ניתוח הגדלת חזה : עדיף בחורף

(2)
לדרג

חולמת על מראה שופע בביקיני? כדאי שתתכונני מעכשיו: ההחלמה מניתוח להגדלת חזה נמשכת כחודשיים, ויש מספר סיבות מדוע כדאי לעבור ניתוח דווקא בחורף

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא : הרמת חזה, הקטנת חזה

עם בוא הקיץ וקרני השמש החמות, צווי האופנה הביקיני וחופי הים הזהובים, נרשמת עלייה חדה בביקוש לביצוע ניתוחי הגדלת חזה. הביקיני הנשקף מחלונות הראווה והמגזינים ושמלת הקיץ החושפנית גורמות לנשים רבות לפקוד את המרפאות האסתטיות במחשבה שהגיעה העת להגשים חלום, ולמלא את החסר. אבל דווקא ימי החורף הקרים, בהם אנו עוטות על גופנו שכבות מטשטשות ולא חושבות על מחשופים, הם הימים המומלצים לביצוע ניתוחי הגדלת שדיים.

ניתוח פלסטי להגדלת חזה בחורף (אילוסטרציה)
ניתוח פלסטי להגדלת חזה בחורף (אילוסטרציה)

מדוע עדיף לעבור ניתוחי הגדלת חזה דווקא בחורף? כמה נשים עוברות הגדלת חזה ומדוע? מה כולל הניתוח? מה משך ההחלמה? כל התשובות ופרטים נוספים, מפי ד"ר שלמה ברודובסקי, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית.

מדוע החורף הוא עונה טובה לביצוע ניתוחי הגדלת חזה?

"ניתן לעבור ניתוחים להגדלת חזה בכל עונה מעונות השנה, אך לביצוע הניתוח בחורף יתרונות משמעותיים. ראשית, ההחלמה היא מעט יותר מהירה: מזג האוויר הקר מסייע להורדת הנפיחות ולהחלמה מהירה יותר. שנית, הניתוח כרוך בתקופת החלמה של כשלושה שבועות עד לחזרה לפעילות רגילה, וחודשיים עד לחזרה לפעילות מאומצת, הכוללת ספורט. בימי החורף, קל יותר לוותר על פעילות, השהות בבית מרגישה טבעית יותר ויש פחות תחושה של הפסד, כי ממילא לא מתרחש הרבה בחוץ. יתרון שלישי, היתרון החשוב ביותר, הוא העובדה שיש מספיק זמן להחלים, ובשל הלבוש הסגור של החורף פחות מבחנים בשינוי הדרסטי ובבוא הקיץ, אפשר להשוויץ ברכש החדש. נשים רבות נזכרות ברצון שלהן להגדיל את החזה, רק עם בוא הקיץ, כשנשלפים מהארון בגדי הים, הגופיות והשמלות. לאחר הניתוח יש זמן החלמה ממושך וגם איסור על פעילות כגון שחיה. כמו כן, יש להמתין עם החשיפה לשמש לפחות חודשיים. במידה והנשים עוברות את הניתוח בקיץ, יוצא שהן מפסידות זמן יקר בתקופה מגבילה זו ועד שהן יכולות לחשוף ולשחות, הקיץ נגמר. השלמת הניתוח בחורף מקנה להן שהות מספיקה להחלים לגמרי ולהגיע לקיץ "מוכנות".

האם ניתן לצייר אב טיפוס, פרופיל, של המנותחת השכיחה בניתוח הגדלת חזה?

"לא. הביקוש לניתוחי הגדלת חזה חוצה מעמדות, הסגנונות, הטיפוסים, העדות והיישובים. בעניין הגיל, ניתן לזהות ביקוש בכמה משלבי החיים: בחורות צעירות מגילאי 17 עד 25. חשוב לציין כי את הניתוח ניתן לבצע רק לאחר שהבחורה השלימה את ההתפתחות ואיבריה הפסיקו לגדול. שכבת גיל נוספת היא נשים אחרי לידה, בגיל 35-45, שרוצות למלא את החזה שהתרוקן עקב הלידה, ההנקה ותהליכי ההתבגרות של הגוף. רבות מהנשים אחרי לידה חושבות, באמצעות הגדלת החזה, לפתור גם את הבעיה של ריקון וצניחת החזה, האופיינית בשלב זה, אולם, חלקן יזדקקו לניתוח הרמה והגדלה של החזה ולא רק הגדלה".

מהו ניתוח הגדלת חזה?

"ניתוח הגדלת חזה אורך בין שעה לשעה-וחצי וכולל החדרת שתלים שימלאו את השד ויגדילו אותו. רוב המנתחים מבצעים חתך בקפל התת שדי , אך ניתן למקמו גם בגבול התחתון של העטרה או בבית השחי. דרך החתך מכניסים וממקמים את השתלים לחלל, שיוצרים בין השד לשריר, או בין השריר לבית החזה. כיום, השתלים בהם משתמשים הם בעיקר שתלי סיליקון, מעין שקיק הממולאת בג'ל סיליקון ואשר עטופה במעטפת סיליקון. הסיליקון מועדף על רוב המנתחים, משום שזהו חומר אינהרטי, כלומר הגוף יכול להתמודד אתו בקלות ורוב הסיכויים כי לא יזהה אותו כגורם שיש להילחם בו ולא ידחה אותו, מה שמאפשר את הצלחת הניתוח. קביעת מיקום השתל, נתפר החתך שמותיר צלקת קטנה. חלק מהניתוחים להגדלת חזה ישלבו גם הרמת חזה".

מתי ישולב ניתוח הגדלת חזה עם הרמת חזה?

"כאשר החזה איננו רק קטן, אלא גם מרוקן ונפול, מילוי השד בשתל לא יספיק. השתל כשלעצמו תורם מעט להרמת השד, אבל במקרים רבים, הדבר לא מספיק ואז נחוצה גם הרמה של השד. לא תמיד ניתוח הרמת חזה מלווה בהגדלת חזה ולעתים מבוצעת רק הרמה ללא הגדלה. ניתוח הרמת חזה, המשולב עם הגדלת חזה, הוא ניתוח מורכב יותר מניתוח הגדלה. מידת המורכבות תלויה במידת הצניחה של החזה: ככל שהחזה צנח יותר, הניתוח יהיה מורכב וארוך יותר.

במסגרת הניתוח, מלבד החדרת השתל, נעשה גם איסוף עור, הרמת העטרה ופיטמה וחיתוך עור עודף. בפועל, המנתח עושה חתך מסביב לעטרת הפטמה וחתך מעטרת הפטמה כלפי מטה, אוסף את העור הרפוי וכך מרים את חלקו התחתון של השד, תוך שהוא ממקם את הפטמה. עודפי העור שנאסף מוסרים, המנתח מהדק בצורה טובה ביותר את מעטפת העור שמסביב לשד והחתכים נתפרים".

למי מתאים ניתוח הגדלת חזה?

"לכל אישה שחשה שהחזה שלה קטן. האישה תגיע למנתח שיבדוק אותה, יבין את הציפיות שלה מהניתוח ויסביר לה מה הציפיות הריאליות ממנו. מנתח בעל אחריות אתית ומקצועית לא ינתח נשים שלא מתאימות לניתוח מבחינה פיסית או נפשית, שהחזה שלהן גדול מספיק ואין צורך להגדילו בעיני אדם סביר, וכאלה שמצפות לתוצאות לא ריאליות".

לסיכום, כדי ליהנות מחזה גדול וזקוף בקיץ וכדי שיהיה לכן במה להתגאות, חשבו כבר עכשיו, בעיצומו של החורף, על ניתוח להגדלת חזה וכך תהיו מוכנות לקיץ.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום