פרטיות בתחום הכירורגיה האסתטית בתל אביב ובאילת, לספר לנו על השינויים הללו ועל הטכניקות החדשות.

מה ההבדל בין הגדלת חזה והרמת חזה?

"ניתוחי חזה מתחלקים לשניים: ניתוחים להגדלת חזה, שבהם מכניסים שתל לשד, וניתוחים לעיצוב השד - ניתוחי הרמה וניתוחי הקטנת חזה - שבהם יש מרכיב של הרמה, מסירים את עודפי העור באזור השדיים ומשנים את מיקום הפטמה.

"את כל ניתוחי עיצוב החזה ניתן לבצע עם צלקות נרחבות יותר או נרחבות פחות, אולם צריך לקחת בחשבון שככל שיש פחות צלקות גם חופש הפעולה של המנתח להשגת תוצאה אסתטית מוצלחת מוגבל. לעומת זאת, ככל שיש למנתח יותר חופש פעולה אזי תהיינה תוצאות אסתטיות טובות יותר, אך גם היקף הצלקות יהיה גדול יותר. עם זאת, במידה שהצלקות טובות, הרי שגודלן והיקפן לא כל כך חשוב. לעומת זאת, כשהצלקות לא טובות, גם אם הן קטנות זה נראה לא טוב. מראה הצלקת תלוי אם כן לא רק בטכניקה הניתוחית אלא גם בטבע האדם כמה העור נוטה להצטלק.

"דבר נוסף שיש לקחת בחשבון בניתוח הרמת חזה הוא כי בתקופה הראשונית לאחר ניתוח לעיצוב שד (הקטנה/הרמה) יש בלט של החלק העליון של השד על פני החלק התחתון של השד. עם הזמן השד מתאזן - הקוטב התחתון שלו מתמלא והקוטב העליון מתרוקן Bottoming Out. אולם זה תהליך שאורך כשנה. כך שלמעשה יום הניתוח הוא רק תחילת עיצוב השד ולא סופו, וחשוב שהמנתח יחשוב כיצד השד יראה בסוף התהליך ולא בהתחלתו".

מהו החידוש המשמעותי ביותר בניתוח להרמת שד?

"טכניקות הניתוח החדשניות מנסות להתמודד הן עם נפילה מהירה של השד לאחר הניתוח והן עם בעיה של צלקות נרחבות. לדעתי הקטנת הצלקות פחות חשובה מאשר קבלת תוצאה אסתטית טובה ארוכת טווח ונפילה מועטה יחסית של השד. החידוש הכי משמעותי בניתוח הרמה והקטנת חזה הינו ניתוח המשתל העצמי, שבו משתמשים בקוטב התחתון של השד כשתל עצמי ומקבעים אותו בעזרת שריר החזה - פעולה המעכבת את נפילת השד ומשפרת את מלאות החלק העליון". מתלה זה קרוי על שם ממציאיו - גראף וביגס".

מתי מבצעים הרמת חזה ומתי הגדלת חזה?

"שני פרמטרים קובעים האם לבצע ניתוח הרמה והגדלה או הרמה בלבד- האם יש מספיק רקמה לבנות שד אחרי הרמתו, ומה גודל השד שהאישה מעוניינת בו. אם האישה מעוניינת בשד בגודל הנוכחי מספיק להרים אותו עם שתל עצמי. בכל מקרה אם הפטמה היא מתחת לקפל התת שדי, חייבים הרמה. כשהפטמה צונחת מאוד חייבים הרמה ואי אפשר רק לבצע ניתוח הגדלה. יש לקחת בחשבון שבשל הסרת העור בניתוח הרמה נוצרת תחושה שלאחר הניתוח השדיים קטנים יותר ולכן לעיתים מומלץ להוסיף גם משתל סיליקון או משתל עצמי כדי לשמור על גודל השדיים הרצוי".

מהם הסיבוכים האפשריים בניתוח הרמת חזה?

"ניתוח להרמת חזה אורך יותר זמן מניתוח הגדלת חזה, והוא גם מסובך יותר מניתוח הגדלה. ולכן, כשניתן להסתפק בהגדלה בלבד זה עדיף. ישנן ארבע קבוצות סיבוכים: סיבוכים מסכני חיים כמו בכל ניתוח; סיבוכים באזור הניתוח ובראשם דימום, זיהום, הצטברות נוזלים ופתיחת פצעים; סיבוכים הקשורים בטבע המנותח ובראשם צלקות לא יפות; וסיבוכים הקשורים לשתל: דחייה, התקשות, קרע וקפלים".

מה לגבי תהליך ההחלמה?

"בניתוח הרמת חזה יש צלקות נרחבות יותר ולכן פוטנציאל ליותר בעיות, ולכן גם תהליך ההחלמה ארוך יותר והתוצאות הסופיות נראות לאחר כשנה. בהתחלה, לאחר הניתוח, מופיעים שטפי דם, נפיחות קלה באזור ותחושת מתח החולפים תוך מספר ימים. לאחר מכן מופיע גרד שמעיד על תהליך החלמה באזור. עם הזמן הצלקות יעברו תהליך החלמה שבתחילתו הן אדומות ונפוחות ואחר כך הן עוברות נסיגות ומותאמות לגוון העור מסביב".

האם צריך לחזור על הניתוח לאחר כמה שנים?

"יש חוק והוא שחזה לעולם צונח. תוצאות הניתוח תלויות בטכניקה הניתוחית וכמובן בטבע האדם ובמזל. בדרך כלל זה תוצאות הניתוח מחזיקות מעמד למשך 10-15 שנים החל מגמר התהליך, כלומר לאחר כשנה".

ד"ר וולף בגוגל פלוס

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחים פלסטיים - מתיחת בטן ושאיבת שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום