אושרה התוכנית לאורח חיים בריא

(0)
לדרג

הקבינט החברתי-כלכלי אישר את ה"תוכנית הלאומית לקידום אורח חיים פעיל ובריא", למיגור מגיפת ההשמנה והסוכרת. ליצמן: נחושים לבצע מהלך מקיף

מאת: מערכת zap doctors

הקבינט החברתי-כלכלי אישר היום (ב') פה אחד את הצעת משרד הבריאות, בשיתוף משרדי החינוך והתרבות והספורט, ל"תוכנית הלאומית לקידום אורח חיים פעיל ובריא".

התוכנית הלאומית נועדה לקדם אורח חיים פעיל ובריא בקרב אזרחי ישראל, ולהתמודד עם מגיפת ההשמנה והסוכרת באמצעות חינוך, הסברה וחקיקה.

על פי ההצעה, בין השנים 2011 ל-2015, ישקיע משרד הבריאות לפחות 175.5 מיליון שקל בתוכנית, משרד החינוך כ-15 מיליון שקל ומשרד התרבות והספורט כ-10 מיליון שקל. לשם השוואה, עלות הטיפול במחלות הנובעות מהשמנה ומאורח חיים סביל מגיעה לכ-6 מיליארד שקל בשנה.

במרכז התוכנית עומדות יוזמות בריאות שונות, כולל הורדת מחירים של מוצרי מזון בעלי ערך תזונתי גבוה, הגבלות על פרסום ומכירת ג'אנק פוד והנגשת מתקני ספורט לציבור.

סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן אמר כי "התוכנית הלאומית גובשה בראייה כוללת ומקיפה למען קידום ושיפור איכות החיים של אזרחי ישראל. שיתוף הפעולה בין המשרדים מבטא את הנחישות לביצוע מהלך לאומי רחב היקף והיא הערובה להצלחת התוכנית המוצעת".

"התוכנית על חשבון החולים"

על רקע הדיונים בוועדת סל התרופות, הביעו אתמול בארגוני החולים חשש כי תקצוב התוכנית ייעשה על חשבון הסל. במכתבים ששיגרו החולים לכל השרים, ביקשו שלא לפגוע בתקציב סל התרופות עבור התוכנית.

"התוכנית המוצעת עשויה למנוע תחלואה בעתיד ולשפר את אורח חייהם של אלו אשר יאמצו אורח חיים בריא, אולם אין בתוכנית זו לסייע למי שכבר חולה וזקוק לטיפול כיום", כתבו.

החלטת הקבינט לגבי התוכנית צפויה לקבל תוקף של החלטת ממשלה בתוך שבועיים.

בואו לדבר על זה בפורום אימון גופני, כושר ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום