טיפולי פנים: עידן הלייזר

(0)
לדרג

טיפולי הלייזר כיום ממוקדים ופשוטים יותר מאשר בעבר, וזמן ההחלמה נמשך ימים ספורים. האם טיפולים אלו יחליפו בקרוב את הביקור אצל הקוסמטיקאית?

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא : טיפוח עור הפנים, הבהרת עור הפנים

אם בעבר נדרשו טיפולים מסובכים וזמן החלמה ארוך כדי לשפר את עור הפנים ולטפל בפגמים כמו כתמים או פיגמנטציה, בשנים האחרונות טיפולי הלייזר המתקדמים שינו את תחום האסתטיקה והפכו את טיפולי הפנים לזמינים יותר ומסובכים פחות. הלייזר הוא קרן אור מרוכזת, החודרת אל תוך העור בעוצמה גבוהה. בהתאם לסוג הטיפול משתמשים באורכי גל שונים.

"הטיפולים בלייזר צברו תאוצה עצומה בעשרים השנה האחרונות", אומר ד"ר צבי סגל, רופא עור בכיר, מנהל המרכז לרפואה אסתטית ואחראי המרפאה לדרמטוכירורגיה, מחלקת עור ומין, המרכז הרפואי תל-אביב. "כיום בכנסים בתחום, הרוב סובב סביב מכשירי לייזר ונראה כי זו המגמה בעתיד. הטיפול בלייזר מאפשר לטפל בבעיות שבעבר לא היה להן טיפול יעיל, כגון נגעים אדומים בעור של ילדים. בשנים האחרונות יש טיפולי לייזר חדשניים וטובים, למשל בהסרת קעקועים. בעבר הטיפול היה מלווה בצלקות קשות וכיום הוא מדויק יותר ועם פחות תופעות לוואי".

הטיפולים מיועדים לצמצם את פרק הזמן של שבו הלייזר גורם נזק לעור (אדמומיות במשך שבועות-חודשים) ותהליך השינוי לא קיצוני כמו בעבר. לדברי ד"ר סגל, "תחום טיפולי הלייזר הולך ומתקדם לאפשרויות טיפול בטוחות ככל האפשר ובמקביל לזמן החלמה קצר יחסית. ניתן לטפל במגוון בעיות באמצעות לייזר, כגון בכתמים, הזדקנות העור (קמטים), צלקות, חידוש העור על-ידי בניה של קולגן, טיפול בדלקות וכדומה".

דוגמה לשינויים שחלו ניתן לראות בטיפולי פילינג. בעבר הטיפולים בוצעו באמצעות פחמן דו חמצני, זמן ההחלמה היה ממושך ונשארה אדמומיות בפנים במשך שבועות ואף חודשים. כיום, הטיפול מתבצע באמצעות לייזר פרקציונאלי (מפוצל): כמו מסננת במקטעים שונים בעור. כלומר, אור הלייזר חודר דרך שכבת האפידרמיס (השכבה העליונה של העור) אל הדרמיס (השכבה העמוקה) בעומקים שונים והמכשיר מפצל את האור של הלייזר, כך שרקמת העור לא נפגעת, אלא רק החלק שמעוניינים לטפל בו. הטיפול פשוט יותר ובהתאם זמן ההחלמה נמשך 4-7 ימים בלבד. "ככל שהטיפול אגרסיבי יותר, כך הסיכונים גדולים יותר", אומר ד"ר סגל. "מכיוון שפילינג מלא של הפנים דרש בעבר זמן החלמה ארוך, עם הזמן מספר הטיפולים הדרוש פחת. הטכנולוגיה המתקדמת, הכוללת פיצול קרן הלייזר למקטעים, אמנם מביאה לתוצאות קצת פחות טובות אך הטיפול יותר קל ופשוט".

ד"ר סגל סבור כי טיפולי לייזר פרקציונאלים יהיו בעתיד טיפולים מקובלים כמעט כמו טיפול שוטף אצל קוסמטיקאית, ואנשים יעברו אותם אחת לשנתיים-שלוש פשוט כדי להיראות טוב. "טיפולים אלו נוחים יחסית ומשיגים תוצאות טובות, ולכן הביקוש לטיפולים אלו יעלה והם יהפכו לשכיחים יותר", הוא אומר.

טיפולי פנים
טיפולי פנים

לא מתאים לכל אחד

למרות שטיפול פילינג נחשב פשוט ישנם אנשים שבתגובה לקילוף מפחתים דלקות המכונות קלואיד. "בדרך-כלל אנשים אלה מודעים לכך שהם רגישים", מציין ד"ר סגל. "הם נתקלו ברגישות ככל הנראה כשהייתה פגיעה בעור כמו ניקוב אוזניים או שריטה שהתפתחו לסימן גדול. התופעה נפוצה בעיקר אצל כהי עור, אבל יכולה להופיע גם אצל אנשים עם גוון עור בהיר". עוד הוא מוסיף, כי "הטיפול לא מומלץ לאנשים בעלי רגישות בעור עקב מחלות כמו לופוס או קולגן".

ד"ר סגל ממליץ לתאם מראש ציפיות עם הרופא המטפל לגבי תוצאות הטיפול, משום שמדובר בטיפול אסתטי ולא בניתוח פלסטי, והתוצאות בהתאם. בנוסף, חשוב לבחור רופא מומחה בעל ניסיון ומיומנות כדי למנוע נזקים לעור.

בואו לדבר על זה עם ד"ר סגל בפורום רפואת עור - דרמטולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום