טיפוח עור הפנים: מנפצים מיתוסים

(5)
לדרג

מוציאים הון על קרם לחות? עושים פילינג עמוק אצל קוסמטיקאית רפואית? מאמינים בכוחו של שמן הזית לרפא את העור? יש לנו חדשות בשבילכם

מאת: ד"ר להבית אקרמן

עוד בנושא : הבהרת עור הפנים, העלמת צלקות אקנה

העור, ובמיוחד עור הפנים, הוא כרטיס הביקור שלנו לעולם. יש המון חברות ובעלי מקצועות שמנסים לעשות כסף משאיפתנו המוצדקת לשמור עליו, ומפיצים מיתוסים שאין להם קשר למציאות. אל תתנו להם לעבוד עליכם.

1. מיתוס: שימוש בקרם לחות יקר וטוב יעלים קמטים.
לא נכון! חשוב מאוד להשתמש בקרם לחות על בסיס קבוע, בעיקר למניעת היווצרות קמטים בעתיד. קמט שכבר קיים לא ייעלם באמצעות שימוש בקרם. צריך טיפול אחר, כמו מילוי, על מנת להעלימו: אין עדיין נוסחת קסם אשר תמנע את הזדקנות העור. חברות הקוסמטיקה משקיעות משאבים רבים בפיתוח תכשירים יעילים, אולם אין תכשיר אחד שהוא "הכי טוב". טוב או לא זה עניין סובייקטיבי, וכל אחת צריכה למצוא את התכשיר הטוב ביותר עבורה.

2. מיתוס: עור שמן צריך לרחוץ כמה פעמים ביום.
בעיקרון מומלץ לשטוף את הפנים פעם ביום עם סבון פנים, המותאם לעור הפנים. שימוש תכוף יותר בסבון עלול לגרום ליובש ולקילוף בעור. לאנשים בעלי הפרשת חלב מוגברת, שעורם נראה מבריק ושמנוני, מומלץ להשתמש יותר מפעם אחת בסבון. עדיף לא לנקות את הפנים עם חלב פנים או אלכוהול המייבש את העור, אלא עם סבון. לאחר מכן יש למרוח קרם לחות.

3. מיתוס: עור שמן לא צריך לחות. לא נכון! כל עור זקוק להזנה קבועה. אבל חשוב מאוד להתאים את סוג הקרם לסוג העור ואפילו לעונות השנה. לאנשים בעלי הפרשת חלב מוגברת בעור, מה שנקרא בסלנג עור שמן, מומלץ להשתמש בתכשיר לחות עדין. לאנשים בעלי עור יבש מומלץ להשתמש בתכשיר שמן יותר. שימוש בתכשיר בעל מרקם לא תקין עלול לגרום לפצעונים מצד אחד או עור יבש מצד שני. דרך אגב, אין כזה דבר עור מעורב. לא צריך קרם ייעודי לפנים או לצוואר. אפשר להשתמש באותו תכשיר לכל המקומות. ניתן להוסיף סרום, תכשיר מרוכז יותר, מתחת לקרם הלחות לאזורים יבשים יותר.

4. מיתוס: "עשיתי פילינג עמוק אצל קוסמטיקאית רפואית". אין כזה דבר קוסמטיקאית רפואית. יש קוסמטיקאית ויש רופא. מבחינת הגדרות: פילינג אצל קוסמטיקאית מקלף את השכבות החיצוניות של העור בלבד, מה שנקרא פילינג קל. אין להשוות בין פילינג המתבצע אצל רופא לזה המתבצע אצל קוסמטיקאית. פילינג אצל רופא הוא עמוק יותר והחומרים גורמים לקילוף משמעותי יותר של העור. פילינג רפואי קל טוב לכתמים, מקלף שכבות עור חיצוניות. פילינג בינוני טוב לקמטוטים וכתמים, מפני שהוא מגיע עד תחילת השכבה השנייה. פילינג עמוק מגיע לסוף השכבה השנייה, והוא טוב לקמטים וכתמים.

5. מיתוס: לא חייבים להשתמש בתכשיר לחות ללילה, אין הבדל בין קרם יום לקרם לילה. לא נכון! קרם יום עדיף שיכיל מסנן קרינה ויהיה במרקם קליל יותר שלא יגרום לעור להיראות מבריק. קרם לילה יכול להכיל חומרים שעושים פילינג עדין לעור, אותם לא ניתן למרוח ביום עקב רגישות לשמש. קרם הלילה גם יכול להיות במרקם שמן יותר.

6. מיתוס: אפשר להכין בבית פילינג מגבישי מלח ביתיים ובמקום קרם לחות להשתמש בשמן זית. בשמן זית ומלח טוב להשתמש לבישול בלבד. לעור יש להשתמש בתכשירים ייעודיים לעור. שימון בתכשיר שלא מתאים לעור יכול לגרום ליובש, גרד וקילוף או להופעת פצעונים על פני העור.

7. מיתוס: "אני עובדת במשרד ולכן איני צריכה קרם עם מקדם הגנה". לא נכון! יש למרוח מסנן קרינה גם בחורף וגם בקיץ. אנו נחשפים לשמש ולנזקיה גם בדרך לעבודה או לסופרמרקט ולא רק בחוף הים.

8. מיתוס: מייק אפ סותם נקבוביות. שימוש במייק אפ במרקם מתאים לסוג העור אינו סותם נקבוביות ואינו גורם נזק. המייק אפ מכיל לחות ופיגמנט ולעיתים גם מסנן קרינה. חשוב לא ללכת לישון עם איפור על הפנים אלא למרוח קרם לפני השינה, כי העור מתקן את עצמו בלילה.

הכותבת היא מומחית לרפואת עור ברשת המרפאות כללית אסתטיקה

בואו לדבר עם ד"ר להבית אקרמן
בפורום טיפול בקמטים ועיבוי שפתיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום