חדש: מרפאה לטיפול בבקע

(0)
לדרג

חולים רבים הסובלים מהרניה ממתינים זמן רב לניתוח פשוט. ברמב"ם הוקמה מרפאה ייעודית לשחזור דופן הבטן, שתתן מענה לחולים אלו. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מידי שנה מבוצעים בישראל אלפי ניתוחי בקע, על כל סוגיהם. הפתרון לבקע, שנחשב לבעיה רפואית שכיחה יחסית, הוא טיפול באמצעות ניתוח פשוט, אך זה לא בהכרח פשוט לקבל תור לניתוח.

רק באזור הצפון ממתינים כיום מאות חולים לניתוח של תיקון בקע מסוג כזה או אחר. זאת מאחר והמחלקות הכירורגיות השונות, שכורעות תחת הנטל, נאלצות לדחות את הניתוחים הללו לטובת ניתוחים דחופים יותר, דוגמת ניתוחים בגידולים סרטניים או פציעות תאונות דרכים. מנגד, תורי ההמתנה מתארכים והחולים הולכים לאיבוד בתוך המסגרות, שאינן מספקות להן מעקב מסודר וממוקד לטיפול בבעיה.

מענה ספציפי

החטיבה הכירורגית ברמב"ם, בראשותו של פרופ' יורם קלוגר, החליטה להתמודד עם התופעה שמאפיינת בתי חולים ציבוריים רבים ולאחרונה הוקמה בביה"ח מרפאה ייעודית לטיפול בחולים הללו. השרות לשחזור דופן הבטן, פועל כבר מספר שבועות בשיתוף המחלקה לכירורגיה פלסטית. מטרתו היחידה היא לתת מענה הולם לחולים הסובלים מבקעים המצריכים ניתוחים אלקטיביים ודחופים. שירות זה הוא היחיד מסוגו בצפון.

במסגרת המרפאה מלווים את החולה בכל שלבי הטיפול: החל מבדיקות מקדימות שלפני שלב הניתוח, דרך מעקב לקראתו ועד לביצוע הניתוח. לדבריו של ד"ר עאדל אבו-סאלח, מנהל השרות לשחזור דופן הבטן במערך לכירורגיה כללית ברמב"ם, מדובר בבשורה עבור החולים הסובלים מבקע: "עד כה נאלצו החולים לעבור בין הכירורגים השונים, כאשר בסקטור הציבורי אין מסגרת ברורה לקליטתם. ועל כן הם היו הראשונים לסבול מדחיית ניתוח או ביטולו.

וכך הם נאלצו לפנות לבתי חולים אחרים או למסגרת פרטית, זאת במידה ויכלו לממן את הטיפול. השירות החדש ברמב"ם מהווה כתובת אחת קבועה וברורה שבה החולים נבדקים, מנותחים ומתקיים מעקב מסודר אחר מצבם".


יישום טכניקות חדשות

המרפאה הייעודית, תרכז בין היתר גם תחום המחקר ופיתוח איכות הטיפול בבקע. ד"ר אבו-סלאח שב לאחרונה מכנס בוושינגטון, שדן בפיתוח טכניקות ניתוחיות חדשות ובפיתוח אביזרים המשמשים לביצוע הניתוחים הללו (רשתות שונות) והוא מתכוון ליישם את החידושים הללו במסגרת המרפאה החדשה.

"מעבר לחשיבות שבמתן הטיפול המתקדם והאיכותי ביותר שניתן לתת לחולים הללו, הדגש בשירות החדש הוא על העובדה שרמב"ם מתחייב לעשות כמיטב יכולתו על מנת למגר את תופעת ההמתנה הממושכת שקיימת היום בבתי החולים", אומר ד"ר אבו-סלאח, "מאז החל השירות לפעול נותחו כבר כמה חולים שלצערי היו נאלצים להמתין זמן רב, אילולא לא היתה קיימת המסגרת הזו".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום