הכל עצבים

(0)
לדרג

רגזן? כנראה שאזורים מסויימים במוחך פעילים יותר, זה לא אתה- זה המוח, על כעס ורגישות

מאת: מדענים מאמינים שמצאו את הסוד מדוע אנשים מסוימים תמיד סובלים ממצב רוח רע. הם מצאו שלאנשים רגוזים באופן קבוע יש אזור פעיל יתר על המידה במוח. התגלית יכולה להוביל בסופו של דבר ליצירת תרופה נגד דיכאון.

סריקת מוחם של אנשים בריאים מראה שאלה המדווחים על מצב רוח רע לאחרונה מראים גם הגברת פעילות באזור במוח שנקרא הקורטקס הוונטרומדיאל החזיתי. האזור נמצא כשלושה עד חמישה סנטימטר מאחורי עין ימין אצל ימניים, והוא קשור לרגשות במחקרים אחרים.

הביצה או התרנגולת?
הפסיכולוג דייויד זאלד מאוניברסיטת ונדרבליט בנשוויל, שהוביל את המחקר, אומר שעדין לא ברור אם הפעילות במוח גורמת למצב רוח, או ההפך. ואולם, הוא אומר, "הקשר הזה הגיוני שכן מחקרים על בעלי חיים מראים שהאזור הזה במוח שולט בקצב הלב, בנשימה, ברמת החומציות בקיבה, בהזעה ובפעולות אוטונומיות נוספות שקשורות למצב הרוח.
החוקרים ערכו שני מחקרים הכוללים 89 אנשים. הם השתמשו בטכניקה PET position emission tomography להדמיית המוח.
המתנדבים עברו סריקת PET בשעה שישבו במנוחה. הם גם מילאו שאלונים שנועדו לבדוק את מצב הרוח בצורה האובייקטיבית ביותר שניתן, העריכו את מצב הרוח העכשווי וכמו כן דיווחו כיצד הרגישו בחודש האחרון.
אלה שדיווחו על עצבנות, דאגה או כעס הראו זרימת דם מוגברת בקורטקס הוונטרומדיאל החזיתי.

הפרעה קלינית
אנשים עם הפרעות רגשיות כמו מתח, או אלה הסובלים מדיכאון, מראים הבדלים משמעותיים בפעילות המוח. ואולם הצוות של ד"ר זאלד אומר שהממצאים מראים הבדלים משמעותיים גם אצל אנשים בריאים.
ד"ר זאלד אומר "ככל שיש יותר ידע לגבי היחסים בין תפקוד המוח ומצבי הרוח, נוכל למצוא דרכים יעילות יותר לטפל במליונים הסובלים מדיכאון קליני מידי שנה".
ד"ר פרדריק ווילסון, נוירו-פסיכולוג בבית החולים תומפסון בליסבון בצפון אירלנד, אמר ל BBC כי יש אנשים רבים הסובלים מפגיעה באונה הקדמית, וסובלים ממצבי רוח.
הוא אמר "אם ניתן יהיה לשכפל את הממצאים הללו באוכלוסיית החולים הסובלים מדיכאון מוגבר, זה יהיה מעניין מאוד. ואולם, ממצאים כאלה באוכלוסייה של אנשים בריאים לא בהכרח תשליך על אוכלוסיית החולים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום