מכות שמש: לטפל בנזקי הקרינה

(0)
לדרג

החורף הוא הזמן המושלם לתקן את נזקי הקיץ. כתמים, נמשים - מכולם ניתן להיפטר באמצעות טיפולים אסתטיים שמשלבים טכנולוגיות מתקדמות וחומרים פעילים

מאת: ד"ר גנאדי נמירובסקי

הקיץ הסתיים סוף סוף, אבל על פניהם של רבים מאיתנו השאירו חודשי השמש הארוכים עקבות של נזקי קרינה. העור של כל אחד מאיתנו מגיב בצורה אחרת להשפעותיה של השמש, אבל נמשים, כתמים, שומות, קמטוטים ויובש הם התופעות הנפוצות. למרבה המזל, הרפואה האסתטית מאפשרת כיום טיפול ממוקד ונקודתי בכל אחת מהתופעות הללו, והתוצאות המתקבלות הן מצוינות. בתנאי שמקפידים לבחור רופא שמומחה בטיפול הרצוי. הנה כמה מהטיפולים הפופולריים והאפקטיביים ביותר למזעור נזקי הקיץ:

רפואה אסתטית
רפואה אסתטית

הסרת נמשים וכתמים

נמשים הם אולי כתמי העור החינניים ביותר שהטבע חשב לייצר, ויש אפילו דוגמניות שעשו מהם קריירה. אבל לא כולם רואים בנמשים משהו שמוסיף להם יופי, ובשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבקשים לעבור טיפול הסרת נמשים. אין צורך להתכונן לקראת הטיפול הזה, אולם יש להימנע משיזוף לפני תחילתו ועל כן הוא טיפול מושלם לעונה הקרה.

הטיפול להסרת הנמשים משלב בין טכנולוגיית גלי רדיו וטכנולוגיות אור מתקדמות המחדירות קרני אור אינפרא אדום לעומק העור. אותו אור הוא בעצם אנרגיה, שבאורך הגל המתאים "מתבייתת" על פיגמנטים שונים, נבלעת בתוכם, מחממת ומפרקת אותם. חשוב לדעת שכתמי העור נוצרים בעומק רב מתחת לפני העור, בשכבת הדרמיס, שאליה קרמים קוסמטיים אינם יכולים לחדור. האור שאותו מקרין המכשיר מגיע לשכבות העור העמוקות ופותר את הבעיה ממש מהבסיס. על הרופא שמבצע את הטיפול לברר אם המטופל משתמש בקרמים מסוימים באופן קבוע. קרמים המכילים ויטמין A, לדוגמה, לא משתלב טוב עם הטיפול הזה.

בטיפול הראשון מתאימים את אורך הגל לטיפול בכתמים/ נמשים הכהים ביותר, ובטיפולים הבאים מותאמים אורכי הגל לטיפול בנגעים אחרים כמו כתמים בעלי גוון בהיר יותר, נימים ונקבוביות פעורות. חלק מהכתמים מוסר על ידי גלי האור, וחלק אחר ניתן להסיר רק באמצעות גלי רדיו. השילוב בין המכשירים נותן תוצאות אופטימליות. שיעור ההצלחה של טיפול זה מגיע עד 90%, והוא יעיל על כתמים כמו כתמי גיל, כתמי שמש, נמשים ונימים, הוא אורך כרבע שעה ואין צורך באשפוז או החלמה.

רוב הישראלים שעוברים את הטיפול יצטרכו להגיע לטיפולי תחזוקה נוספים במהלך השנים, מאחר שהנטייה להתנמשות היא גנטית. עם זאת, הקפדה על מריחה קבועה של מסנני קרינה וצמצום החשיפה לשמש בחודשי הקיץ יסייעו לשמור על התוצאות.

שיקום המחשוף

הדקולטה, אזור המחשוף, זה שבדרך כלל גלוי מבעד לבגדים, הוא אזור מועד לפורענות, בעיקר כי העור בו עדין ודקיק והשמש מכה בו באופן ישיר. כדי לשקם את האזור משתמשים במזותרפיה - שיטת מיקרו-הזרקות תת-עוריות, במינון מדולל של חומרים פעילים על שטח טיפול גדול. בניגוד לקרמים ומסכות, שאפשר להחדיר רק עד לשכבה העליונה של העור (אפידרמיס), מיקרו-הזרקות מחדירות את החומרים הפעילים לשכבה עמוקה יותר של העור.

המזותרפיה מעניקה אפקט של ליפטינג (מתיחה), או במילים אחרות מזוליפטינג, המתקבל כתוצאה מהחדרת ויטמינים, מינרלים, אנטי-אוקסידנטים וחומרי אנטי אייג'ינג נוספים לעומק העור. הטיפול אנו דורש אשפוז או ימי החלמה.

נשים המגיעות לטיפולי שיקום המחשוף נוטות להגיע רק כשהמצב ממש בולט לעין ואפילו חמור. אחרי שנוצרים קמטים באזור הזה קשה מאוד להעלים אותם, בעיקר אם מדובר בקמטים עמוקים. מאוד מומלץ להגיע לטיפול כשהמצב עדיין טוב יחסית, ואז להמשיך בטיפולי שימור.

טיפולי פנים מתקדמים

TRINITI הוא טיפול חדשני המבוסס על טכנולוגיית ELOS ומאפשר להחליק ולהצעיר את עור הפנים, ולהפכו למתוח וזוהר יותר. ELOS היא טכנולוגיה המשלבת אנרגיית אור (לייזר) עם אנרגיית חשמל דו-קוטבית (RF) ושתיהן יחד מחממות את שכבת העור באזור הטיפול ומעוררות ייצור של קולגן.

הטיפול משפר את אחידות העור ומרקמו, מסיר פיגמנטציה, כתמי גיל, נימים וקופרוז ומצמצם את גודל הנקבוביות. במקביל, יש אפקט ממצק ומותח שנותן מענה אולטימטיבי לתופעה של רפיון העור באזורים ה"מועדים לפורענות" כמו קו הלסת, הצוואר, ואזור העיניים והגבות. בסוף הטיפול העור נראה מהודק יותר, אחיד ומואר. הטיפול נטול כאבים, תוצאותיו מיידיות והוא אינו מצריך אשפוז או החלמה ממושכת.

לצד הטיפולים החדשים יש כמובן את הפילינג העמוק הקלאסי, טיפול שמבוצע בחודשי החורף בלבד ופופולרי בקרב נשים וגברים המבקשים לחדש ולהצעיר את עור הפנים באופן ניכר אולם חוששים מהתערבות כירורגית. פילינג עמוק מסיר ביסודיות את רקמת השכבות העליונות של העור (אפידרמיס) ומגיע לשכבות העמוקות של הדרמיס, השכבה האמצעית. הטיפול מחדש את עור הפנים לחלוטין ומקנה לו מראה רענן וקורן. כתמי פיגמנטציה, כתמי גיל, נמשים וכתמי שמש נעלמים כמעט לחלוטין. בעקבות הטיפול העור גם מתחיל לייצר בקצב מוגבר רקמות עור חדשות, ורדרדות ומתוחות כשל תינוק, הודות לשיפור תהליך ייצור הקולגן.

הכותב הוא רופא אסתטיקה בכיר ברשת מרפאות "פרופורציה".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום טיפול בקמטים ועיבוי שפתיים
בוטוקס, מילוי קמטים
מילוי קמטים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום