לה-צ'אל: נעליים חכמות ללקויי ראייה

(0)
לדרג

הטכנולוגיה הלבישה עוזרת בניווט ללקויי ראייה, אבל לא רק. הנעליים, פיתוח של חברה הודית, מתחברות לסמארטפון ומספקות משוב באמצעות רעד לצורכי ניווט

מאת: מערכת zap doctors

חידושים בטכנולוגיה מביאים מגוון של פתרונות לא רק עבור כלל האוכלוסייה, אלא גם עבור בעלי מוגבלויות שונות, אם מולדות או נרכשות. חלק מההמצאות המיועדות עבור בעלי מוגבלויות יכולות להיות שימושיות גם עבור מי שאינו לוקה באף מום ואחת ההמצאות הללו, שיצאו לאחרונה לשוק, הן הנעליים החכמות לה-צ'אל (Lechal) שמיועדות לשוק לקויי הראייה אבל לא באופן בלעדי.

נעלי לה-צ'אל (שמשמעות שמן בהודית מדוברת הוא משהו כמו "קח אותי לשם" או "בוא נלך"), פיתוח של חברה הודית, מתחברות לסמארטפון ומספקות משוב תחושתי ברעד שמשמש לצרכי ניווט. מדובר בנעליים החכמות הראשונות בעולם וממשק האפליקציה עבורן ניתן לתפעול בפקודות קוליות בלבד או באמצעות כפתורי עוצמת השמע על המכשיר. האפליקציה, ששואבת מידע על מיקום המשתמש באמצעות רכיב ה-GPS בסלולרי, יכולה לתקשר פקודות לנעליים ולהפעיל את מנגנון הרטט בעת הצורך. כך, למשל, כשהמסלול למיקום שנקבע דורש שתפנו ימינה, הצד הימני של שתי הנעליים ירטוט. ככל שתתקרבו ליעדכם, עוצמת הרטט תגדל.

עבור משתמשים לקויי ראיה מדובר בעזר חשוב לניווט בעיר ועבור משתמשים שאינם זקוקים לעזרה, נעלי לה-צ'אל מתפקדות כאביזר כושר לספירת צעדים והערך הקלורי המצטבר של כל הליכה. הן גם יכולות לעזור למי שמנווט על אופניים או אופנוע ולא מעוניין להביט כל כמה שניות במסך הסמארטפון בשביל לוודא שלא פוספסה הפניה הנכונה במסלול הרכיבה אל עבר היעד שנקבע מראש באפליקציה.

נעלי לה-צ'אל צפויות לצאת לשוק בהודו כבר החודש, ויוצעו בשתי גירסאות: האחת, נעליים מלאות והשנייה ספידות שניתן להכניס לכל נעל שתרצו. יש לציין שעל פי הדיווחים, התמחור יהיה שונה עבור לקויי ראיה ועבור משתמשים רגילים. עיוורים ולקויי ראיה ישלמו רק כ-40 או 50 דולרים עבור הגאדג'ט, בעוד משתמשים ללא מוגבלויות ישלמו קרוב לכפול.

מקור: Damn Geeky, תמונות: דף הפייסבוק של היצרן

בואו לדבר על זה בפורום בריאות העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום