נמצא קשר בין ויטמין D להשמנה

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי השמנת יתר היא בהחלט גורם אפשרי לחסר בויטמין D, אם כי חסר כזה אינו מוביל לעלייה משמעותית במשקל הגוף

מאת: מערכת zap doctors

השמנת-יתר הינה גורם אפשרי לחסר ויטמין D, אך חסר בויטמין D אינו מוביל לעלייה משמעותית במשקל הגוף, כך עולה ממחקר חדש, שתוצאותיו פורסמו במהדורת פברואר של כתב העת PLoS Medicine.

לדברי החוקרים, למרות שישנו דגש רב על העדר חשיפה מספקת לשמש או שימוש מוגזם בקרם הגנה מפני השמש, אסור לשכוח כי חסר ויטמין D עלול לנבוע גם מהשמנת-יתר. ממצאי המחקר מדגישים את חשיבות הניטור והטיפול בחסר ויטמין D במטופלים הסובלים מעודף-משקל או השמנת-יתר, זאת במטרה למנוע סיבוכים רפואיים.

במסגרת המחקר, התבססו החוקרים על סמנים גנטיים לזיהוי 21 קבוצות עוקבה שכללו עד 42,000 משתתפים. הם אישרו הקשר בין ויטמין D ובין מדד מסת הגוף באמצעות נתוני GIANT (Genetic Investigation of Anthropometric Traits), שכללו כ-123,000 משתתפים.

לאורך קבוצות גיל ומין שונות, כל עלייה של 10% במדד מסת הגוף, לוותה בירידה של 4.2% בריכוז ויטמין D בדם, רמז לכך שערכי BMI גבוהים יותר הוביל ולערכי ויטמין D נמוכים יותר, עם השפעה זניחה של חסר ויטמין D על מדד מסת הגוף.

מהמחקר עולה כי השמנה עשויה להוביל לחסר ויטמין D. עם זאת, רמות ויטמין D לא זוהו כגורם אפשרי העשוי לתרום להתפתחות השמנת-יתר.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר.

סובלים מהשמנת יתר? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום