המסת שומן: עיצוב הגוף וריבועים בבטן

(0)
לדרג

פיתוח חדש להמסת שומן המבוסס גלי אולטרה סאונד, מבטיח טיפול עם פחות תופעות לוואי ויותר סיכוי הצלחה. אז איך זה עובד בדיוק, והאם זה במקום דיאטה ופעילות גופנית? צרכנות רפואית

מאת: יפעת נחמני, כתבת zap doctors

עוד בנושא: הצרת היקפים, צלוליט

הדרך לגוף מחוטב אינה קלה; גם אחרי שעות בחדר הכושר, או בבריכה, ובשילוב דיאטה מאוזנת - לא תמיד ניתן להגיע אל המראה השרירי הנכסף, אל הבטן הסקסית והשטוחה. למה זה קורה? מכל מיני סיבות, חלקן אף גנטיות. למשל, לרבים מאיתנו יש נטייה לצבור שומן דווקא בדופן הבטן, ולא משנה מה נעשה, הוא תמיד יצטבר שם.

אז האם באמת אין מנוס אלא מלוותר על החלום? לא בהכרח ולא כל כך מהר. טכנולוגיית VASER HD, שנועדה להמיס שומן באמצעות גלי אולטרה סאונד, התחדשה לאחרונה בפיתוח מכשיר המבצע המסת שומן עדינה ומאפשר למנתח לעצב את הגוף מעבר לפעולה של שאיבה בלבד. בדרך זו יש גם פחות תופעות לוואי כמו כאב ממושך, דימום או נפיחות.

גם רזה וגם שרירי

"הרעיון הוא להמיס את השומן באזורים בהם הוא מיותר, ולפסל את רקמת השומן בצורה עדינה וסלקטיבית", אומרת ד"ר טלי פרידמן, כירורגית פלסטית בכירה ומנהלת המרפאה לעיצוב הגוף במרכז הרפואי אסף הרופא, ומנהלת היחידה לעיצוב הגוף במרכז לטיפול בהשמנת יתר, אסותא רמת החייל. "אני מסירה שומן רק בין השרירים, ומשאירה שומן על שרירי דופן הבטן או הזרועות, כך שהמטופל נראה רזה יותר אך גם שרירי יותר".

חשוב לזכור, הטיפול ב-VASER מבוצע ביחס לגודל מצבורי השומן, מבנה גוף המטופל ושאיפותיו. "כאשר קיימים מצבורי שומן קטנים, ניתן להמיסם בהרדמה מקומית, טיפול הקרוי שאיבת שומן של צהריים, במידה ומעוניינים לחטב את הגוף ולעשותו יותר אתלטי, ניתן לחטב אזורים שונים בגוף באמצעות הטכנולוגיה של ה-VASER HIGH DEF", אומרת ד"ר פרידמן.

לשאלה מה האזור הכי מבוקש, יש תשובה מאוד צפויה, אלו כמובן שריר הבטן. "כדי לקבל מראה חטוב, שרירי וטבעי, חשוב לרוב לא להתמקד רק ב'קוביות' אלא לעצב את כל הבטן והחזה התחתון. בנוסף, חשוב לדעת כי ניתן לחטב גם את הגב והזרועות", מוסיפה ד"ר פרידמן.

איך זה עובד?

אז איך בעצם הפיתוח החדש משפר את כל התהליך? מדובר על טכנולוגיה המשלבת המסה מוקדמת וסלקטיבית של השומן, מה שמאפשר למנתח לעצב את השומן בעדינות תוך כדי השאיבה. במקום לבצע הפחתה כללית בנפח השומן באמצעות שאיבת שומן או המסה, כפי שהיה נהוג עד כה, מה שקורה עכשיו הוא שממיסים את השומן העודף בחלק מדופן הבטן ומשתמשים בשומן הקיים על השרירים כדי להעצימם. ד"ר פרידמן מוסיפה כי בפעולה זו ניתן לטפל בחזה נשי בגברים, להדגיש את קווי השרירים בזרוע, ואף להגדיל את נפח השרירים בזרוע ובחזה באמצעות הזרקת שומן לתוכם.

עור טוב, משקל תקין

בכל אופן, לא מדובר בקסם חדש שיחליף את השמירה על המשקל או ימנע לחלוטין פעילות גופנית, "השיטה מתאימה לאנשים בעלי משקל גוף תקין ולצד זה איכות עור טובה. כאלה שעוסקים בספורט, ומעוניינים להראות חטובים יותר ובעלי מסת שריר גדולה יותר. כמובן שאם יש להם מצבורי שומן לא פרופורציונאליים, הם יטופלו באותה עת".

כמה זה עולה? ובכן, אין לזה תשובה חד משמעית. עלות הטיפול תלויה במשך הטיפול ובאופיו הנקודתי. יש הבדל בין המסת שומן קטנה בהרדמה מקומית במכשיר ה-VASER, לבין המסת שומן גדולה במספר אזורים, ולבין עיצוב בשיטת HIGH DEF VASER המורכב יותר. אז לפני שמתחייבים, מה שחשוב הוא להגיע לרופא מטפל, ולשמוע מה יש לו לומר, ואולי הדרך לגוף מחוטב תהיה קלה משחשבתם.

בואו לדבר על זה עם ד"ר טלי פרידמן בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום