7 שעות אימון בשבוע בשביל הנפש

(0)
לדרג

חוקרים אמריקאים ביקשו לבדוק כמה פעילות גופנית אנחנו באמת צריכים כדי לשמור על בריאות נפשית תקינה. התוצאה בין 2.5 ל-7.5 שעות, יותר מכך דווקא עלול להזיק

מאת: מערכת zap doctors

כי זה לא רק ספורט. מחקר חדש מוכיח באופן מדעי את מה שהרבה מהעוסקים בספורט יודעים כבר שנים: פרץ האנרגיה והאושר אחרי האימון חיוניים גם לבריאות הנפשית. לפי המחקר, הזמן האופטימלי של פעילות גופנית עבור הנפש נע בין 2.5 ל-7.5 שעות בשבוע. דווקא מי שהתאמנו יותר מכך, דיווחו על ירידה מסוימת בבריאות הנפשית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ידוע שנדרשות 150 דקות פעילות בשבוע לשיפור בריאות הלב וכלי הדם ולהפחתת הסיכון לסוכרת, ודרושה פעילות רבה יותר להפחתת משקל. למרות זאת, אין נתונים ברורים באשר להיקף הפעילות הגופנית הנדרשת לבריאות נפשית. במחקר הנוכחי, שתוצאותיו פורסמו לאחרונה בכתב העתPreventive Medicine, נסקרו נתונים על פעילות הגופנית והבריאות הנפשית של 7,674 מבוגרים מסקר בריאות אמריקאי ארצי.

הבריאות הנפשית נבחנה על סמך תשובות המשתתפים על שאלות שנגעו למצוקה פסיכולוגית, דיכאון וחרדה שחוו בחודש האחרון. המשתתפים התבקשו גם לדווח על תדירות ועל משך ההשתתפות בפעילות גופנית שהביאו לעלייה בקצב בנשימה. החוקרים בחנו גם את הקשר בין הבריאות הנפשית למשתנים אחרים, דוגמת גיל, תעסוקה, מצב משפחתי, השכלה, הכנסה, פעילות גופנית ומוצא אתני.

נמצא כי בקרב משתתפים שעסקו בפעילות גופנית בהיקף של 2.5-7.5 שעות בשבוע, הסיכוי לבריאות נפשית טובה יותר היה גבוה ב-40%, בהשוואה לאלו שהתאמנו בהיקף קטן או גדול יותר. גיל מתקדם, השכלה על תיכונית, הכנסה מעל 50 אלף דולר בשנה ובריאות גופנית טובה יותר היו גורמים נוספים הקשורים לבריאות נפשית טובה יותר.

החוקרים מכירים במגבלות המחקר, אך מאמינים כי הממצאים תומכים בתועלת של פעילות גופנית לבריאות הנפשית. לדבריהם, יש לחקור את השפעות בריאות נפשית תקינה וההשפעה של פעילות גופנית מופרזת על תסמיני דיכאון וחרדה.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום