אומגה 3 - יעיל לשיפור הזיכרון

(0)
לדרג

במחקר חדש, שנערך בקרב צעירים, נמצא כי שילוב חומצות השומן בתפריט היומי תורם לשיפור התפקוד הקוגנטיבי והזיכרון. החומצות מצויות בדגים או בתוספי תזונה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מקובל לחשוב שתוספות אומגה 3 תורמות ליכולת הקוגנטיבית בגיל מבוגר, אך מחקר חדש שפורסם לאחרונה מגלה כי גם צעירים בריאים יכולים ליהנות מהן. צריכת חומצות שומן אומגה 3 רב-בלתי-רוויות, כך נמצא, משפרת את התפקוד ואת הזיכרון.

ברקע למחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת PLoS One, מסבירים החוקרים כי זיכרון עבודה הוא קריטי ליכולת לפתרון בעיות. זהו המחקר הראשון שמצא כי תוספים תזונתיים (או למעשה, טיפול כלשהו) מביאים לשיפור ביכולת הקוגניטיבית.

במחקר השתתפו 11 צעירים בני 18-25, שעברו בדיקות PET (Positron Emission Tomography) לפני מתן התוספים, וכן בדיקה לאחר חצי שנה ממתן חומצות השומן. הצעירים גם השלימו משימות להערכת זיכרון עבודה והרכב חומצות השומן על הממברנה של תאי דם אדומים, לפני מתן התוספים ולאחר מכן.

לפי ממצאי המחקר, זוהה קשר בין רמות חומצות שומן אומגה 3 בדם לזיכרון העבודה, עדות לחשיבות המזון שאנו אוכלים ליכולת הקוגניטיבית בצעירים. החוקרים מציינים כי התוצאות לפני מתן התוספים עמדו בקשר חיובי עם רמות אומגה 3 בדם, והנבדקים הראו שיפור במבדקי זיכרון. בנוסף, חל שיפור בביצוע משימת זיכרון העבודה לאחר שישה חודשי מתן תוספי חומצות השומן.

חלק מהמחקרים הקודמים בנושא הציעו כי חסר חומצות שומן אומגה 3 מלווה בהפרעה במצב הרוח ובתפקוד הקוגניטיבי. אחרים רמזו כי החומצות עשויות לשמש כטיפול נוסף בהפרעות נוירו-פסיכיאטריות, דוגמת הפרעות מצב רוח, סכיזופרניה והפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות. לסיכום, כותבים החוקרים, התפריט שלנו איננו משפיע רק משקל הגוף, אלא גם על התפקוד הקוגנטיבי, גם באנשים צעירים ובריאים.

בואו לדבר על זה בפורום תוספי תזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום