ילדה אחרי כריתת צוואר רחם

(1)
לדרג

אשה ללא צוואר רחם עשתה השבוע את הבלתי אפשרי, והביאה תינוק לעולם. הבן של דינה סלע, הוא הילד השישי בישראל שמוכיח שאפשר להרות אחרי הניתוח

מאת: מערכת zap doctors

לידה מנצחת. מקובל לחשוב כי נשים לאחר כריתת צוואר הרחם איבדו את הסיכוי להרות ולהפוך לאמהות. אבל דינה סלע, בת 38 מהצפון, לא התכוונה לוותר ולהיכנע לסטטיסטיקה. השבוע הביאה לעולם את ילדה השני.

סרטן צוואר הרחם התגלה אצלה במקרה לפני שבע שנים במהלך בדיקות שגרתיות. אחרי שעברה את כל הבדיקות האפשריות החליטו הרופאים להסיר את כל צוואר הרחם של דינה, ולאפשר לה לשמר את הפריון ואפשרות ללדת בעתיד.

"רופאים לא מעטים הממליצים על הסרה מלאה של כל הרחם במקרה של סרטן צוואר הרחם" מספרת דינה, "אבל אצלי במהלך הניתוח הרופאים שמרו לי על הרחם ועל איברי הרבייה וכך יכולתי לחשוב על הריון בעתיד".

תחת מעקב צמוד עם פרופ' עופר לביא, מנהל היחידה לגניקולוגיה אונקולוגית בכרמל, הצליחה דינה ללדת לפני שלוש שנים תינוקת בריאה. שנה וחצי אחרי הלידה הראשונה התבשרו דינה ושלומי על ההריון השני והפעם השמחה כפולה, באולטראסאונד רואים הרופאים זוג תאומים.

"עד היום הניסיון בארץ בהבאת תינוק שני, לנשים ללא צוואר רחם כמעט ולא קיים", מספר פרופ' לביא, "אבל למרות זאת ולאחר התייעצויות עם מומחים בינלאומיים החלטנו לאפשר לדינה עוד הריון תחת פיקוח צמוד. זאת כשאנו מדללים את הריון התאומים לילד אחד, כדי לא ליצור לחץ גדול מידי על צוואר הרחם ולא לסכן את התינוק והאם".

"כשראיתי שההריון מתקדם ומתפתח יפה, היינו בעננים מספרת דינה. "הרגשתי שאני מקבלת את המתנה הטובה ביותר שאמא יכולה לקבל". במהלך ההריון השני תפקדה דינה כרגיל ורק בשבוע ה 28 אחרי הופעת דימום לא ברור מחליט פרופ' לביא לא לקחת סיכון ולהכניס אותה לשמירת הריון.

3 קילוגרמים של אושר

בסוף השבוע, לאחר שהשלימה את כל מניין ימי ההריון שלה כסדרם, נכנסה דינה לניתוח קיסרי מתוכנן שם פרופ' לביא, בסיוע ד"ר ראובן קידר סגן מנהל המחלקה, וילדה תינוק בריא במשקל 3.016 קילוגרמים.

"הצוות האחיות והרופאים של המחלקה בכרמל פשוט חלומיים", אומרת דינה. "הם שמרו עליי בחום ואהבה כל כך גדולים שאני חבה להם המון על כל ההצלחה בלידה השנייה, הם עזרו לי לשמור על האוצר שלי ואין לי מילים להודות להם".

"אני שמח שעברנו את מבחן הלידה השני ללא צוואר רחם בהצלחה", אומר פרופ' רון אויסלנדר מנהל מחלקת נשים ויולדות בכרמל. "זאת הלידה הרביעית בכרמל של נשים ללא צוואר רחם ואני גאה בצוות".

"אין ספק כי אנו נכנסים היום לעידן חדש שבו נשים לאחר סרטן צוואר הרחם יכולות ללדת ולהרות אפילו בפעם השנייה", אומר פרופ' לביא.

"חשוב לי להעביר היום מסר לכל הנשים בישראל, מאוד חשוב ללכת לבדיקות שגרתיות אצל רופא הנשים", מוסיפה דינה. "ככל שגילוי סרטן צוואר הרחם מוקדם יותר, הסיכויים שלכן נשים לצאת מזה ולהפוך להיות לאמהות הוא גדול יותר. אסור לכן לוותר על האופציה להיות אמהות, אל תמהרו להוציא את כל הרחם לכו לחוות דעת שנייה, חפשו כמוני את הרופאים הטובים ביותר, וגם לכן סיכוי להחזיק את האושר הזה שנקרא תינוק", אומרת דינה.

בואו לדבר על זה בפורום צוואר הרחם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום