יתר לחץ דם גורם למוגבלויות למידה

(0)
לדרג

מחקר חדש: ילדים הסובלים מיתר לחץ דם ראשוני עלולים לסבול ממוגבלויות למידה. ממצא זה מצטרף לעדויות המצביעות על קשר בין יתר לחץ דם לתפקוד קוגניטיבי

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש שפורסם ב-Pediatrics עולה כי יש קשר בין יתר לחץ דם ראשוני בילדים ובין מוגבלויות למידה.

מחקרים קודמים לא כללו ילדים עם מוגבלויות למידה או הפרעת קשב ריכוז/היפראקטיביות, ולא ניתן היה להעריך את הקשר בין יתר לחץ דם לבעיות אקדמיות. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע אם ילדים עם יתר לחץ דם ראשוני מצויים בסיכון מוגבר למוגבלויות למידה, כפי שמתבטאות בבעיות נוירו-קוגניטיביות בבתי הספר.

מדגם המחקר כלל 201 ילדים, בגילאי 10-18 שנים, שהופנו לטיפול רפואי. על בסיס הערכת לחץ הדם בביקור הראשוני ואישור יתר לחץ דם ממושך מחוץ למרפאה, סווגו המשתתפים כילדים הסובלים מיתר לחץ דם (100 ילדים) או שאינם סובלים מיתר לחץ דם (101 ילדים). ההורים דיווחו אם הילד סבל ממוגבלויות למידה או הפרעת קשב/היפראקטיביות.

37 ילדים סבלו ממוגבלויות למידה (18%). אצל ילדים עם יתר לחץ דם, שכיחות מוגבלויות למידה היתה גבוהה יותר משמעותית (18% לעומת 9%), בהשוואה לילדים ללא יתר לחץ דם, ללא תלות בנוכחות הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות.

שיעור מוגבלויות הלמידה, עם או בלי טיפול כנגד הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, היה גבוה יותר משמעותית בקרב ילדים עם יתר לחץ דם ראשוני ממושך, בהשוואה לילדים ללא יתר לחץ דם. ממצאים אלה מצטרפים לגוף העדויות המצביע על קשר בין יתר לחץ דם ראשוני לבין תפקוד קוגניטיבי - קשר שעשוי להשפיע על ההחלטות לטיפול וניטור אחר ילדים שעשויים להיות בסיכון למוגבלויות למידה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום לקויות למידה
פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום