בי"ח נווה יעקב: דו"ח חמור

(0)
לדרג

מחיר ההפרטה? דו"ח הבדיקה של ביה"ח מגלה התנהלות בעייתית שאפשרה לכאורה התעללות בחוסים. ההמלצה: לסגור מחלקות סגורות במוסדות פסיכיאטריים פרטיים

מאת: מערכת zap doctors

צוות שמונה לבדוק את פרשת בית חולים "נווה יעקב", ממליץ כי כל המחלקות הפסיכיאטריות הסגורות בבתי החולים הפרטיים ייסגרו. בתוך כך הוחלט לאחרונה כי שני בתי החולים "נווה שלווה" ו"אילנית" ייסגרו עד סוף 2013.

דו"ח הבדיקה של האירועים שהובילו לסגירתו של בית החולים, בשל החשד להתעללות בחוסים, מציג שורה של ליקויים שאפשרו לכאורה את המחדל; בין היתר חוסר תיאום בין האגף לבריאות הנפש למחוז, השלמה ארוכת שנים עם סטנדרטים נמוכים של הפעלת בית חולים, השתהות בניסיון לשקם את בית החולים ואכיפה לא מספיק נחרצת על בית החולים.

צוות הבדיקה העלה נושאים נוספים, בהם סגירת המחלקות הפסיכיאטריות הסגורות בבתי החולים הפרטיים, הקמת מחלקות מומחיות לטיפול בחולי "תחלואה כפולה" (פיגור ובריאות הנפש) בבתי חולים ציבוריים. בכלל, נכתב, נדרשת בחינה מחודשת של מסגרות הדיור מחוץ לבתי החולים לבריאות הנפש ("מגורים טיפוליים"), על מנת להגדיר מסגרות מותאמות יותר לקהילה ושיקום.

"המדינה לא נתנה עד היום את תשומת הלב הראויה ואת המשאבים המספיקים כדי לטפל בתחום בריאות הנפש, ובפרט בבתי החולים הפסיכיאטריים, בין היתר משום שמדובר באוכלוסייה נעלמת ונאלמת, שקולה לא נשמע", מסרה בתגובה שרת הבריאות, יעל גרמן. "התחום כולו מחייב חשיבה מחודשת, ובכללה השקעה של משאבים כספיים ומשאבים אנושיים".

בואו לדבר על זה בפורום פסיכיאטריה - ייעוץ ואבחנה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום